2022-04-07, 22:25
Medlem
Dostojevskij skrev väl något i stil med att i Ryssland ljuger alla för alla hela tiden och alla spelar med. Det var först när han reste till andra länder som han insåg att i andra länder så reagerade folk med avsky över lögner.

Den jävla anti-ryssen.
Citera
2022-04-07, 22:25
Medlem
Varför åker inte Ukrainska stridsplan och släpper missiler i tex Moskva eller Sankt Petersburg? Eller anses detta som olagligt???
Citera
2022-04-07, 22:26
Medlem
barkies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
Jepp jag har kommenterat den där tidigare, inget närskydd, inga värn för vare sig pjäser/batteri eller besättning, kör omkring som en tattarcirkus när de beskjuts. Det är fan inte klokt.

Det där måste ju vara ett skämt???!! Är det där Rysslands arme 2022? Hahahaha, det där är fan det värsta jag någonsin sett i hela mitt liv. Herregud, hade jag suttit i en av dedär fordonen hade jag knäppt befälhavaren rakt av för ren jävla dumhet och att medvetet försöka ha kål på oss alla.
Citera
Medlem
raskenss avatar
Ryss-fascisterna vägrade låta lokalborna rädda folk under rasmassorna så att dom långsamt dog.

https://twitter.com/DefenceU/status/1512119526527275014?t=oF3Fo1l1OXT1-psMAM7hLw&s=19
Citera
Medlem
Snapcounts avatar
Ja-ja.., så Finland skall in i NATO, troligtvis att Sverige hakar på.., det børjar røra på sig i Kazakstan och Georgien..

..och så har man ett katastrofalt krig i Ukraina. Allt detta har Putin skapat sjælv !

Något sæger mig att ryska historiker kommer inte att vara nådiga med Putin !

-Putin, tøvlaren..
-Putin den svagsinta..
-Putin den korrupte...

Få se vilket smeknamn som kommer "fastna" på honom..
Citera
2022-04-07, 22:27
Avslutad
De som har diabetes och behöver insulin i Ryssland har stora problem framöver.
Citat:
Russia is running low on insulin and other important medical supplies produced abroad, the Kommersant business daily reported Wednesday, including raw materials key for production of drugs at home.
https://www.themoscowtimes.com/2022/03/09/fears-in-russia-over-pharmaceutical-supplies-a76840

Publicerat 9 mars. Kommer med stor sannolikhet rendera i ökade antal dödsfall.
Citera
Medlem
moment42s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barkie
Jag förstår helt klart vad du menar men det är ju här tolkningen kommer in igen. När jargongen i hela tråden är att man ska utplåna Ryssland, dela upp Ryssland, låta dom svälta etc är det svårt att veta vad någon menar.

Säger någon då att "ryssen ljuger, ryssen är född till att ljuga, ljuga är allt de kan" så är det enklare att skriva:

Kreml är som gjort för att ljuga, ryska soldater är tränade till att ljuga, Putin är född till att ljuga så blir det enklare att se om det isåfall inte handlar om generalisering utan faktiskt om de som är inblandade i kriget.

Annars blir det en generalisering som i exemplet med juden.
Jargongen i HELA tråden har inte varit och är inte sådan.Jag är ju själv en av de som försökt påvisa skillnaderna mellan Vitali I novisibirsk och den skrikande Slavius i Petersburg.Inte ALLA,så fightas inte som om att det handlar om endast eller.Meningslöst och leder ingenvart när det gäller det som komma skall efteråt
Citera
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Har någon listat ut vad detta är för filurer? varför har de så konstiga kläder? https://twitter.com/antiputler_news/status/1512088350999470083

Kalmucker står det i tråden.

https://en.wikipedia.org/wiki/Kalmykia
Citera
2022-04-07, 22:28
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
Jepp jag har kommenterat den där tidigare, inget närskydd, inga värn för vare sig pjäser/batteri eller besättning, kör omkring som en tattarcirkus när de beskjuts. Det är fan inte klokt.

Jag såg en youtube-film om de ryska enheterna. De består av flera stridsvagnar, självdrivet artilleri, självdrivet luftvärn, men har väldigt lite infanteri att skydda dessa stridsenheter med. Detta har visat sig vara en ytterst påtaglig och uppenbar svaghet med dessa stridsenheter.

Skulle även gissa på att de saknar kavalleri av typen jägarförband som bedriver spaning över de områden som de tunga stridsenheterna kommer köra in i.
Citera
2022-04-07, 22:29
Medlem
walklikeacats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moment42
Dock så skall vi vara noga med att inte se det som endast en rysk "dygd" eller specificikt för dessa...Som du sade "inte i västerläskt språk"....var går gränsen för västerlänsk?För,jo...det kryllar av samma sak i såkallade västerlänska länder....håller med dock,men min resarvation är mer inriktad på de SÅKALLADE västerlänska plateserna.Serbien är inte västerlänskt...som exempel

Jag skrev västlig för att beskriva riktningen mot MellanEuropa och Skandinavien. Men det är in facto sant att det inns en muntlig historisk tradition i Ryssland - i folkmun - vid att hålla tillbaka sanningen. Men detta urskuldrar inte vad vi just nu får ta del av, den fullkomligt gränslösa osanningen som övergår allt förstånd.
Citera
2022-04-07, 22:31
Medlem
Francois-Maries avatar
Amatörer med drönare hjälper Ukrainas artilleri och dokumenterar övergrepp

https://www.youtube.com/watch?v=PAyl2XiWZyo
Citera
2022-04-07, 22:32
Medlem
moment42s avatar
Jag kan ju säga,utan att använda Barkie,att,ja...det är faktiskt inte ALLA ryssar som önskar envåldshärskande och konstant respekt för moderlandet.Sanningen är faktiskt att de flesta ryssar skiter i vilket,eftersom att de inte får lov att veta varken eller.Denna dekadenta inställningen är de inte ensamma om.En vansinnig människa krävs för att försvara vad en annan idiot säger och gör ja...men i tystnaden göms mången ärlig åsikt.Döm inte folk för vad några gör.....oavsett ryssar eller svenskar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in