2022-04-06, 18:38
Medlem
Beckisbarnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Bomberna mot Japan under WW2 var ju leksaker i jämförelse med dagens. Man hade inte ens vätebomber på den tiden.

Här kan man själv testa med olika platser och storlekar. Sedan kan man tänka sig 1000 sådana spridda över Europa så förstår man att det inte blir mycket kvar.

Jaha och vilka skulle släppa dessa 1000 bomber över Europa då isåfall, Herren Gud Vladimir Putin?

Sluta att skrämmas av Rysslands patetiska skrämseltaktik för i helvete!!!
Citera
2022-04-06, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beckisbarnet
Ja då kan dom ju flytta till Ryssland då, där har man ju det fria ordet... *suck*

Men de talar ett helt annat språk. Dessutom är det svinkallt.

Hade de pratat engelska och haft solsken om dagarna hade nog många flyttat dit.
Citera
2022-04-06, 18:40
Medlem
Sextiopluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ApanAbdulla
Med den propagandan som pågår i Ryssland mot befolkningen om att USA är deras värsta fiende samt nu med alla sanktioner tror jag en hel del Ryssar gärna ställer upp dock har jag märkt att dom yngre i Ryssland inte alltid håller med sin ledare, frågar du mig tror jag den yngre generationen gärna hade sluppit Putin och velat ha ett mer Demokratiskt Ryssland.

Vi får heller inte glömma att människor är rädda, det hade jag också varit om jag haft en ledare som Putin.

Det du skriver stämmer, men det gällde att dö för en sak. Dö är ordet att suga på. Det högsta priset.
Citera
2022-04-06, 18:41
Medlem
DDRTVs avatar
Mycket tjafs nu mellan höger och vänster. Kan vi inte enas om att ryssar slaktar och våldtar där vill stoppa detta har vi ett problem. Bli bröder både från vänster till höger för att motarbeta ryssarna idag, vi kan tjafsa senare om politik.
Citera
2022-04-06, 18:42
Medlem
Revejs avatar
Dream.71
Medlem
Reg: Mar 2018
Citat:
Ja det var en seger den Rysska flaggan i Berlin var där på riktigt.
Nu förstår jag inte vad du tyckte var kul.
Jag bröt ihop av skratt när jag läste om putler som tror han ska hålla en parad i maj o fira sin "seger"

Du tror Putin kan visa sig ute i det öppna igen??
Icke sa Nocke, han är 30 meter ner i Uralbergen och kommer så förbli till sin död. Han är livrädd och måste ta en spruta var kväll för att kunna somna.
Citera
2022-04-06, 18:43
Medlem
raskenss avatar
Glädjande att se att Kina och Indien börjar ta avstånd från illdåden Ryssland gör sig skyldig till:

https://f7td5.app.goo.gl/fvCyzW
Citera
2022-04-06, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av leach
Det samma undrar jag även om Sergej Sjojgu, försvarsministern.
Dom brukar ju sticka ut sina små huvuden in emellanåt och bröla osammanhängande, men kanske har nödslakten nått fram tillslut?
Citera
2022-04-06, 18:44
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beckisbarnet
Jaha och vilka skulle släppa dessa 1000 bomber över Europa då isåfall, Herren Gud Vladimir Putin?

Sluta att skrämmas av Rysslands patetiska skrämseltaktik för i helvete!!!
Skulle tro Putin har kapacitet att utplåna stora delar av västvärlden.
Ryssarna har inget att förlora, deras liv är misär oavsett vad.
Citera
2022-04-06, 18:45
Medlem
Enligt en artikel i sexistiska Expressen saknar över 400 personer i Hostomel, vilken stad var under ockupation i 35 dagar.

Ligger dom i massgravar?

Ryssarna är odjur som ger sig på civila. Kan vi inte få tag på dom skyldiga till folkmorden, ja då måste vi kollektivt straffa ryssar på olika sätt.

Jag såg också nyheten om att Sverige importarat gas från Ryssland till ett värde av 1,3 miljarder trots att Ann Svindel förnekat detta.
Citera
2022-04-06, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av annica, sthlm
Så klart det är illa med kärnvapen- jag håller absolut med dig om den saken men jag vill få in några ytterligare tankar; Det har smällts av mer än 2000 kärnvapen sedan 1945, det är många länder som bidragit till alla dessa krevader. Ett kärnvapen är egentligen inget annat än en jäkligt stor bomb. En del av dessa har varit överdjävligt stora bomber.

Dessa bomber har sprängts i öknar, under vatten osv.
Inte att jämföra med kärnvapen som används i krig.

Det är mer än en bomb. Kärnvapen sprider radioaktivitet, i partiklar, i luften, i vatten osv. Det är det lömska.

Kärnvapen kan döda dig flera år efter smällen.
Citera
2022-04-06, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Revej
Dream.71
Medlem
Reg: Mar 2018
Citat:
Ja det var en seger den Rysska flaggan i Berlin var där på riktigt.
Nu förstår jag inte vad du tyckte var kul.
Jag bröt ihop av skratt när jag läste om putler som tror han ska hålla en parad i maj o fira sin "seger"

Du tror Putin kan visa sig ute i det öppna igen??
Icke sa Nocke, han är 30 meter ner i Uralbergen och kommer så förbli till sin död. Han är livrädd och måste ta en spruta var kväll för att kunna somna.
Självklart kan han inte visa sig igen. Men frågan är om han förstår det själv? Vi vet ju det men tvekar om han kan tänka så långt? Med tanke på hur få hjärnceller han hittills visat upp så är han kapabel till vad som helst.
Citera
2022-04-06, 18:47
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Glädjande att se att Kina och Indien börjar ta avstånd från illdåden Ryssland gör sig skyldig till:

https://f7td5.app.goo.gl/fvCyzW
De följer dit vinden blåser.
Men avslutar alltid med att slänga en sked skit på USA, allra helst Kina.

Ryssland är nollor men Kina är vår stora kommande fiende och vi bör sluta handla med dem så fort som möjligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in