2022-04-06, 17:15
Medlem
Vi har länge trott att ryssarna ska köra brutal krigsföring och mosa allt motstånd!! Men jag tror inte de har förmågan längre. Inkompetenta alkolister🧐
Citera
2022-04-06, 17:16
Medlem
ApanAbdullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sextioplus
Maskiner har de, men hur är det med besättningarna? Är de vältränade och framförallt motiverade att dö för Putin i en sardinburk från 70-talet?
Lite droger, alkohol på det, absolut jag tror ryssarna ställer upp för sin president.
Tycker jag det är rätt?`
Nej absolut inte men jag tror definitivt att Putin har ett stort stöd bland befolkningen även om Putin just nu inte låter sin befolkning höra omvärldens vädjan så tror jag att han fortfarande anses vara en respekterad president.
Citera
2022-04-06, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Piggekott
Alla i Donetsk, Luhansk och Charkiv uppmanas att omgående fly västerut av den ukrainska regeringen. Gäller det även militären? Är det en kapitulation på gång när det gäller östra Ukraina?

Självklart gäller det civila
Citera
2022-04-06, 17:17
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Trots att ryssarna vid det här laget borde veta hur effektivt det ukrainska artilleriet är tack vare spaningsdrönare som både ser och ger exakta koordinater så samlar idioterna mängder av lastbilar, bmp:s och tanks i en och samma lagerbyggnad. Gör man så inom artilleriavstånd från ukrainska ställningar så går det så här. Notera att det skedde nånstans i öster för några dagar sen, men det var först idag det bekräftades och filmer lades upp:

https://twitter.com/UAWeapons/status/1511672385753255940?s=20&t=mSUBHCsUmYdEZKKGnbhCxg

https://twitter.com/UAWeapons/status/1511672397946138630?s=20&t=mSUBHCsUmYdEZKKGnbhCxg

Det där var en riktig fullträff! Minst 35 ryska fordon förstörda på en och samma gång.

Citat:
"It actually turns out that this claim was legitimate, with at least 35 vehicles totally destroyed or damaged; mostly supply or fuel trucks, but with BMP/T-72 variant also. This is a serious blow."
Citera
2022-04-06, 17:18
Medlem
ApanAbdullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReijoHervonen
Nja, han vill ju vara "klar" innan 9 maj. Egentligen hade han ju velat vara klar innan 18e mars då han firade 8års dagen av annekteringen av Krim. Det hade han nog tänkt skulle bli dubbelfest efter att han annekterat resten av Ukraina, eller åtminstone östra delarna.

Troligtvis inleds offensiven om en dryg vecka eller hur länge det kan tänkas ta att organisera trupperna som retirerade från Kiev.
Jag tror inte det här kriget kommer vara klart före eller efter den 9 maj, jag tror kriget kommer pågå en längre tid dessutom tror jag aldrig Ukraina kommer kunna komma tillbaka till ett normalt fungerande land, tror det kommer stå poliser så som i Israel med vapen utanför affärer och myndighets byggnader i framtiden även o kriget tar slut, kan även sluta riktigt illa och hoppas jag har fel, där Putin förstör hela Ukraina fullständigt istället..
Citera
2022-04-06, 17:18
Medlem
Polen är med i NATO.
NATO är en FÖRSVARS allians.

Varför skulle inte. på eget bevåg , Polen kunna indirekt gå in och ANFALLA Ryssland i Ukraina ?
Citera
2022-04-06, 17:20
Medlem
Citronitas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Möjligt att den ryska regimen skiter i vilket, jag tror att de inte bryr sig, frågan är om soldaternas mammor också är likgiltiga.

Kan dessa påstådda mobila krematorier ge en hint om huruvida man faktiskt har planlagt att avrätta civila i stor skala?

