2022-04-07, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jahvet
Blir intressant att se om det stämmer och vilka vapensystem det avser.
Det ligger nära att gissa att det rör sig om system Ukraina inte är utbildade i men det bör fortfarande vara portabelt eller mobilt, kanske något kustförsvarssystem som det pratats om.
Bara dumt att fråga.Jag skulle inte berätta något sådant.Men ryssen kommer få sig en överaskning några sekunder det kan du lita på
Citera
2022-04-07, 20:47
Medlem
barkies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smutz
Vad ser du som inte jag ser? Han är ju tydlig med att från deras perspektiv och utifrån deras bevekelsegrunder så var terrortaktiken mycket effektiv. Det kan man ju absolut hävda åtminstone i början av ”kalifatet” då de snabbt expanderade, fick reguljära arméer att fly fältet och locka till sig muslimska psykopater från hela världens hörn.

Hyllar jag etnisk rensning och massvåldtäkter om jag hävdar att Genghis Khan var en oerhört skicklig erövrare?

Dessutom är ju filmen uppenbarligen fulklippt iom att det inte framgår om vilket sammanhang intervjun förs i. Vi vet ju inte ens vilken fråga han svarar på.

Klenaste propagandan på länge.

Var inte propaganda min vän. Allt är inte propaganda. Tyckte det var en intressant video. De finns på Youtube om du tycker det var fulklippt. Du behöver inte köra det där tröttsamma "propaganda" - snacket hela tiden.

Isåfall är hela tråden fullproppad av propaganda från alla håll.
Citera
2022-04-07, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NukeTheWhales
Det är 18 900 döda enligt Ukraina. Och det kan stämma, och det kan vara överdrivet.

En rimligt gissning är kanske runt minst 10 000-12 000 döda, troligtvis lite mer. Personlig åsikt då.

Det återstår för Ryssland att släppa någon siffra. Nu säger bara Peskov "betydande" förluster, utan att vi vet om han menar 4000, 8000, 12 000, 16 000 eller 20 000.

Nu när Peskov sagt så i internationell TV, så kanske det dyker upp en mer exakt siffra från Ryssland snart.

Alla ryska siffror är friserade så när Peskov nämner ”betydande” så innebär det nog att Ukrainas siffror är nära sanningen.
Dom lär väl ha ytterligare tiotusentals skadade och invalidiserade och ytterligare som är POW eller deserterat.
Allt enligt plan!
Citera
2022-04-07, 20:48
Medlem
BonerBatmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barkie
Jag tror de flesta härinne hoppas på ukrainsk seger men jag har inte sett särskilt många hylla Azov.
Azov är en nål i ögat på många. Men dessvärre är det som med Al'Queda och terror organisationer; de växer sig bara starkare av sådant här. Istället för att ha ihjäl dem kommer enbart fler ansluta sig vilket kan komma att bli ett problem längre fram beroende på hur de mognar. De verkar i mångt och mycket vara som vilket annat förband som helst albeit ett oroväckande ursprung. Svårt att sia hur det kommer se ut längre fram. Känns lite som när folk idag säger att Sverigedemokraterna är ett nazistisk parti.
Citera
2022-04-07, 20:51
Medlem
Felstavarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Nu börjar sanktionerna att märkas i Moskva. Jag tycker lite synd om folk. Det är ju Putin som har startat kriget. Men man kan ju hoppas någon gång att folket reagerar och gör uppror.

https://www.youtube.com/watch?v=RyCjpWn8dB8

Fy fan, 2000-3000 rubel om dagen är inte någon vidare lön om de jobbar 10-11 timmar som de påstår. Det blir runt 25-35 SEK i timmen och då är inte Moskva en särskilt billig stad att leva i heller. Kör man på i det tempot från måndag till söndag under en hel månad så skrapar man ihop till c:a 10,000 SEK, innan avdrag för eventuell soppa till moppen då vill säga.
Citera
Medlem
BonerBatmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hitler.was.a.vegan
Nato kommer aldrig gå in i ett fattigt icke olje land.

