2022-04-06, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallamakaronen
[/b]

Dessutom tror jag du snackar i nattmössan.
Du lever i en fantasivärld.

Hur menar du då? Vad är det jag fantiserar om?
Citera
2022-04-06, 22:28
Medlem
Vad hände med bilden på läraren från sjukhuset? Togs den bort ?
Citera
2022-04-06, 23:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Amazongirl

Det är en skärmdump. Den försvinner aldrig.
Citera
2022-04-06, 23:48
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Den finns kvar, var en skärmdump som föregående skribent sa.
Citera
2022-04-07, 07:38
Medlem
headkeepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fleecefilt123
Tror du att det skulle stå självmord i dödsannonsen menar du?

Varför stod det överhuvudtaget ngnting? Självmord brukar vara ingen kommentar alls typ. Det är lite skumt.
Citera
2022-04-07, 07:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallamakaronen
[/b]

Det spelar väl ändå ingen roll hur han var när han var liten.
Han är en mördare och ska förhoppningsvis ALDRIG mer vistas ute bland folk.

Dessutom tror jag du snackar i nattmössan.
Du lever i en fantasivärld.
Personen som 78/79 förgiftade ett 20-30 tal patienter på östra MAS i Malmö satt 14-15 år på rättspsykiatrin och släpptes sedan fri. Denne går och handlar i affären nära det egna boendet och tittar enligt andra på saftflaskorna i affären. Han gav saft förgiftat med något rengöringsmedel till patienterna som var starkt frätande. Så, sannolikt kommer GM att släppas ut igen om 10-15 år.
Citera
2022-04-07, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WalterNeff
Du låter bara oseriös med ditt "Fege Fabian", om det nu är det intrycket du vill ge?

Det behöver inte handla om någon förvanskning, det handlar bara om hur man tolkar uttalandena? Jag tolkar det som att hans initiala utsaga "Jag hatade dem!" Inte syftar på någon specifik lärare utan på lärarkollegiet som grupp. Det låter då väldigt sannolikt att han sedan söker upp random lärare helt på måfå.

Det kan ju också vara så att hans uttalande förvandlades initialt. FC till polisen: "Jag hatar lärare!" Polisen till media: "Ja han sa att han hatade dem?"
Hans pappa är lärare. Kanske något i relation till pappan som han tagit ut på sina egna lärare?
Jag spånar bara så ta det med en stor nypa salt.
Citera
2022-04-07, 12:09
Medlem
WalterNeffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sorgensvart
Hans pappa är lärare. Kanske något i relation till pappan som han tagit ut på sina egna lärare?
Jag spånar bara så ta det med en stor nypa salt.

Nej jag är inne på samma linje som du. Framförallt med tanke på att båda föräldrarna har jobbat som lärare. Det finns ju naturligtvis många olika aspekter i en så här komplicerad fråga, men jag tror att en av dom är kopplat till någon form av föräldra/auktoritetsuppror där just gruppen lärare fick ta smällen för hans uppenbara vrede.
Citera
2022-04-07, 20:13
Medlem
Enligt Kvällsposten har FC sagt att han var förvånad över att han verkligen vågade göra det.
Jag tror att han blev så besviken på att inte bli antagen till att göra lumpen, han klarade inte testen hos psykologen, att han "minsann skulle visa dem" att han var kapabel. Därav kommentaren "jag hatade dem", som åsyftar personer som gjort honom besviken och förvägrat honom hans högsta önskan.
Senast redigerad av Loppan678 2022-04-07 kl. 21:04. Anledning: Fel tidningskälla
Citera
2022-04-07, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loppan678
Enligt Kvällsposten har FC sagt att han var förvånad över att han verkligen vågade göra det.
Jag tror att han blev så besviken på att inte bli antagen till att göra lumpen, han klarade inte testen hos psykologen, att han "minsann skulle visa dem" att han var kapabel. Därav kommentaren "jag hatade dem", som åsyftar personer som gjort honom besviken och förvägrat honom hans högsta önskan.
Så kan det vara. Nåt sorts auktoritetshat .
Citera
2022-04-07, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Så kan det vara. Nåt sorts auktoritetshat .

Kanske lärare inte skrivit ngn typ av rekommendationsbrev åt honom? = deras fel att hans dröm ej kunde uppfyllas
Citera
2022-04-07, 22:53
Medlem
Citat:
Kanske lärare inte skrivit ngn typ av rekommendationsbrev åt honom? = deras fel att hans dröm ej kunde uppfyllas
Tror jag inte alls. Jag tror inte han var ute efter just dessa två, utan nån vuxen, t o m vaktmästare hade funkat för hans syfte. Men det är ju bara min åsikt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in