Citat:
Ursprungligen postat av
Leaston
Tror inte heller att Bitcoin faller pga konferensen bara för att den gjorde det förra året. Vid andra konferenser så har den stigit.
Tycker den här hysterin om att titta på historisk price action, för länge sedan gått överstyr. Det går att hitta mönster i allt om man bara vill. Frågan är vilka mönster som är riktiga?
Och nedgång föresten... vi är 30% upp sedan kriget startade för någon dryg månad sedan.
Vågat att shorta med tanke på hur översålda vi är på 4h.
Stoch på 4h och 24h är i botten påväg att vända upp.
By the way. Sätt en stopploss precis innan nivån där du blir likviderad. Du förlorar mer pengar på att bli likviderad.
Aldrig förstått stop loss.
Om jag förlorar 50% eller 100% spelar ingen roll.
Menar att om det går till 47k och jag blir likviderad vid 48k. Varför ska jag sätta stop loss på 47k då? Och förlora 90% av allt.
Då rider jag hela vägen istället och hoppas det vänder neråt innan 48k.