2022-04-07, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DIGRFSE344
Varför åker inte Ukrainska stridsplan och släpper missiler i tex Moskva eller Sankt Petersburg? Eller anses detta som olagligt???

Går säkert att smita förbi någonstans men varför ge Putin en ursäkt? Deras luftförsvar är ändå skapligt bra. Bättre att tvåla dit ryssen på hemmaplan och framstå som hjältar. Just nu så har de ju stöd av i stort sett hela världen. Vad skulle de tjäna på att höja ryssarnas stridsmoral genom att ge sig på civila i Ryssland?
Citera
2022-04-07, 22:33
Medlem
HejaFinlands avatar
Det påstås att ukrainarna i Mariupol fortfarande får in vapen och förråd. https://mobile.twitter.com/IAPonomarenko/status/1512161450596487169
Citera
2022-04-07, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kukilon
Går säkert att smita förbi någonstans men varför ge Putin en ursäkt? Deras luftförsvar är ändå skapligt bra. Bättre att tvåla dit ryssen på hemmaplan och framstå som hjältar. Just nu så har de ju stöd av i stort sett hela världen. Vad skulle de tjäna på att höja ryssarnas stridsmoral genom att ge sig på civila i Ryssland?
Jo håller med dig i det. Men jag tror starkt att Putin inte kommer sluta förens han har vunnit kriget. Han kommer skicka trupper efter trupper tills vinst.
Citera
2022-04-07, 22:35
Medlem
Vad händer i Donbass, här finns en uppdatering, video om det militära skeendet i området, där förmodligen kriget avgörs. 60 000 soldater från Ukraina finns i området?
Den visar hur fronten ser ut och vad som händer, det är svårt att få denna information från MSM.
https://southfront.org/donbass-front-lines-start-moving/
Citera
2022-04-07, 22:36
Medlem
barkies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lone star
De som har diabetes och behöver insulin i Ryssland har stora problem framöver.

https://www.themoscowtimes.com/2022/03/09/fears-in-russia-over-pharmaceutical-supplies-a76840

Publicerat 9 mars. Kommer med stor sannolikhet rendera i ökade antal dödsfall.

Kan tycka att det där är över gränsen. Det där drabbar oskyldiga människor. Vad har barn med diabetes gjort?

Nog för jag håller med om de flesta sanktioner som satts i spel men det här tycker jag är hyckleri när man gapar om mord på civila och inför något som säkerligen kommer leda till långa barns död.

Samtidigt lyfter USA sina egna sanktioner mot Ryssland när det gäller konstgödsel då man är oroliga över produktionen i hemlandet.

Vi i väst ska stå fast och drabbas stenhårt av dessa sanktioner men USA, får, tydligen utan någon som helst kritik eller nämnande i media lyfta just den här sanktionen för sin egen nytta.

Undrar om de betalar Putin i rubel också?
Citera
2022-04-07, 22:36
Medlem
Duvlorts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barkie
Har gått igenom din historik litegrann och jag kommer snart börja anmäla dina inlägg för trams.

Bidra gärna med något med substans och inte massa bilder utan någon som helst bakgrund, fact-check eller bekräftelse på det du påstår.

Det är jävla massa Jussie Smollett-vibbar över dig. Ta en paus.
Förövrigt kallas det du håller på med för propaganda. Spelar ingen roll vilken "sida" du står på. Samma skit.

Dvs, sluta hyckla och posta något som faktiskt bidrar till trådens värde.

Tycker det känns mer som att du håller på att haverera. Hugger vilt runt omkring dig.
Vet inte om det beror på att ryssarnas nederlag blir mer och mer uppenbart.
Eller om det bara är posthoreri.
Citera
2022-04-07, 22:37
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Skulle även gissa på att de saknar kavalleri av typen jägarförband som bedriver spaning över de områden som de tunga stridsenheterna kommer köra in i.

Så är det och det är därför ryssarna har haft sådana enorma problem med Ukrainska jägar/specialförband som bedrivit stör och fördröjningsstrid mot dem.

