2022-04-07, 20:41
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Nu börjar sanktionerna att märkas i Moskva. Jag tycker lite synd om folk. Det är ju Putin som har startat kriget. Men man kan ju hoppas någon gång att folket reagerar och gör uppror.

https://www.youtube.com/watch?v=RyCjpWn8dB8

Deras bekymrade blickar sade mer än orden som kom ur deras munnar...
Citera
2022-04-07, 20:42
Medlem
donald12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barkie
Det här är nog bland de sjukare jag sett hittills:

Zelenskyjs rådgivare hyllar ISIS...

https://twitter.com/i/status/1512124495854817283

Som vanligt. Ryssar ljuger alltid... Men lögnerna har sämre o sämre kvalitet precis som de rySSka soldaterna i Ukraina.

This is
@georgegalloway
retweeting an out-of-context / edited video in order to undermine Ukraine, for the purpose of Russian propaganda
Citera
Medlem
Smutzs avatar
Citat:

Vad ser du som inte jag ser? Han är ju tydlig med att från deras perspektiv och utifrån deras bevekelsegrunder så var terrortaktiken mycket effektiv. Det kan man ju absolut hävda åtminstone i början av ”kalifatet” då de snabbt expanderade, fick reguljära arméer att fly fältet och locka till sig muslimska psykopater från hela världens hörn.

Hyllar jag etnisk rensning och massvåldtäkter om jag hävdar att Genghis Khan var en oerhört skicklig erövrare?

Dessutom är ju filmen uppenbarligen fulklippt iom att det inte framgår om vilket sammanhang intervjun förs i. Vi vet ju inte ens vilken fråga han svarar på.

Klenaste propagandan på länge.
Citera
Medlem
Termos99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Jag tar inte ställning, även om jag till viss del gör det. Jag konstaterar att det finns geopolitik.

Jag konstaterar att USA satte ned foten då Sovjet ville beväpna Kuba. Det hotade USAs säkerhet. Oavsett vad Kuba ville.

Stora länder dominerar mindre. Det är en del av geopolitik. Man kan tycka vad man vill om det. Men JFK och Putin tänker och agerar på samma sätt. Naturligtvis dominerar de sina mindre länder som kan hota deras säkerhet.

Putin har varit rak, och hela tiden sagt att om det finns en risk för att Ukraina skulle bli en del av NATO så kommer han att agera. Men trots det så pratade USA, NATO och Ukraina alltmer om att de skulle bli en del av NATO.

Dessutom har man lagt upp till det sedan länge. Det var inte minst därför som man blev så jävla arg då Trump blev vald 2016. Han förstörde upplägget som man nu direkt tog upp igen.

Jag håller med om att det finns flera viktiga aspekter i detta, men inget och ingen har gett Putin rätten att invadera en suverän stat. Det går att kritisera USA och Ukraina för saker absolut men det finns ändå inget stöd för Putins invasion, han har hittat på anledningar för sin hemmapublik men inget som har ett värde i sig, bäst visat genom att större delen av världen fördömt hans invasion.
Citera
Medlem
barkies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Citronita
Kanske ska visa sig sårbara och dra på offerkoftan inför världssamfundet. Alla utanför Ryssland vet ju att det går dåligt för ryssen (förutom trollen här inne förstås) så det kanske är ett sätt att få sympati? Kanske för att undvika fler sanktioner? Det börjar ju bli jobbigt nu när elitens familjer, döttrar mm blir sanktionerade.

Ja men vi vet heller inte vad "betydande förluster" innebär i rena siffror. Ryssland har kört med sitt "vi mot världen" nu ett tag så med deras definition kan det ju vara 3000, 6000.

Ska bli intressant att se alla bekräftade siffror efter kriget. Med tanke på Rysslands rent ut av svamliga agerande i Ukraina lär de vara höga.
Citera
2022-04-07, 20:43
Medlem
KABUNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Ukrainas säkerhetstjänst har sammanställt en lista över 2000 ryska krigsförbrytare. Kan dom ha haft hjälp av Anonymus?

Detta krig kommer att få stora verkningar efter krigsslutet.

Ryska ledningens storhetsvansinne förstörde Rysslands framtid.

Och inkompetens. SAAB NLAW Anti-Tank Guided Missile och liknande vapen sände i hög grad de ryska pojkarna till himlen. Tragiskt för de stackarna. Och en stor sorg för deras familjer.
Citera
2022-04-07, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pheddophil
Vapensystem om jag fattade rätt.
Blir intressant att se om det stämmer och vilka vapensystem det avser.
Det ligger nära att gissa att det rör sig om system Ukraina inte är utbildade i men det bör fortfarande vara portabelt eller mobilt, kanske något kustförsvarssystem som det pratats om.
Citera
2022-04-07, 20:44
Bannlyst
Citat:
Berömmer, då. Eller hur skulle du definiera det?

Bara en blatte skulle tro att det där handlade om beröm..

Vakna ur din koma.. När någon säger att någon annan är äcklig, så är det knappast någon bra eller hyllande kommentar!?
Citera
2022-04-07, 20:44
Medlem
raskenss avatar
Citat:

Flera av Hitlers närmaste var helt klart enastående strateger på slagfältet det betyder inte att jag anser dom inte begick avskyvärda brot. Man kan föra logiska resonemang också serru. SS hade helt klart dom absolut snyggaste och häftigaste uniformerna, det betyder inte att jag är nazist för det..
Citera
2022-04-07, 20:45
Medlem
En kanadensisk militär flyg CFC4220 landar snart i Sthlm. Lyfte från Polen. Antagligen flyktingar.
Citera
2022-04-07, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av donald12
Som vanligt. Ryssar ljuger alltid... Men lögnerna har sämre o sämre kvalitet precis som de rySSka soldaterna i Ukraina.

This is
@georgegalloway
retweeting an out-of-context / edited video in order to undermine Ukraine, for the purpose of Russian propaganda

George Galloway är för övrigt en gammal kommunist-clown som arbetar för RT.
Citera
2022-04-07, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Termos99
Jag håller med om att det finns flera viktiga aspekter i detta, men inget och ingen har gett Putin rätten att invadera en suverän stat. Det går att kritisera USA och Ukraina för saker absolut men det finns ändå inget stöd för Putins invasion, han har hittat på anledningar för sin hemmapublik men inget som har ett värde i sig, bäst visat genom att större delen av världen fördömt hans invasion.
Återigen handlar det om politik och nationell säkerhet. Putin agerar för att han kan och för att han måste. Ukraina borde aldrig ha hamnat i den situationen. Men det gjorde de. Oavsett hur de hamnade där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in