2022-04-07, 23:05
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Jag såg en youtube-film om de ryska enheterna. De består av flera stridsvagnar, självdrivet artilleri, självdrivet luftvärn, men har väldigt lite infanteri att skydda dessa stridsenheter med. Detta har visat sig vara en ytterst påtaglig och uppenbar svaghet med dessa stridsenheter.
Skulle även gissa på att de saknar kavalleri av typen jägarförband som bedriver spaning över de områden som de tunga stridsenheterna kommer köra in i.

Ja jag läste att varje sådan TBG som de har är så för att det är meningen att i krig (Där Ryssland blir angripet och inte en Putin-specialoperation) så skall trupper av infanteri av värnpliktiga ansluta till varje sådan BTG som är yrkesmilitärer. Alla dessa saknar de nu.
Citera
2022-04-07, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av barkie
Jag kan garantera dig att sanktionerna inte skulle lyftas om kriget avslutades ens idag. De kommer ligga kvar en överskådlig framtid. Ryssland har levt med sanktioner rätt länge nu.

Jag kan vara relatera som människa om jag själv skulle ha barn eller familj/vänner med en sjukdom som slutar med död om medicinering inte kan ges. Tycker det går lite över gränsen från de ekonomiska och blir mer humanitära sanktioner.

Tyvärr verkar vi röra oss mot en mörk period i vår historia. Man trodde ju inte det kunde bli så mycket värre efter covid.

Skitsnack. Ryssland blir starkare av sanktionerna och är självförsörjande.
Allt går enligt plan
Citera
2022-04-07, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
Säkerligen är moralen i botten, men jag fattar inte hur man kan vara så inkompetent att man i princip rullar in i Ambush Alley med en skylt där det står "SKJUT MIG" fasttejpad på kanontornet.

Fattar dom inte att de inte har en chans att överleva om de får påslag från pansarvärn, precis som på filmerna? Det är helt bisarrt.

Ryssarnas taktik har historiskt varit att använda mängd och stor potentiell eldkraft men utan någon annan strategi bakom. Verkar även så nu utan större framgång. De nöts ut med antipansar/eldöverfall och framför allt genom att slå ut underhållslinjerna. De blir stillastående och hungriga. Andra saker var också märkliga. Stället för att gå från öster så försökte de från norr, syd och öster samtidigt. Totalt meningslöst.
Citera
2022-04-07, 23:07
Medlem
Skafferns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Ryssnazze som ska denazifiera 😅

https://twitter.com/antiputler_news/status/1512124291239792642?t=vaybJ6KHw8fg_2-FOxQYCA&s=19
Jag förstår fortfarande inte det här med nazistiska icke arier. Detta är ännu ett exempel på hur smarta de är.
Tror de att de hade överlevt 5 minuter under tyskarna i nazityskland? De hade blivit klassade som undermänniskor och hamnat i ugnarna
Citera
2022-04-07, 23:08
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalle632
Allt går enligt plan

Vilket är Putins mål med Ukraina och hur lång tid kommer det ungefär att ta att genomföra dessa mål? Finns det några fler mål bortom Ukraina?
Citera
Medlem
Subterraneans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Men nu får de väl för fan vara nog... nu får västvärlden hota de där jävla inavlade alkholisterna i Ryssland med att deras jävla skitland snart kommer ligga i ruiner om de inte kniper igen käftjäven... och att deras jävla äckel familjer som upperättshåller sig här kan vänta sig livstidsfängelse utan chans till benådning.

Ryssland har blottat sig själva. För sista gången.
De kan varken manövrera vapen eller mobilisera en styrka. Deras arméer består endast av sexualförbrytare.

Vi har två problem. Vi löser första problemet nu, sen väntar vi ut fetknoppen i Pyongyang.
Citera
Medlem
barkies avatar
Citat:
Allt går enligt plan

Vet inte vilken drömvärld du lever i men av det jag sett åker Ryssland på hyfsat med däng och ser halvt paralyserade och förvirrade ut i sina manövreringar.

Dag 44 är det, tror jag och motståndet växer och övriga drakar vakar med aptit över att ge sig in i kriget och fullständigt knulla Ryssland från existens.

Berätta gärna hur det går enligt plan.

Du som verkar ha koll - vart är Putin någonstans? M. I. A i över 2 veckor nu. Vilken jävla ynkrygg till ledare.
Citera
2022-04-07, 23:10
Medlem
Sgt.Blands avatar
UAF skickar mer trupper till östfronten. Fyfan alltså, undrar hur länge till Ryssland klarar att offra folk? Ukraina har ju sagt att de inte kommer att ge upp sitt territorium utan strid så jag gissar att detta kommer att bli en fruktansvärd slakt på Röda Armén.

https://twitter.com/Militarylandnet/status/1512118677784702984
Citera
2022-04-07, 23:13
Medlem
Subterraneans avatar
Citat:
Allt går enligt plan

Tror du verkligen på det?
Fattiga Ryssland fick lite nyrika medborgare på 2000-talet men nu åker de tillbaka till skithålet de kom ifrån.
Citera
2022-04-07, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av barkie
Vet inte vilken drömvärld du lever i men av det jag sett åker Ryssland på hyfsat med däng och ser halvt paralyserade och förvirrade ut i sina manövreringar.

Dag 44 är det, tror jag och motståndet växer och övriga drakar vakar med aptit över att ge sig in i kriget och fullständigt knulla Ryssland från existens.

Berätta gärna hur det går enligt plan.

Du som verkar ha koll - vart är Putin någonstans? M. I. A i över 2 veckor nu. Vilken jävla ynkrygg till ledare.

Precis, kan du då lugna ner dig lite och vänta med att gråta över ryssarna tills de är utkastade ur Ukraina. Sen ska nog barnen få sin medicin ska du se.
Citera
2022-04-07, 23:16
Medlem
brajzillas avatar
Det är ju uppenbart att Putin lider av både hämndbegär och messiaskomplex! ungefär som när Hitler ville ta tillbaka landområden dom förlorade i versaillesfördraget efter första världskriget...
Citera
2022-04-07, 23:19
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jahvet
En del uppladdade bekämpningar är även från datorspel och andra har felaktiga gränssnitt vilka är animeringar.
Det finns en del riktiga bekämpningar men det finns mycket klipp som är producerade, när upplösningen och kvaliteten är sämre är det lättare att få ett falskt klipp att se äkta ut.
Det vi vet är att det skjutits ner mängder av drönare, Ukraina rapporterar att de bekämpat 111 taktiska drönare och Ryssland rapporterar att de bekämpat 413.
Även om TB2 är den drönare som det propagerats mest för så har de även bekämpats så effektivt att Turkiet skickat flera nya leveranser under krigets gång, troligtvis är bekämpningstakten större än tillverkningstakten.
När det gäller drönare så ställs kostnaden mot vad de lyckas bekämpa innan de skjuts ner och det är något som lär vara intressant att titta på efter konflikten.
Även om en drönare bekämpas så kan den ha uppnått sitt mål redan, drönare bör ses som en förbrukningsprodukt för att uppnå specifika mål ungefär som dyra robotar.
Fördelen med en drönare är att piloten inte finns ombord utan operatören sitter tryggt.
Du har flera poänger här. Det råder väl ingen större tvekan om att drönaren har blivit en teknisk symbol för kriget i Ukraina — jag tänker så klart i första hand på Bayraktar TB2. En liten ikon i egen rätt. Samtidigt är det naturligtvis först efter kriget som man med facit i hand kan börja räkna på det effektiva utfallet för flera olika sorters enheter i strid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in