Citat:
Ursprungligen postat av
SkogsSaab
Jag tror tyvärr att du har rätt i stora delar av Ryssland och i de lägre utbildade befolkningsgrupperna.
Däremot så börjar visst motståndet öka bland högutbildade i storstadsområdena.
Men Propagandan är massiv och stora delar av befolkningen är avskuren från objektiv media.
Så är det, samtidigt tror jag att Ryssland, Kina, Iran samt alla andra jävla länder där man håller sin befolkning i fängelse testar Väst just nu...
Kina hade kunnat invadera Taiwan dock har USA förklarat att om Kina får för sig att göra så kommer USA svara tillbaka det har man till och med skrivit under på.
Nu vill Japan även ha tillbaka sina öar från Ryssland och har börjat tjata på Ryssland, hur som helst lever vi i en mycket farlig tid, mycket farlig tid..Jag tycker personligen Nato samt USA borde ha hotat Ryssland före invasionen att om dom invaderar Ukraina då kommer USA och NATO svara!
Kanske hade dett fått Putin på andra tankar, kanske inte.....Spelar dock ingen roll nu är det försent. Lider med Ukraina senaste bilden på Zalensky när han kollar på alla döda i Buscha är hjärtskärande man ser verkligen hur han lider med dom avlidna..
Det bästa hade varit om dom i Putins närmaste krets likviderade honom. Tror dock Putin är mycket paranoid just nu och omger sig enbart med dom han litar på till 100%. Hade jag haft chansen dock även om det hade kostat mig mitt liv, så hade jag försökt avrätta Putin.