2022-04-06, 18:49
Medlem
Reimers avatar
Bra nyheter, Onkel Sam har bestämt sig för att Onkel Vanja ska ha smisk rejält nu.

Citat:
US military official: Ukrainians are training to operate "Switchblade" drones

https://liveuamap.com/en/2022/6-april-us-military-official-ukrainians-are-training-to-operate

Som sagt, USA tänker avgöra den ryska frågan en gång för alla nu för att kunna koncentrera sig på KIna fullt ut.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Revej
Skulle tro Putin har kapacitet att utplåna stora delar av västvärlden.
Ryssarna har inget att förlora, deras liv är misär oavsett vad.
Pengarna har gått oavkortat till putin och ett gäng rika
Citera
Medlem
barkies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Varför, meningen är ju att lära sig något, det är ju vad disskusioner eller debatter är tillför, Du (men frammförallt andra) kan ju lära sig massor genom att läsa vår tråd.

Det är ett erkännande från dina sida att jag är mittiprick... likvärdigt med att du fångats på bild i ukraina i full färd med att att "inte utföra övergrepp för det är inte bevisat enligt din standard för bevisföring"....

Det är ju din upplevelse och du har givetvis rätt till den, Jag finns här för att hjälpa dig formulera egna tankar, den dagen du finner kapacitet för att göra det.

"Be precise in your speech."

(regel 10 - JP)

då har du mycket arbete framför dig. du är naturligtvis välkommen att citera där jag har fel, och presentera något mer än dina känslor och önskningar att det är objektivt sant.

Vilka är dessa vi, jag håller ju inte dig ansvarig för vad adolf hittler sa och gjorde, du kanske skulle kunna försöka dig på att ge mig samma möjlighet som jag ger dig. Att tvinga mig att se in i den skäl för att förstå dina tankar när du inte ens kan formulera dem i skrift är ju en hopplös utgångspunkt för en disskussion.

Din psykisk ohälsa är inte relvant för vara sig mig eller trådens topic, märk väl att din mamma ljög för dig när hon sa att du är speciella och det är alla andra barnen det är fel på.....

Diskussionen, innan den spårade, handlade om att ni anklagar mig för att rättfärdiga våldtäkt och mord på en 3-åring då jag helt enkelt frågade när bilden var tagen.

Jag presenterade sen ursprunget till bilden och när den först publicerades (5 mars) där både offrens namn finns med och deras egen fars utsago.

Då ni påstår att flickan på bilden i fråga blivit våldtagen och mördad av ryska soldater utan att på något vis tillföra ett uns av material som stärker det bevisade jag motsatsen.

De dog av shelling. Det är 100% bekräftat av rättsläkare och hur de skedde såg deras far med egna ögon.

Därav, ert narrativ om de som hänt med henne, är felaktigt och att använda det som propaganda är patetiskt och det har ni heller ingen rätt att göra.

Allt folk postar härinne är propaganda från Kreml om det inte passar in i er världsbild.

Ni sa att bilden var tagen inom ett par dagar.

Bevisat falskt.

Ni sa att hon blivit våldtagen och mördad av ryska soldater:

Falskt.

Detta gör att reste av era argument är irrelevanta. Det finns ingen tolkningsfråga här.

Sanningen är att de blev dödade när Ryssland bombade. Det är helt klart och Rysslands fel samt otroligt tragiskt.

Att ni behöver krydda historien bakom bilden och rent utav ljuga är en helt annan. Ni bryr er verkligen inte om er egen trovärdighet?
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Revej
Dream.71
Medlem
Reg: Mar 2018
Citat:
Ursprungligen postat av ApanAbdulla
Ja det var en seger den Rysska flaggan i Berlin var där på riktigt.
Nu förstår jag inte vad du tyckte var kul.
Jag bröt ihop av skratt när jag läste om putler som tror han ska hålla en parad i maj o fira sin "seger"

Du tror Putin kan visa sig ute i det öppna igen??
Icke sa Nocke, han är 30 meter ner i Uralbergen och kommer så förbli till sin död. Han är livrädd och måste ta en spruta var kväll för att kunna somna.

Så EU länge pumpar in 40 miljarder Dollar varje månad så kommer Putin nog sova gott.

Det här kriget kommer aldrig ta slut.

EU har haft flera deccenier på sig att avsluta det ryska fosillberoendet.

Resultat: Minilandet Litauen är enda som brutit.

EU är en korrupt mördarorganisation som finansierar folkmord mot oskyldiga Ukrainare.
Senast redigerad av Hitler.was.a.vegan 2022-04-06 kl. 18:57.
Citera
2022-04-06, 18:50
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av annica, sthlm
Så klart det är illa med kärnvapen- jag håller absolut med dig om den saken men jag vill få in några ytterligare tankar; Det har smällts av mer än 2000 kärnvapen sedan 1945, det är många länder som bidragit till alla dessa krevader. Ett kärnvapen är egentligen inget annat än en jäkligt stor bomb. En del av dessa har varit överdjävligt stora bomber.

De flesta har varit små eller sprängts under marken eller under havet. Sprängs 2000 stycken stora vapen samtidigt utlöses en atomvinter som kan sänka temperaturen dramatiskt till minusgrader i tropikerna. Det skulle omöjliggöra all agrikultur och utplåna i princip allt mänskligt liv som inte var förberedda med flera års mat under jorden.
Citera
2022-04-06, 18:50
Medlem
raskenss avatar
Dom äckliga ryska soldaternas illdåd sjunker bara ännu mer. Guldtänder från lik hittade i en död rysk soldats fickor:

https://twitter.com/pmakela1/status/1511738373500772355?t=x8oP95Pk8smGB74lnmb6dQ&s=19
Citera
2022-04-06, 18:54
Medlem
DDRTVs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barkie
Diskussionen, innan den spårade, handlade om att ni anklagar mig för att rättfärdiga våldtäkt och mord på en 3-åring då jag helt enkelt frågade när bilden var tagen.

