Citat:
Ursprungligen postat av
Schmiss
Gudrun Sjödén har ganska sunda värderingar i det stora hela. Hon är inte bindgalen.
Säkert, kanske mer old- school i sitt uttryck. Neger betyder ju svart på latin. Det finns svarta, vita, gula, röda nyanser. Jag är ju vit med röd nyans på kinderna. Tror inte heller att Gudrun har skevare åsikter, än de flesta andra i detta avlånga land. Hon sticker ut från normen, och det är snarare befriande. Hon har rätt till sina åsikter.
Men, skulle inte vilja jobba för Gudrun eller Anni, då de verkar oskickliga i personalfrågor.
Tänk själv när jag kommer in på kontoret och får kommentarer om min vikt, oputsade skor, risiga hår och fula naglar. Är det okej att jag då vädrar vad jag anser om Gudruns silvriga hår och andedräkt? Eller Annis frisyr och vikt?
Om så vore, hade jag kunnat arbeta vidare på en sådan arbetsplats, men min erfarenhet är att det omvända inte gäller. Däri ligger huvudproblemet. De tål inte och tolererar inte själva sådana uttalanden. Sedan kanske de har rätt i sak om mitt utseende, och jag borde kanske egentligen sy igen truten och äta mindre, vårda naglarna etc. när jag arbetar för ett designföretag?
Som anställd i en sådan kontext måste du kunna tiga, ta kritik, inte ifrågasätta och eventuellt slicka uppåt. Att arbeta mycket och hårt och ta kritik för min produkt det hanterar jag. Men det andra överlåter jag åt var och en som är beredd att sälja sin själ.