Man kan inte jaga sådana förband med mekinfanteri, det behövs specialutbildade, dedikerade, utrustade förband för att klara av det, inklusive förmåga att föra mörkerstrid. Och det verkar ryssarna sakna helt och hållet.
Citera
2022-04-07, 22:37
Medlem
Sgt.Blands avatar
NATO har beslutat att pumpa in ännu mer vapen till UAF lagom till slutstriden.

https://twitter.com/antiputler_news/status/1512165405204303874
Citera
2022-04-07, 22:39
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Kalmucker står det i tråden. https://en.wikipedia.org/wiki/Kalmykia

Taskigt att blanda in dem i Putins skitkrig.
Citera
Medlem
barkies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JymdKjam
Jag tror att din arbetsgivare skurit ned på din trollutbildningen nu på sistone. Vi normalbegåvade vet att det orcherna från hunnerslätten inte är exakt lika ”smarta” allesammans. Ni förkroppsligar bara olika varianter av idioti. Olika korkade bara.

Har du en pensionsvalen, btw? Eller blir du inte så gammal att du behöver en?

Vad pratar du om? Sist jag kollade är Ryssland anklagade för krigsbrott och har lämnat lik till höger och vänster som visar att det tydligt begåtts krigsbrott.

Varför i helvete skulle de då vara smarta nog att förstöra material de lämnar bakom sig om de retirerar
Citera
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tillsson
Jaja ... - 27 ukrainska fallskärmsjägare gick på pumpen i Kamenka, lite bilder.

https://twitter.com/islamicworldupd/status/1512135561074647043

Och tjuvpacket från ryssland stal de dödas skor. Fy fan vilket uselt folk.
Citera
2022-04-07, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av barkie
Såld på rysk propaganda? Det är känt vad azovbataljonen står för och har sysslat med långt innan kriget. Försöker du provocera?

1. det fanns ingen azovbataljon innan kriget.
2. jag är inte din mamma så jag behöver inte bry mig om dina känslor.

Du är välkommen att presentera något mer än indicier och substanslösa påståenden.

Citat:
När har jag någonsin påstått att Ukraina är fullt av nazister? Nu får du ge dig. Jag har påstått att Azov är nazistiskt avskum. Azov är väl inte representativt för hela Ukraina får vi hoppas.

Azovbataljonen är ju inte ens nazister, de är i "som värst" lika förvirrade som du kring begreppet.

Citat:
"Och vad är det USA vet som du och jag inte vet".

Har skrivit det 2 gånger nu. Tvingas, som vanligt med dig, upprepa mig, för att besvaras av meningslöst raljerande och undvikande av diskussion.
Nej det har du inte, om du nu inte substanslöst insunierar att även usa som utbildat och beväpnat ukraina ät nazister..... eftersom de vet vad du vet som du fortfarande inte har svarat på.

Citat:
Azov är nazister enligt alla som inte är nazister eller stöttar nazism själva, det har inget med Putin att göra.

De har fel, att hänvisa till alla är i sig ett bevis på det.
Objektivt inte vad putin och aftonbladet tror.
2 exempel
-svenska officerar har tränat ukrainska styrkor sedan 2018.
-svenska staten har skickat vapen till ukraina

Citat:
Men bra, då vet jag att du stöttar nazister, våldtäktsmän, mördare av kvinnor, barn, män, gamla och varför inte lite djur ibland.
Nu gjorde du samma sak igen, fakta != "alla" fakta!="hänvisar till digsjälv"

Citat:
Stå för att du stöttar nazister istället för att formulera dig helt oförståeligt för att de som faktiskt läser inte ska förstå vad vi diskuterar.
Du gör ofta misstaget att alla har din nivå av kompetens och förmåga....

Citat:
Killen som anklagar mig för att stötta mord på civila och barn visar sig vara en nazist sympatisör och stöttar bevisligen det själv.

Att tycka annorlunda än dig är inte att vara nazist, inte heller är det du känner objektivt sant för att alla andra som inte gör det "måste vara nazister"

Citat:
You can't make this shit up.
Putin har ju gjort det, om Putin påstod att sverige var nazistiskt på samma premisser som han (och du)"propgandamässigt" påstor att ukraina är det så skulle han ha objektivt mer rätt i sak, utifrå att vi har (långt) fler högernationalistiska riksdagsmän än ukraina. vi har även hatbrott och mord av nazister, och "jagat judar" på flykt i närtid.

människor i länder som Poland, grekland, spanien, ryssland, bulgarien, mfl tycker sämre om judar än folket i ukraina.

Men han hade han hande varit lika snett på att avnazifiera sverige eller något annat land även om propgandan varit "närmare" den objektiva verkligheten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in