Jag presenterade sen ursprunget till bilden och när den först publicerades (5 mars) där både offrens namn finns med och deras egen fars utsago.

Då ni påstår att flickan på bilden i fråga blivit våldtagen och mördad av ryska soldater utan att på något vis tillföra ett uns av material som stärker det bevisade jag motsatsen.

De dog av shelling. Det är 100% bekräftat av rättsläkare och hur de skedde såg deras far med egna ögon.

Därav, ert narrativ om de som hänt med henne, är felaktigt och att använda det som propaganda är patetiskt och det har ni heller ingen rätt att göra.

Allt folk postar härinne är propaganda från Kreml om det inte passar in i er världsbild.

Ni sa att bilden var tagen inom ett par dagar.

Bevisat falskt.

Ni sa att hon blivit våldtagen och mördad av ryska soldater:

Falskt.

Detta gör att reste av era argument är irrelevanta. Det finns ingen tolkningsfråga här.

Sanningen är att de blev dödade när Ryssland bombade. Det är helt klart och Rysslands fel samt otroligt tragiskt.

Att ni behöver krydda historien bakom bilden och rent utav ljuga är en helt annan. Ni bryr er verkligen inte om er egen trovärdighet?

Du ljuger som ett troll men du får säkert betalt i rubel just nu. Men snart är din skitvaluta värdelös.
Bygg muren mot Ryssland, alla blir glada ingen saknar ryssar.
Citera
2022-04-06, 18:55
Medlem
donald12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av idontknowmyself
Det skulle vara en lösning som gagnar alla. Jag såg att det fanns en karta om ett möjligt framtida Ryssland som var uppdelat i tiotalet olika småländer. Avmilitariserat, demokratiserat och då möjligen kanske även EU-medlemmar och tar del av frihet, handel och välfärd.

Nu hindras det kanske lite av själva ordet Europa, så jag gissar att det närmaste 10 åren förmodligen är Ryssland, Ukraina, Belarus som kan bli tänkbara medlemmar utifrån hur kriget blir samt om makteliter byts ut och så vidare. En lång resa, troligen tar det mer än 10 år.

Ukraina kan gå relativt fort att få in i EU då vi kommer vilja anstränga oss extra mycket pga kriget.

Om Vitryssland vågar avsätta Luka så kan de bli en god tvåa
Citera
2022-04-06, 18:55
Medlem
Är det någon, tänker främst på dom som sympatiserar med ryssland, som kan förklara detta oerhört vedervärdiga och fullständigt oeförklarliga våld och hat mot civila Ukrainare som sanktionerats av putin och som med glädje följs av gemene ryss och inhyrd kamelknullare från tjetjenien? Är man erkligen så arga mot alla Ukrainare?
Nästan en retorisk fråga för jag inser att ryssympatisörerna inte kommer våga eller kunna ge ett vettigt svar.

Man måste imponeras extremt mycket av Ukrainarnas kämparglöd. Verkligen en för alla, alla för en mentalitet. Man slåss för sin egen ocg hela nationens existens. Ger man upp blir man tortyrmördad och hela landet skövlas. Det har man nu sett bevis på under veckan. Ryssland har fått en imperialistisk hybris.
Senast redigerad av WonDash 2022-04-06 kl. 19:00.
Citera
2022-04-06, 18:59
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
Jag vet inte, gjort är gjort och när det beslutet fattades trodde ju precis alla att Ryssland faktiskt var ett påtagligt militärt hot mot NATO. Nu är det till och med en helt öppen fråga om deras kärnvapen över huvud taget är operativa i någon större omfattning, dvs hela MAD-doktrinen inte längre gäller.

I vilket fall, det är inte för sent ännu. Fler och grövre övergrepp från Ryssland och det är fullt möjligt att opinionen tvärvänder nu när vi ser med egna ögon ser hur inkompetenta ryssarna faktiskt är och att de är villiga till folkmord på en skala som inte setts sedan de mörkaste åren av WW2.
USA/NATO borde fört in en armékår ca 40.000 man in i Ukraina samt stridsflyg redan i höstas. Då hade Putler fått fortsätta köra fram och tillbaka med sina trupper på rätt sida gränsen.
Att F-35 och Eurofighter samt Rafale är överlägsna ryskt stridsflyg visste vi redan.

Att backa undan fungerar inte, varken mot Hitler, Stalin eller Putler.
Citera
2022-04-06, 19:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av WonDash
Är det någon, tänker främst på dom som sympatiserar med ryssland, som kan förklara detta oerhört vedervärdiga och fullständigt oeförklarliga våld och hat mot civila Ukrainare som sanktionerats av putin och som med glädje följs av gemene ryss och inhyrd kamelknullare från tjetjenien? Är man erkligen så arga mot alla Ukrainare?
Nästan en retorisk fråga för jag inser att ryssympatisörerna inte kommer våga eller kunna ge ett vettigt svar.

Det är Von Leyden som sanktkionerat denna megadeath pga att hon ej vågade ta Tyskland och Benelux i örat. Modell hårdare.
Citera
2022-04-06, 19:01
Medlem
Estland är ett litet land. Men ändå, dom har sänt in offensiva vapen nu till Ukraina.

Enligt sajten "MilitaryTech News" har Estland sänt in 122 mm Howitzer.

Detta låter bra. Och som alla vet sänder Tjeckien in gamla stridsfordon och tanks.

Ukraina skall till slut klara detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in