2022-04-07, 11:19
Medlem
Schmisss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gary.Glitter
Som jag alltid sagt.

Kvinnor med såna runda, färgglada glasögon är uteslutande bindgalna.
Gudrun Sjödén har ganska sunda värderingar i det stora hela. Hon är inte bindgalen.
Citera
2022-04-07, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abetterworld
Gudrun Sjöden utges vara den som skapade batikhäxelooken har tillsammans med sin vd Ann Adelsson bedrivit ett nyliberalt ledarhelvete a la Annie Lööf på sitt företag.

"– Eftersom du är svart kan jag inte läsa av ditt ansikte, du får försöka ha tydligare mimik."
"– Jag är så uppspelt över att mina negrer ska komma i dag, uppges hon ha utbrustit när två svarta medarbetare från USA skulle delta på företagets kickoff på Münchenbryggeriet."

Hennes modekoncern uppges ha en omsättning på en miljard kronor, men de senaste åren har HR-chefen haft det svårt att släta över alla medarbetare som blivit nedtryckta av de två kvinnorna.

"Göran Sandström, tidigare huvudansvarig för personalfrågor på företaget, säger till Expressen att det under ett och ett halvt års tid var minst ett par anställda i veckan som han hade samtal med som kände sig nedtryckta av duon."

En gravid kvinna blev kallad för att vara en defekt vara.

https://www.friatider.se/batikhaxorn...nklagas-rasism
https://www.expressen.se/nyheter/vit...ng-och-rasism/

"Kommunikationschefen Christel Blomberg säger till Expressen att man tidigare hade en "tuff period" då det förekom "nedlåtande uttalande om olika etniciteter och kulturell appropriering","

Låter som flashback.
Varför kritiserar ni Gudrun och Ann?
Citera
2022-04-07, 11:26
Medlem
Citat:
Som jag alltid sagt.

Kvinnor med såna runda, färgglada glasögon är uteslutande bindgalna.

Har en kollega som är klädd i Gudruns design på mitt arbete, med tillhörande glasögon, hon är en dominant häxa, som vill härska och söndra till frukost.

Vid lunch är det skitsnack och förminskande.

Kring middagstid utbrott, och avrundar slutligt med ett stressrelaterat självupptagen sammanbrott.

Men misstänker inte att det främst beror på Gudruns design utan personlighetsstörning.
Citera
2022-04-07, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schmiss
Gudrun Sjödén har ganska sunda värderingar i det stora hela. Hon är inte bindgalen.

Hennes värderingar lägger jag inte mycket i.
Hur hon beter sig mot anställda är en annan sak. Krävs en bindgalen person att vara i chefsposition och kasta sig med hånfulla ord, snacka raser och grejer.

Tyck vad man vill privat. På arbetet lägger man sina värderingar åt sidan och gör sitt job och är trevlig mot sin personal/sina chefer.

Chefer som är vidriga mot sin personal är djupt obehagliga människor.

Personligen har jag aldrig i mitt liv stött på en person med sådana obskyra glasögon som varit normal.
Citera
2022-04-07, 11:30
Medlem
Citat:
Gudrun Sjödén är en smart affärskvinna med säkerligen många avundsjuka medsystrar. Hennes begagnade kläder går för höga belopp på exempelvis Tradera. Hennes sätt att uttrycka sig speglar enbart de generationsskillnader som naturligt finns i befolkningen. Dagens lättkränkta 20-30-åringar skulle dö om dom fick lyssna på Lars Ekborgs monologer.
Citera
2022-04-07, 11:33
Medlem
Schmisss avatar
Citat:
Hur hon beter sig mot anställda är en annan sak. Krävs en bindgalen person att vara i chefsposition och kasta sig med hånfulla ord, snacka raser och grejer.

Tyck vad man vill privat. På arbetet lägger man sina värderingar åt sidan och gör sitt job och är trevlig mot sin personal/sina chefer.

Personligen har jag aldrig i mitt liv stött på en person med sådana obskyra glasögon som varit normal.
Är du en liten snöflinga som blir mäkta kränkt när chefen säger blåneger eller gör sig lustig över arabhoror i burka? Gudrun Sjödén har all rätt att driva sitt företag på vilket sätt hon vill.
Citera
2022-04-07, 11:45
Medlem
Citat:
Är du en liten snöflinga som blir mäkta kränkt när chefen säger blåneger eller gör sig lustig över arabhoror i burka? Gudrun Sjödén har all rätt att driva sitt företag på vilket sätt hon vill.

Nej. Jag personligen blir inte särskilt kränkt nej, har ingen större kärlek till utlänningar.

Däremot anser jag att man ska vara professionell på arbetet.