Den enda plan som verkar ha funnits var att ta Kiev på 2-3 dagar, ersätta ledningen och skriva ett ”vänskapsavtal” mellan länderna. Rulla in lite pansar för att visa muskler och sen tvångsansluta Ukraina. Men eftersom plan A sket sig dag 1, och ingen plan B har funnits, verkar det som de kör ad hoc just nu.
Men visst, de kan ha bestämt sig för att rensa framförallt Donbass på ukrainare genom massmord och kremeringar. Det är ju ändå ryssar vi talar om.
Citera
2022-04-06, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ApanAbdulla
Lite droger, alkohol på det, absolut jag tror ryssarna ställer upp för sin president.
Tycker jag det är rätt?`
Nej absolut inte men jag tror definitivt att Putin har ett stort stöd bland befolkningen även om Putin just nu inte låter sin befolkning höra omvärldens vädjan så tror jag att han fortfarande anses vara en respekterad president.
Jag tror tyvärr att du har rätt i stora delar av Ryssland och i de lägre utbildade befolkningsgrupperna.
Däremot så börjar visst motståndet öka bland högutbildade i storstadsområdena.
Men Propagandan är massiv och stora delar av befolkningen är avskuren från objektiv media.
Citera
2022-04-06, 17:21
Medlem
Lika bra o tömma alla städer så barnvåldtäktsmästarna från Ryssland inte har några barn att våldta. Tror även de stridande mår bättre av det.
Citera
2022-04-06, 17:21
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av barkie
Nåväl, du verkar få näring och självkänsla av att ljuga och vägra erkänna när du har fel.

Varför, meningen är ju att lära sig något, det är ju vad disskusioner eller debatter är tillför, Du (men frammförallt andra) kan ju lära sig massor genom att läsa vår tråd.

Citat:
Att du sen kommer mest groteska anklagelser är mer bevis på hur sjuk i huvudet du är. Projicera inte är du snäll.
Det är ett erkännande från dina sida att jag är mittiprick... likvärdigt med att du fångats på bild i ukraina i full färd med att att "inte utföra övergrepp för det är inte bevisat enligt din standard för bevisföring"....

Citat:
Det tar dessutom väldigt lång tid för dig att svara på de enklaste av inlägg, ofta saknar de också substans och diskussionsvärde.

Det är ju din upplevelse och du har givetvis rätt till den, Jag finns här för att hjälpa dig formulera egna tankar, den dagen du finner kapacitet för att göra det.

Citat:
Du är också otroligt noga med hur du formulerar dig vilket tyder på osäkerhet samt ett försök att hävda dig.

"Be precise in your speech."

(regel 10 - JP)
Citat:
Ibland är det bara bättre att skriva "okej, jag hade fel" eller "vi lämnar det där nu".

då har du mycket arbete framför dig. du är naturligtvis välkommen att citera där jag har fel, och presentera något mer än dina känslor och önskningar att det är objektivt sant.

Citat:
Faktum är att du lägger dig i en diskussion med ditt trams och svamlande, ni kom med påståenden som inte stämde överhuvudtaget och när det är motbevisat så fortsätter ni på den inslagna vägen.

Vilka är dessa vi, jag håller ju inte dig ansvarig för vad adolf hittler sa och gjorde, du kanske skulle kunna försöka dig på att ge mig samma möjlighet som jag ger dig. Att tvinga mig att se in i den skäl för att förstå dina tankar när du inte ens kan formulera dem i skrift är ju en hopplös utgångspunkt för en disskussion.

Citat:
]Jag tycker att detr urgulligt hur ni kramat ihop er till en enda stor spyboll av hat, personangrepp och i vissa fall bisarra påståenden. Bara för ni är fler har ni inte rätt.

Din psykisk ohälsa är inte relvant för vara sig mig eller trådens topic, märk väl att din mamma ljög för dig när hon sa att du är speciella och det är alla andra barnen det är fel på.....
Citera
2022-04-06, 17:23
Medlem
Salcinns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ApanAbdulla
Sanning eller inte, en sak vet jag dock även äldre vapen är farliga och kan användas i moderna krig.

Givetvis kan även äldre vapen orsaka skador men att använda gamla opålitliga fordon i en konflikt är inte att föredra men Ryssarna tar vad de har och skiter förmodligen att Ivan 18 år får haveri på sitt stridsfordon under beskjutning PGA dåligt underhåll.
Citera
2022-04-06, 17:23
Medlem
ApanAbdullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkogsSaab
Jag tror tyvärr att du har rätt i stora delar av Ryssland och i de lägre utbildade befolkningsgrupperna.
Däremot så börjar visst motståndet öka bland högutbildade i storstadsområdena.
Men Propagandan är massiv och stora delar av befolkningen är avskuren från objektiv media.
Så är det, samtidigt tror jag att Ryssland, Kina, Iran samt alla andra jävla länder där man håller sin befolkning i fängelse testar Väst just nu...

Kina hade kunnat invadera Taiwan dock har USA förklarat att om Kina får för sig att göra så kommer USA svara tillbaka det har man till och med skrivit under på.

Nu vill Japan även ha tillbaka sina öar från Ryssland och har börjat tjata på Ryssland, hur som helst lever vi i en mycket farlig tid, mycket farlig tid..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in