2022-04-07, 23:20
Medlem
barkies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moment42
Inga av sanktionerna i den senaste aktionen inkluderar några mediciner,nej.Snabbt svar för att avsluta skräckscenarion.

Var någon som postade det här:

https://www.themoscowtimes.com/2022/03/09/fears-in-russia-over-pharmaceutical-supplies-a76840

Bekräftat via:

https://www.google.com/amp/s/www.euronews.com/amp/2022/04/04/panic-buying-or-a-long-term-problem-russia-suffers-drug-shortages-amid-sanctions-over-ukra

https://www.bmj.com/content/376/bmj.o745
Citera
2022-04-07, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av barkie
Sanktionerna som införts nu (tror det är 5 paket totalt) innefattar tydligen viktiga ingredienser som krävs för att producera livsviktiga mediciner.

Det jag menar är att ingen kommer glömma och det kan inte göras ogjort. Finns inte en chans att sanktionerna lyfts efter detta. Snarare större risk för paket 6-7-8.

Det är rätt tråkigt att du ska ha en sån toxisk inställning till allt som innefattar Ryssland.

Jag tycker det är tragiskt att sjuka människor stryker med. Vet att många barn lider av diabetes så det känns extra.

Ekonomiska sanktioner är nödvändiga. Humanitära sådana är inte acceptabla.

Man kan inte sitta på sina höga hästar och säga "Men Ryssland gjorde det så vi gör det här" när sjuka och barn dör.

Då är man inte bättre själv. Väst ska ju stå över sådant kan jag tycka.

Börja gärna med att svara på min fråga om du ska citera mig. Det misslyckas du med varje gång...

Vad kan ingen glömma? Svara på min fråga.

Du kan inte garantera mig någonting. Putin kan avsluta denna humana katastrof när han vill. Svara på min fråga.

Låt inte dina känslor ta över. Håll huvudet kallt och klandra inte andra för hur du beter dig själv i dina inlägg. Svara på min fråga.

Jag tycker det är tragiskt att en enda person stryker med. Putin kan rädda alla dessa liv i skrivande stund. Svara på min fråga.

Putin kan se till att alla sanktioner hävs när han vill, så slipper fler människor fara illa. Svara på min fråga.

Man ska inte skylla andra för att peka finger när det är exakt vad man gör själv. Svara på min fråga.

Detta är inget jag gör mot rysslands befolkning, det är Putin som gör det alldeles själv. Svara på min fråga.
Senast redigerad av Klevenson 2022-04-07 kl. 23:25.
Citera
2022-04-07, 23:22
Medlem
moment42s avatar
Citat:
Sanktionerna som införts nu (tror det är 5 paket totalt) innefattar tydligen viktiga ingredienser som krävs för att producera livsviktiga mediciner.

Det jag menar är att ingen kommer glömma och det kan inte göras ogjort. Finns inte en chans att sanktionerna lyfts efter detta. Snarare större risk för paket 6-7-8.

Det är rätt tråkigt att du ska ha en sån toxisk inställning till allt som innefattar Ryssland.

Jag tycker det är tragiskt att sjuka människor stryker med. Vet att många barn lider av diabetes så det känns extra.

Ekonomiska sanktioner är nödvändiga. Humanitära sådana är inte acceptabla.

Man kan inte sitta på sina höga hästar och säga "Men Ryssland gjorde det så vi gör det här" när sjuka och barn dör.

Då är man inte bättre själv. Väst ska ju stå över sådant kan jag tycka.

brist på nödvändiga INHEMSKA ingerdienser kan komma visa sig saknade ja,men detta är isåfall endast en liten vink till dem som suttit och sagt att "ALLT finns" här och väst är bara hemska.Lite sanning till det är vad sanktionerna kommer att visa....sedan om det omskrivs som om att det är hemska väst/USA som förhindrar det hela borde hu inget annat än att få gemene man att förstå att "allt finns här" faktiskt bara är tomma ord
Citera
2022-04-07, 23:23
Medlem
moment42s avatar
Citat:
Var någon som postade det här:

https://www.themoscowtimes.com/2022/03/09/fears-in-russia-over-pharmaceutical-supplies-a76840

Bekräftat via:

https://www.google.com/amp/s/www.euronews.com/amp/2022/04/04/panic-buying-or-a-long-term-problem-russia-suffers-drug-shortages-amid-sanctions-over-ukra

https://www.bmj.com/content/376/bmj.o745
Dessa fakta är obsoleta ochlångt från sanning.Nej,inga sanktioner berörande tillgänglighet på läkemedel är gjorda
Citera
2022-04-07, 23:24
Medlem
JymdKjams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korvfalun
Asså som det ser ut nu kommer ju ryssen få dunderpisk i Donbass. Ser inte hur de ska vinna detta. Väst teknik verkar ju vara totalt överlägset. Nu verkar de ha utmärkta elektroniska vapen också som slår ut ryssarnas pissiga drönare.

Ryssen bör vara rädd. Eller har jag missat något🧐

Nej, du slår huvudet på spiken.

Saken är den att NATO/väst har en militärmakt byggd för konventionellt krig, men den har aldrig prövats skarpt. Det är nästan förvånansvärt att den apparaten satts in mot analfabeter i Afghanistan och Irak med så pass gott resultat. Dvs varken materiel eller manskap var tränat för att möta en ouniformerad fiende, utan flyg, flotta eller tydlig pansarburen armé. Istället fick de utkämpa ett partisankrig.