Pipe dreamz.

*Host* Anledningen till varför de blir invaderade av Ryssland *Host*
Citat:
Ukraine today holds the second biggest known gas reserves in Europe. As of late 2019, known Ukrainian reserves amounted to 1.09 trillion cubic meters of natural gas, second only to Norway’s known resources of 1.53 trillion cubic meters. Yet, these enormous reserves of energy remain largely untapped.
Källa: https://hir.harvard.edu/ukraine-energy-reserves/

PS: Norge borde fan ge sig och börja utvinna lite mer för att kompensera. Drill it or spill it säger jag! Kasta ut Norge ur NATO och anfall. MED EN GÅNG!
Senast redigerad av BonerBatman 2022-04-07 kl. 20:55.
Citera
Medlem
donald12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reiwa
George Galloway är för övrigt en gammal kommunist-clown som arbetar för RT.

Precis, de har nån clown som skapar fejkade videos som sen alla ryska troll postar länkar till på forum.

Följer exakt KGB/FSB doktrinen för hur rySSen arbetar med lögner och desinformation.

Har de inte fattat att vi nu förstår hur de arbetar?
Citera
2022-04-07, 20:52
Medlem
Citronitas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Återigen handlar det om politik och nationell säkerhet. Putin agerar för att han kan och för att han måste. Ukraina borde aldrig ha hamnat i den situationen. Men det gjorde de. Oavsett hur de hamnade där.

All utrikespolitik är egentligen inrikespolitik. Putin startade detta för att stärka sin position i Ryssland, det håller på att skita sig och resultatet blir att hans position försvagas. Kraftigt. Kanske totalt. Vi får se.
Citera
2022-04-07, 20:53
Medlem
oyinbozs avatar
Citat:
Berömmer, då. Eller hur skulle du definiera det?
Av ett klipp- och klistrakollage skulle jag kunna sträcka mig till "beskriver". Och han har ju rätt. Tror ingen sa att ISIS var idioter i den bemärkelsen när de svepte över kartan. Visa hutlös brutalitet och folket kommer kuva sig. Precis som ryssen gör nu.

Sen gick det som det gick då ingen gillar halshuggande orcher och nu upprepar sig historien. INGEN gillar ryssen...
Citera
2022-04-07, 20:53
Medlem
Smutzs avatar
Citat:
Var inte propaganda min vän. Allt är inte propaganda. Tyckte det var en intressant video. De finns på Youtube om du tycker det var fulklippt. Du behöver inte köra det där tröttsamma "propaganda" - snacket hela tiden.

Isåfall är hela tråden fullproppad av propaganda från alla håll.

Japp, tråden är proppfull av människor som okritiskt länkar till propaganda. Tröttsamt eller ej.

Men varför skriver du att han hyllar IS? Vad säger han som skulle tyda på det?
Citera
2022-04-07, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Citronita
All utrikespolitik är egentligen inrikespolitik. Putin startade detta för att stärka sin position i Ryssland, det håller på att skita sig och resultatet blir att hans position försvagas. Kraftigt. Kanske totalt. Vi får se.
Det finns verkligen inget som tyder på att hans politiska situation har försvagats. Definivt inte nationellt, och kanske inte ens internationellt.
Citera
2022-04-07, 20:55
Medlem
barkies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Flera av Hitlers närmaste var helt klart enastående strateger på slagfältet det betyder inte att jag anser dom inte begick avskyvärda brot. Man kan föra logiska resonemang också serru. SS hade helt klart dom absolut snyggaste och häftigaste uniformerna, det betyder inte att jag är nazist för det..

Nej, självklart inte. Rommel var ju enastående för att ta ett exempel.

Men uniformer bränner inte kvinnor och barn i burar, våldtar barn, halshugger civila inför deras familjer och bränner ner allt i deras väg heller. Dom utför heller inte terrordåd.

Men jag fattar vart du vill komma.

Tyckte det var jävligt konstigt att sitta och säga sådär bara. Fatta om han hade varit ryss.. Oj oj oj oj
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in