Du får gärna gå med mjukisbyxor, snusfläckar runt munnen och skrika "blåneger" och "Arabhora!!" i ditt sorgliga garage där du och dina kollegor arbetar.

På en normal arbetsplats där folk är kompetenta och inte gick fordonslinjen i Eslöv så talar man vårdat och håller sina personliga åsikter utanför arbetsplatsen.
Citera
2022-04-07, 11:45
Medlem
Schmisss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ClariNet
Gudrun Sjödén är en smart affärskvinna med säkerligen många avundsjuka medsystrar. Hennes begagnade kläder går för höga belopp på exempelvis Tradera. Hennes sätt att uttrycka sig speglar enbart de generationsskillnader som naturligt finns i befolkningen. Dagens lättkränkta 20-30-åringar skulle dö om dom fick lyssna på Lars Ekborgs monologer.
Nja, tror inte att hennes språkbruk är en generationsskillnad utan ett maktverktyg. Hon har själv sagt att hon gillar att "röra om i grytan". Sjödén är gammelmoderat och hatar det svenska medlöperiet (PK-ismen). Hon vill göra batikhäxorna på hennes arbetsplats obekväma. Hon njuter av det. Att sko sig på PK-vänstern som hon hatar... vilken dröm! Sjödén måste skratta till banken varje dag.
Citera
2022-04-07, 11:52
Medlem
Schmisss avatar
Citat:
Nej. Jag personligen blir inte särskilt kränkt nej, har ingen större kärlek till utlänningar.

Däremot anser jag att man ska vara professionell på arbetet.

Du får gärna gå med mjukisbyxor, snusfläckar runt munnen och skrika "blåneger" och "Arabhora!!" i ditt sorgliga garage där du och dina kollegor arbetar.

På en normal arbetsplats där folk är kompetenta och inte gick fordonslinjen i Eslöv så talar man vårdat och håller sina personliga åsikter utanför arbetsplatsen.
Det är just denna falska småborgerliga decorum som Sjödén hatar. Varför spela en roll och vara något man inte är? Hade alla bara struntat i PK-etiketten hade världen varit flera gånger bättre. Godhetsrunkeriet och åsiktskorridoren har inte bidragit med något bra.
Senast redigerad av Schmiss 2022-04-07 kl. 11:56.
Citera
2022-04-07, 11:56
Medlem
Citat:

Säkert, kanske mer old- school i sitt uttryck. Neger betyder ju svart på latin. Det finns svarta, vita, gula, röda nyanser. Jag är ju vit med röd nyans på kinderna. Tror inte heller att Gudrun har skevare åsikter, än de flesta andra i detta avlånga land. Hon sticker ut från normen, och det är snarare befriande. Hon har rätt till sina åsikter.

Men, skulle inte vilja jobba för Gudrun eller Anni, då de verkar oskickliga i personalfrågor.

Tänk själv när jag kommer in på kontoret och får kommentarer om min vikt, oputsade skor, risiga hår och fula naglar. Är det okej att jag då vädrar vad jag anser om Gudruns silvriga hår och andedräkt? Eller Annis frisyr och vikt?

Om så vore, hade jag kunnat arbeta vidare på en sådan arbetsplats, men min erfarenhet är att det omvända inte gäller. Däri ligger huvudproblemet. De tål inte och tolererar inte själva sådana uttalanden. Sedan kanske de har rätt i sak om mitt utseende, och jag borde kanske egentligen sy igen truten och äta mindre, vårda naglarna etc. när jag arbetar för ett designföretag?

Som anställd i en sådan kontext måste du kunna tiga, ta kritik, inte ifrågasätta och eventuellt slicka uppåt. Att arbeta mycket och hårt och ta kritik för min produkt det hanterar jag. Men det andra överlåter jag åt var och en som är beredd att sälja sin själ.
Citera
2022-04-07, 11:57
Medlem
Citat:

Lite som Jimmy Savile. Alltid de mest färgglada och udda formade glasögon. Sedan att han föredrog att sexuellt utnyttja minderåriga och ligga med lik i bårhuset (vilket han själv ska ha påstått).
Citera
2022-04-07, 11:59
Medlem
Citat:
Det är just denna falska småborgerliga decorum som Sjödén hatar. Varför spela en roll och vara något man inte är? Hade alla bara struntat i PK-etiketten hade världen varit flera gånger bättre. Godhetsrunkeriet och åsiktskorridoren har inte bidragit med något bra.
Men, hon spelar ju själv en roll. Hon låtsas vara PK och tjänar pengar på dem, men truten på henne är för stor så till sist så brister det och hon visar sitt sanna jag som rasist, sociopat, nyliberal och nedklankande på alla medarbetare. Hon har inte någon empati eller alla hästar hemma. Fullkomligt vidrig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in