2022-04-07, 00:04
Medlem
Kompisenduvillhas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
Jo, det är ju så det är, tattarföretaget försöker råna en gammal gubbe på en halv miljon och hjonen här i tråden tycker det är okej. 80% av dom som skrivit i den här tråden borde inte haft rösträtt. Det är sorgligt att se vilken lågbegåvad pöbel majoriteten av användarna på FB är. Kanske i hela Sverige också, vad vet jag. Pack.

Sluta sitt på nätet och spela cool. Se så gå nu och leta efter socialpengarna din sossepack.

Är gubben efterbliven och röker inne får han fan betala. Pack som dig tycker att alla andra ska stå får er bristande konsekvenstänkande. Väx upp och ta ansvar sopa. Ja du borde fan inte ha röst rätt.
Citera
2022-04-07, 00:23
Medlem
Min morbror rökte säkert ett paket varje dag inomhus i sin lägenhet i mitten av 80-talet, men när han sedan flyttade så brydde sig hyresvärden (kommunen) inte, utan bara målade om väggarna. Men, det var på den tiden.
Citera
2022-04-07, 00:23
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kompisenduvillha
Sluta sitt på nätet och spela cool. Se så gå nu och leta efter socialpengarna din sossepack.

Är gubben efterbliven och röker inne får han fan betala. Pack som dig tycker att alla andra ska stå får er bristande konsekvenstänkande. Väx upp och ta ansvar sopa. Ja du borde fan inte ha röst rätt.

Haha jag är konservativ och sysslar med investment. Du är bara en loser som behöver någon att sparka på.

En sak har alltid två sidor och det är något som inte stämmer i det här fallet, men det fattar ju inte du. Känslostyrda nolla.
Citera
2022-04-07, 01:26
Medlem
Helt rätt. Hade Peter tagit ett baseboll träd och svingat i sin lägenhet hade ingen tyckt det varit konstigt att han ska betala. Samma sak nu egentligen.
Citera
2022-04-07, 01:27
Medlem
Helt rätt. Hade Peter tagit ett baseboll träd och svingat i sin lägenhet hade ingen tyckt det varit konstigt att han ska betala. Samma sak nu egentligen.

Sen ska man alltid diskutera mindre slitage osv men någon måtta får det vara åt båda hållen, detta känns solklart att han borde betala.
Citera
2022-04-07, 01:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abetterworld
Min morbror rökte säkert ett paket varje dag inomhus i sin lägenhet i mitten av 80-talet, men när han sedan flyttade så brydde sig hyresvärden (kommunen) inte, utan bara målade om väggarna. Men, det var på den tiden.

Förstår inte heller riktigt. Vädrar man ordentligt och målar över så syns det ju inte och luktar heller inget.

Lite overkill? Varför målade han inte själv över skiten
Citera
2022-04-07, 01:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Teddyrosevelt
Förstår inte heller riktigt. Vädrar man ordentligt och målar över så syns det ju inte och luktar heller inget.

Lite overkill? Varför målade han inte själv över skiten

Räcker ej för att dölja lukten, mycket måste bytas ut.

Helt rätt han drabbas om ej stod annat i avtalet.
Citera
2022-04-07, 01:34
Medlem
Förra grannen, en gammal kärring hade rökt i sin lägenhet i säkert 20-30 år. Dom var tvungna att sanera om hela lägenheten. Det kostar!
Citera
2022-04-07, 01:39
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
Jo, det är ju så det är, tattarföretaget försöker råna en gammal gubbe på en halv miljon och hjonen här i tråden tycker det är okej. 80% av dom som skrivit i den här tråden borde inte haft rösträtt. Det är sorgligt att se vilken lågbegåvad pöbel majoriteten av användarna på FB är. Kanske i hela Sverige också, vad vet jag. Pack.

Röker du inomhus eller häller vatten på golvet i din bostadsrätt? Eller hyr du och tänker att du kan komma undan med sådant?
Citera
2022-04-07, 01:47
Medlem
Polis2010s avatar
Summan är konstig. Tror aldrig renoveringen har kostat mer än 100.000. Vad har grannarna sagt? Har inte värden varit i lägenheterna och gjort energi- eller radonmätning? Har värden aldrig varit inne för någon uppgradering av utrustning typ kranar, kylskåp? Det verkar som att värden har åsidosatt sina skyldigheter. Rökning är inte okey enligt mig men i detta fallet får nog MKB skylla sig själva. Domstolen kommer få svårt att döma Peter. Har inte läst alla inlägg så detta kan ha påpekats tidigare.
Citera
2022-04-07, 01:56
Medlem
MasterBobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fjisken
20k räcker inte ens till spärrfärgen. Har du tagit ditt minne från 90-talet ?
Vad snackar du för skit. Jag och en kamrat som är målare sedan drygt tjugo år tillbaka åkte till stans bästa målerisupplier och han plockade ut svindyr kvalitetsfärg. Visst jag fick säkert lite rabatt eftersom han alltid handlar hos dom, men färgen kostade inte särskilt mycket. Då använde vi ändå top of the line märken och oljefärg. Detta skedde cirka 2013-14. Kan inte tänka mig att målarfärg skulle blivit särskilt mycket dyrare sen dess.

Lägenheten i fråga var en 2a som vi fick måla från golv till tak. Flera gånger.
Citera
2022-04-07, 02:39
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Polis2010
Summan är konstig. Tror aldrig renoveringen har kostat mer än 100.000. Vad har grannarna sagt? Har inte värden varit i lägenheterna och gjort energi- eller radonmätning? Har värden aldrig varit inne för någon uppgradering av utrustning typ kranar, kylskåp? Det verkar som att värden har åsidosatt sina skyldigheter. Rökning är inte okey enligt mig men i detta fallet får nog MKB skylla sig själva. Domstolen kommer få svårt att döma Peter. Har inte läst alla inlägg så detta kan ha påpekats tidigare.

Mkb är glada för att kräva lite extra här och där. Min vän krävde de att han betalade hantverkarnas nyinköpta verktyg på fakturan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in