2022-04-07, 20:14
  #7825
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Tror inte heller att Bitcoin faller pga konferensen bara för att den gjorde det förra året. Vid andra konferenser så har den stigit.

Tycker den här hysterin om att titta på historisk price action, för länge sedan gått överstyr. Det går att hitta mönster i allt om man bara vill. Frågan är vilka mönster som är riktiga?

Och nedgång föresten... vi är 30% upp sedan kriget startade för någon dryg månad sedan.



Vågat att shorta med tanke på hur översålda vi är på 4h.
Stoch på 4h och 24h är i botten påväg att vända upp.

By the way. Sätt en stopploss precis innan nivån där du blir likviderad. Du förlorar mer pengar på att bli likviderad.


Aldrig förstått stop loss.

Om jag förlorar 50% eller 100% spelar ingen roll.

Menar att om det går till 47k och jag blir likviderad vid 48k. Varför ska jag sätta stop loss på 47k då? Och förlora 90% av allt.
Då rider jag hela vägen istället och hoppas det vänder neråt innan 48k.
Citera
2022-04-07, 20:45
  #7826
Medlem
DroidBishops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andnodden
Aldrig förstått stop loss.

Om jag förlorar 50% eller 100% spelar ingen roll.

Menar att om det går till 47k och jag blir likviderad vid 48k. Varför ska jag sätta stop loss på 47k då? Och förlora 90% av allt.
Då rider jag hela vägen istället och hoppas det vänder neråt innan 48k.
Hopp gör att man blir rekt. Om du är på plus nu bör du ta profit och sätta stoppen vid entry. Vi är vid support just nu och om 40-42 håller kan det utan problem gå upp till 48 igen.
Citera
2022-04-07, 21:11
  #7827
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andnodden
Aldrig förstått stop loss.

Om jag förlorar 50% eller 100% spelar ingen roll.

Menar att om det går till 47k och jag blir likviderad vid 48k. Varför ska jag sätta stop loss på 47k då? Och förlora 90% av allt.
Då rider jag hela vägen istället och hoppas det vänder neråt innan 48k.
Då förstår du inte heller detaljerna i en likvidering...
Citera
2022-04-07, 21:15
  #7828
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Då förstår du inte heller detaljerna i en likvidering...
Kan förtydliga

För det första så så jag "precis innan du blir likviderad", med fokus på "precis innan". Detta för att exchangen tar en stor % om dom tvingas likvidera dig, för dom måste ha säkerhetsmarginal för katastrofscenarion.
Om du blir likviderad vid 48k så kan du ha din stopp loss vid typ 47990k, så tjänar du några % istället för att ge dem till exchangen.
Citera
2022-04-07, 21:57
  #7829
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Kan förtydliga

För det första så så jag "precis innan du blir likviderad", med fokus på "precis innan". Detta för att exchangen tar en stor % om dom tvingas likvidera dig, för dom måste ha säkerhetsmarginal för katastrofscenarion.
Om du blir likviderad vid 48k så kan du ha din stopp loss vid typ 47990k, så tjänar du några % istället för att ge dem till exchangen.
Några procent? Hur mycket?

Sätter jag in 10k så spelar det knappast någon roll om jag förlorar 94% eller 100%.
Citera
2022-04-07, 22:25
  #7830
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andnodden
Några procent? Hur mycket?

Sätter jag in 10k så spelar det knappast någon roll om jag förlorar 94% eller 100%.
Ok, det är dina pengar att göra vad du vill med.
__________________
Senast redigerad av Leaston 2022-04-07 kl. 23:24.
Citera
2022-04-08, 00:04
  #7831
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andnodden
Några procent? Hur mycket?

Sätter jag in 10k så spelar det knappast någon roll om jag förlorar 94% eller 100%.

Du har helt rätt, nä man väl startat en trade är det ju jävligt dumt att avbryta när man förlorat 50% eller så bara för man får kalla händer.

Går du kort på 40k, och blir likviderad vid 45k, så är man ju rätt jävla dum om man säljer på 44k.
Citera
2022-04-08, 00:06
  #7832
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Ja, men det skall sägas att det är inprisat som med allt annat. Det kan vara en mindre bomb än vad marknaden hoppades på, då lär vi dumpa.

Säger dom däremot att dom börjat köpa Bitcoin så lär vi rusa något enormt, men det kan vara något betydligt tråkigare.

Vi får se. Kul att det händer något iaf.

Ryktet/spekilatonerna kanske är inprisat men nyheten är inte inprisat.
Säger apple att dom köper btc eller nåt liknande stort kommer priset såklart rusa, och det är inte inprisat.
DU förstår satan inte vad inprisat betyder.
Citera
2022-04-08, 08:18
  #7833
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hennevilljagknulla
Ryktet/spekilatonerna kanske är inprisat men nyheten är inte inprisat.
Säger apple att dom köper btc eller nåt liknande stort kommer priset såklart rusa, och det är inte inprisat.
DU förstår satan inte vad inprisat betyder.
Precis som jag förklarade i inlägget du citerade...och även här: (FB) Bitcoin - trading och analys
Ok?
__________________
Senast redigerad av Leaston 2022-04-08 kl. 08:20.
Citera
2022-04-08, 13:04
  #7834
Avslutad
Adaptionen av BTC fortskrider men syns ännu så länge inte över huvud taget i prisutvecklingen.

Honduran special economic zone adopts bitcoin as legal tender

https://www.reuters.com/world/americas/honduran-special-economic-zone-adopts-bitcoin-legal-tender-2022-04-07/
Citera
2022-04-08, 13:24
  #7835
Medlem
Papper1512s avatar
Inga större nyheter från bitcoinkonferensen. Kan gott dippa en del efter den nyhetstorkan.
Citera
2022-04-08, 13:58
  #7836
Medlem
DroidBishops avatar
Gigalevel vid ca 42k incoming
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in