Nu, å andra sidan, möter den angripande f d ”supermakten” en kvalificerad motståndare i ett konventionellt uniformerat krig. Angriparens manskap och framför allt materiel har nu bevisat sig fullkomligt omodernt. Hela Ukraina blir en testzon för de överlägsna västvapnen, så de kan finjusteras och anpassas där det kanske behövs. Hela T-72/80/90 serierna kan skickas till skrot, det vet vi redan. VDV har inte uträttat någonting och deras flotta har aldrig i världshistorien lyckats genomföra en landstigningsoperation.

Angriparens absolut enda pitch är hänsynslösheten och viljan att bomba försvarslösa civila mål i hopp om att försvararen ska ge upp. Tyvärr så är Ukraina ett fattigt land med lite att förlora materiellt sett. Därför misslyckas även den strategin, även om ABC-vapen sätts in, efter Ukraina slåss för sin stolthet och vetskap om 95% av omvärlden stöd.
Citera
2022-04-07, 23:26
Medlem
moment42s avatar
Inga embargon eller sanktioner på specifika läkemedel har gjorts eller kommer att göras.Importen är fortfarande fri och endast styrd/påverkad av interna politiska handhavanden
Citera
2022-04-07, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalle632
Skitsnack. Ryssland blir starkare av sanktionerna och är självförsörjande.
Allt går enligt plan

”Allt går enligt plan.”

Dumjävel absolut ingenting går enligt plan, ryssarna har förlorat 15-20.000 tonårs-soldater som blivit ditlurade av en vidrig regim. Hela världen hatar dem, de ekonomiska sanktionerna leder dem till stenåldern och de är snart totalt isolerade likt Nordkorea. Putin har misslyckats med att ta över Ukraina, det står helt klart.

Hur fan är du funtad? Vilken planet bor du på?
Citera
2022-04-07, 23:27
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Korruption som samhällets grund.
Ja det är väl så, hur sjukt det än låter.

Venezuela med kärnvapen haha exakt

Ja ryssarna produktion och forskning är inte mycket att ha, jämfört med vad Väst åstadkommer.

Jag läste nyligen att Rysslands drönare innehåller 95% utländska grejer lol. Sladdar och säkringar är ryska.
Att de kan invadera Ukraina, kan ryssarna tacka västvärlden för.

Det skapar lojalitet.

Vad det inte skapar har väl bl.a. framgått av den ryska insatsen.
Citera
2022-04-07, 23:27
Medlem
barkies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klevenson
Börja gärna med att svara på min fråga om du ska citera mig. Det misslyckas du med varje gång...

Vad kan ingen glömma? Svara på min fråga.

Du kan inte garantera mig någonting. Putin kan avsluta denna humana katastrof när han vill. Svara på min fråga.

Låt inte dina känslor ta över. Håll huvudet kallt och klandra inte andra för hur du beter dig själv i dina inlägg. Svara på min fråga.

Jag tycker det är tragiskt att en enda person stryker med. Putin kan rädda alla dessa liv i skrivande stund. Svara på min fråga.

Putin kan se till att alla sanktioner hävs när han vill, så slipper fler människor fara illa

Rörigt. Vad ska jag svara på? Det ingen kan glömma?

Det skrev jag i föregående inlägg så det är knappast så att jag ignorerat din fråga även om du försöker få det att framstå som det.

Ingen kommer glömma Rysslands härjningar i Ukraina. Därav kommer inga sanktioner lyftas.

Du kan ju isåfall dela med dig av den informationen om upphävda sanktioner vid uttåg ur Ukraina och skicka till Putin så kanske det är över imorgon.

Tror vi haft den här diskussionen flera gånger. Jag försöker svara på dina frågor men du är överallt och ingenstans hela tiden så det är omöjligt att hänga med, medvetet av dig eller ej.

Har jag svarat på dina frågor?

Kan du då vara vänlig att dela med dig av informationen som visar att sanktionerna lyfts om Ryssland avslutar kriget?
Citera
2022-04-07, 23:28
Medlem
Taggads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brajzilla
Det är ju uppenbart att Putin lider av både hämndbegär och messiaskomplex! ungefär som när Hitler ville ta tillbaka landområden dom förlorade i versaillesfördraget efter första världskriget...
Kloka ord.
Vladimir Putin är lika traumatiserad och hämdgirig över Sovjetunionens upplösning som Hitler över förlusten i WW1.
Citera
2022-04-07, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Ryssar som körde en prorysk bilburen demonstration åkte in i fel område i Aten.

https://mobile.twitter.com/maxfras/status/1512049802653192195

Underbart att se, all respekt till Grekerna i detta klipp civilkurage, åker man runt o viftar med en rysk flagga i Europa nu förtjänar man och få bilen sönderslagen
Citera
2022-04-07, 23:29
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moment42
Inga embargon eller sanktioner på specifika läkemedel har gjorts eller kommer att göras.Importen är fortfarande fri och endast styrd/påverkad av interna politiska handhavanden
Glöm inte att mycket av sanktionerna slår mot transporter till Ryssland. Flyg. fartyg, lastbil etc.
Senast redigerad av Sgt.Bland 2022-04-07 kl. 23:34.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in