2022-04-08, 00:09
Medlem
moment42s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klevenson
Och då säger jag att du får lyssna lite mer noggrant. Och fortsätta stirra. Bryta ben och ilska får du stå för?
Inte gillar killen och inte lyssnar på allt förstår jag inte?

Men det är lugnt.
Det är deffinitivt lugnt ja....
Citera
2022-04-08, 00:09
Medlem
barkies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klevenson
Jag skriver på en mobil och rättar till några stavfel för dina ögons skull. Vid ett tillfälle lyckades jag skicka iväg ett ofärdigt inlägg och fixade det på någon minut. Så var det med det.

Nej. Det var min fråga från början som du inte ville svara på.

Analysera på du. Jag får skriva vad jag vill. Förutom allt detta off topic så klart.

Att "garantera" något är inte en synonym för att "tro" något. Nix

Av vilken anledning ligger det sanktioner mot kreml och oligarkerna i ryssland?

Jag skriver också från mobil.

Nej du redigerade inga stavfel. Jag läste ditt inlägg och gick tillbaka och läste det. Du adderade två stycken där de sista stycken var en ny fråga.

Självklart får du skriva vad du vill, vem har sagt något annat? Jag bad dig att inte tala för mig i mitt ställe. Det är en annan sak.

Ja, där har du rätt. Blev förvirrad av virrvarr av hit och dit.

Ska vara tydligare med den.

Jag kan, som en piss i rymden, garantera att sanktioner inte lyfts samma dag Putin drar ut styrkorna ur Ukraina.

De kommer krävas mycket politik och förhandlingar och tuffa garantier från Rysslands sida om några sanktioner ska lyftas. De lär ta sin tid om ens Putin är intresserad. Är väl om någon ny ledare tar över efter honom med lite mer vänlig inställning till väst.

Sanktionerna är lagda för man plockade Krimea och inledde anfallskrig mot Ukraina. Det vet du så jag vet inte varför du frågar.

Är det nu du ska rättfärdiga sanktioner som säkerligen kommer leda till civila, oskyldiga död i Ryssland?

Hade Sverige inlett anfallskrig mot Norge och vi åkt på sanktioner hade jag inte velat att mitt sjuka barn hade dött pga av sanktioner som drabbas civila folkhälsan.
Citera
2022-04-08, 00:10
Medlem
moment42s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Subterranean
Repetera lögner tills de blir sanna…
Det låter bekant!

Ryska armén våldtar och mördar kvinnor och barn. Även djur. Vad har det med Azov att göra?

Innan du svarar. Fråga dig själv om det finns en normal själ på hela planeten som tror på det du säger.

Du är romantisk.
Nej,det är det sista jag är .Men mina öron gillar förändringar
Citera
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mindbusiness
Putin verkar vara rätt feg. Riktiga ledare besöker fronten för att ge sina trupper moraliskt stöd.på T.o.m. Churchill åkte trots sin usla hälsa till fronten under WW2.

Zelensky häromdagen i Buscha.., det är så man gör "det"..
Citera
Medlem
Felstavarens avatar
Avslutar dagen med lite rykande färsk propaganda från Tjetjenien.

https://twitter.com/visegrad24/status/1512147826335232003

De har verkligen tappat förståndet fullständigt där borta. Riktig Nordkorea-nivå nu.
Citera
2022-04-08, 00:11
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adiaphorous
Inte nu längre. Jag tror inte att Putin vågar sig på att använda kärnvapen nu när han har sett att väst är emot honom. Om att anfalla Ukraina innebär sanktioner mot Ryssland, vad innebär isåfall kärnvapen användning? Det skulle bli slutet för Ryssland som land.

Jag vågar inte gå emot dig vad gäller kärnvapnen, tänker mest på mina barn, personligen bryr jag mig inte. Jag tror tyvärr att tokfan kan få till det. Även om jag är en prepper så klarar jag mig inte i 9 månader.
Citera
2022-04-08, 00:13
Medlem
raskenss avatar
Otroliga mängder försåtsmineringar. Har aldrig sett en enda som har något militärt syfte. Alla riktar sig mot civila. Borde det inte falla under krigsbrott också?

https://twitter.com/UAWeapons/status/1512134942838476802?t=bkFrZb0LUDFcQfJvZh9klg&s=19
Citera
2022-04-08, 00:14
Medlem
NukeTheWhaless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adiaphorous
Det som görs nu tycker jag att det är bra. När Putin har försvunnit bör väst närma sig Ryssland i syfte att västifiera landet. Ett västifierad Ryssland är bra både för ryssar och européer och västifieringen bör således vara prioritet nummer ett.
Fast det kommer inte hända. Ryssland är fucked och Väst kommer inte vilja ha ett skit med Ryssland att göra. Inte på 20-30 år iaf.

Järnridån kommer vara total, och Väst kommer vilja hålla Ryssland så fattigt som möjligt. Och väst kommer lyckas med det.

Ju fattigare Ryssland, desto mindre hot kommer Ryssland att vara. Så ett utfattigt Ryssland är ett bra Ryssland för Väst.
Senast redigerad av NukeTheWhales 2022-04-08 kl. 00:17.
Citera
2022-04-08, 00:18
Medlem
Subterraneans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moment42
Nej,det är det sista jag är .Men mina öron gillar förändringar

Är du inne på den här tråden och är aktiv, (Jag är inte ny på FB) med den positiva attityden så har man gått ett steg längre.

Jag försöker hänga med i diskussionen men det är inte många vettiga saker som kommer fram förutom repetioner av lögner och propaganda.

Senaste framstegen.
- FN röstade bort Ryssland från människorättsrådet.
- Ukraina har släppt uppgifter på krigsförbrytare.
- Ukrainas vapen som sponsrats av många länder verkar fungera bra.

Bakslag.
- Krigsbrotten i Butja.
- Putin lever fortfarande.
- Pågående våldtäkter mot kvinnor och barn.

Tycker nästan att det är dags att väst synar Ryssland och gör sig av med ryssdvärgen.
Citera
2022-04-08, 00:19
Medlem
jhww82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Felstavaren
Avslutar dagen med lite rykande färsk propaganda från Tjetjenien.

https://twitter.com/visegrad24/status/1512147826335232003

De har verkligen tappat förståndet fullständigt där borta. Riktig Nordkorea-nivå nu.

Det var det sjukaste jag sett på länge... Ryssarna ( i detta fall tjetjenerna) liknar mer och mer Nazityskland.
Citera
2022-04-08, 00:19
Medlem
Enligt sajten "Infinity News" har ukrainska försvarsdepartementet uppgett att ukrainska styrkor gått till motanfall i Luhansk och återtagit en stad som jag försökt uppfatta namnet på. Städerna är nog bara byar och befolkningen lär ha flytt.

Jag har hela tiden hävdat att den ukrainska armén finns överallt. Det som Ryssland ser ut att kontrollera när man tittar på färglagda kartor....skall vi inte lita på.

Detta är ett långvarigt krig och tiden talar inte för Ryssland.
Citera
2022-04-08, 00:20
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Otroliga mängder försåtsmineringar. Har aldrig sett en enda som har något militärt syfte. Alla riktar sig mot civila. Borde det inte falla under krigsbrott också?

https://twitter.com/UAWeapons/status/1512134942838476802?t=bkFrZb0LUDFcQfJvZh9klg&s=19
Ett annat exempel. Att bomba kommunhuset i Mykolaiv under kontorstid, 39 döda. Är inte det ett krigsbrott?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in