2022-04-06, 18:48
Medlem
Refunds avatar
Hoppas verkligen att Norges regering rejält stramar åt kraven på medborgarskap för nordiska medborgare om det skulle bli en massflykt av svenskar till Norge. Det kan ju vem som helst räkna ut att svenskarna skulle rösta med hjärtat och inte hjärnan precis som i hemlandet.
Citera
2022-04-06, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mongoprofeten
Fast att bli tvungen att torka rövar....

Du kan få göra samma sak.
Citera
2022-04-06, 18:52
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whistlehead
Detta är inte en chat - desertörer definieras av lag. slut.
Pratar vi om riktiga desertörer, såsom Silvret nämde?

I så fall, vem bryr sig om var desertörer tar vägen, de har svikigt och ska avrättas vid första tillfälle. Desertering kan aldrig tillåtas någonsin i krig. Annars kan man lägga ner tanken om att föra krig och försvara ett land. Avrättning är den enda möjliga bestraffningen eftersom man lämnar soldater som riskerar att dö. Man behöver den piskan om man vill kriga eller försvara. Alla måste vara beredda på att dö.
Citera
2022-04-06, 18:59
Medlem
Hon säger ju själv att det bara var på skämt eller fantasi, varför tar folk så illa upp? Hon har också skrivit att hon nu (6-timmar sedan) kommit till insikt och sagt att hon är beredd att försvara Sverige.
Citera
2022-04-06, 18:59
Medlem
populopiduss avatar
Det finns redan en tråd om detta. Var håller mods hus egentligen?
Citera
2022-04-06, 19:04
Medlem
CtrlAltDelThiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sweetcrypto
Hon säger ju själv att det bara var på skämt eller fantasi, varför tar folk så illa upp? Hon har också skrivit att hon nu (6-timmar sedan) kommit till insikt och sagt att hon är beredd att försvara Sverige.

Det här är PK-landet Sverige.
Citera
2022-04-06, 19:12
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Citat:
Ja, uttalandet låter faktiskt bara vara på skämt eller fantasi, men vem vet...
Citera
2022-04-06, 19:16
Medlem
Här kan ni se henne säga sina idiotiska ord

https://www.expressen.se/tv/nyheter/...vi-till-norge/

Vilken pingla i sin vackra gula vår klänning - en afrikansk mystisk läckerhet
Senast redigerad av Whistlehead 2022-04-06 kl. 19:19.
Citera
2022-04-06, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlueballsBosse
Exakt. Upp till bevis för alla feminister nu att visa att de menar allvar med att kön bara är en social konstruktion. Jag tänker fan inte skydda några vanvettiga feministsvin och deras fantasivärld.

Upp till bevis nu ladys - kommer ni fly och lämna uppgiften till männen, och kan vi isåfall gå med på att kasta feminismen på tippen? Isåfall ok, men annars om det hettar till så ska ni fan ta upp vapen på samma sätt som alla andra.

Är inte feminist och umgås inte heller med klientelet, men vid eventuellt krig kommer jag än dock fly till Norge. Anledningarna är flera:

1. Jag är född i Sverige men känner mig inte hemma här, främst pga den fascistiska åsiktskorridoren. Som om jag redan är en tystad minoritet och utdöende ras, som strax inte längre kan vara verksam här, eftersom jag har fel åsikter.

2. I en sådan förtryckarregim saknar jag solidaritet, engagemang och vilja att ta ansvar och bidra vid ett eventuellt krig. I Norge däremot är det mycket högre i tak och yttrandefrihet är högt aktad.

3. Jag har skattats till döds här och levt i ett krig om rätten till mina åsikter. Skulle aldrig offra mitt dyrbara liv för ett sådant land fyllt av fascism. Så skapas en landsförrädare.
Citera
2022-04-06, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Vad har vi att säga om det här? Ett allvarligt övertramp av en partiledare i riksdagen som rakt ut erkänner att hon är redo att överge sitt land och gå emot totalförsvarsplikten.

Kan vara något av det dummaste uttalande jag sett av en partiledare i Sverige någonsin. Hon erkänner alltså rakt ut att hon kommer att begå en brottslig handling. Hon kan väl omöjligt få sitta kvar efter det här?

https://www.expressen.se/tv/nyheter/...vi-till-norge/

Naturligtvis ytterligare en ”årets svensk” i fråga….?

Snarare första råttan som sticker innan skeppet ens lämnat kajen!

Tvi fan vilken skithög! Jämför istället med Zhelensky…..!
Citera
2022-04-06, 19:22
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Det gamla "det var bara ett skämt"-försvaret när man inte vågar stå för vad man sagt.

Alla mobbares generalsvar "det var ju bara på skoj (för mig)".

När viktiga ledare kör med det är det inte trovärdigt överhuvudtaget för de borde veta bättre. Om de kör med det är förtroendet slut för dem. I alla fall från min sida. Man kan inte bara haspla ur sig vad som helst och sen säga "ja ba skoja". Och tro att det är lungt och att det är förglömt.
Citera
2022-04-06, 19:28
Medlem
Karmans avatar
Defaitism är ingen bra egenskap hos en ledande politiker. Hon borde avgå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in