2022-04-06, 17:02
Medlem
Det länder Sabuni till heder att hon talar sanning. Långt bättre än fejkpatrioter.
Citera
Medlem
Sverige är inte ett land längre. Vi är bara en plats på jorden. Svenskar finns inte heller.

Vem i sitt sinnesfulla bruk skulle gå i graven för könsbyte på barn, massinvandring, feminism, hntqp propaganda? Dö för ett land där den vanligaste dödsorsaken bland unga män är självmord.. Ett land som övergett sitt egna folk kan knappast kräva ett piss av oss. Jag skäms när jag betalar skatt för jag vet att pengarna används för att krympa mitt levnadsutrymme och försvaga samhället i alla aspekter.

Militären var mest en kul grej. Jag har varit där tillräckligt och lekt krig. De jag skulle dö för är mina bröder och systrar i ledet men landet Sverige kan bara gå under för min del. Ett experiment inte ens satan själv kunde drömma om.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doraemon-FTW
Helt rätt. Varför stanna för en säker död för att slåss för ett landområde som man av en slump råkade födas i. Jag skulle dock dra till Island, känns säkrare eftersom Norge lär stå på tur.

Hur känns det att vara defaitist? Tror du inte på något? Vad tror du Island/Norge tycker om desertörer i skarpt läge?

Lika bra att du drar nu. Nu vet vi svenskar ju vem vi ska skjuta först.
Citera
2022-04-06, 17:03
Medlem
Citat:
Helt rätt. Varför stanna för en säker död för att slåss för ett landområde som man av en slump råkade födas i. Jag skulle dock dra till Island, känns säkrare eftersom Norge lär stå på tur.

Norge står absolut inte på tur. Först och främst så är de ett NATO-land och sen så har Ryssarna ingen strategisk vinning av att överta landet.

Norge är ett av de sista länderna man skulle försöka överta.
Citera
2022-04-06, 17:03
Medlem
Uluchsheniyes avatar
Citat:
Helt rätt. Varför stanna för en säker död för att slåss för ett landområde som man av en slump råkade födas i.
Hon är inte född i Ängelholm utan i Kitega i Burundi.
Citera
2022-04-06, 17:04
Medlem
Uluchsheniyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Deras olja är värld lika mycket som all rysk naturgas.
Citera
2022-04-06, 17:05
Medlem
Citat:
Helt rätt. Varför stanna för en säker död för att slåss för ett landområde som man av en slump råkade födas i.

Nu är hon ju inte född i Sverige så det gör saken enklare i hennes fall.
Det land hon råkade födas i har hon redan flytt ifrån, så att hon skulle fly Sverige om det blir lite jobbigt här också råder det nog inga tvivel om.
Citera
2022-04-06, 17:05
Medlem
MagisterBisters avatar
Citat:
Vad har vi att säga om det här? Ett allvarligt övertramp av en partiledare i riksdagen som rakt ut erkänner att hon är redo att överge sitt land och gå emot totalförsvarsplikten.

Kan vara något av det dummaste uttalande jag sett av en partiledare i Sverige någonsin. Hon erkänner alltså rakt ut att hon kommer att begå en brottslig handling. Hon kan väl omöjligt få sitta kvar efter det här?

https://www.expressen.se/tv/nyheter/...vi-till-norge/
Hon tycker tydligt inte att Sverige är hennes land.

Men å andra sidan ska vi inte döma henne för hårt. Det är kanske hennes djupa självinsikt som visar sig. Det bästa hon kan göra för Sverige är att lämna det. Hon behöver inte vänta tills det blir krig. Nu med en gång är ett jättebra tillfälle.

Hon kan ta hela sin klan med sig. Givetvis också sin bror Kitimbwa Sabuni, representant för Afrosvenskarnas riksförbund och Muslimska mänskliga rättighetskommittén. Så kan han starta Afronorrmännens riksförbund och fortsätta leva på skattepengar som professionell rasistoffer.
Citera
2022-04-06, 17:06
Medlem
whoisducks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lastpall500kg
Sverige är inte ett land längre. Vi är bara en plats på jorden. Svenskar finns inte heller.

Vem i sitt sinnesfulla bruk skulle gå i graven för könsbyte på barn, massinvandring, feminism, hntqp propaganda? Dö för ett land där den vanligaste dödsorsaken bland unga män är självmord.. Ett land som övergett sitt egna folk kan knappast kräva ett piss av oss. Jag skäms när jag betalar skatt för jag vet att pengarna används för att krympa mitt levnadsutrymme och försvaga samhället i alla aspekter.

Militären var mest en kul grej. Jag har varit där tillräckligt och lekt krig. De jag skulle dö för är mina bröder och systrar i ledet men landet Sverige kan bara gå under för min del. Ett experiment inte ens satan själv kunde drömma om.

Håller med dig till 100%
Citera
2022-04-06, 17:07
Medlem
Citat:
Norge står absolut inte på tur. Först och främst så är de ett NATO-land och sen så har Ryssarna ingen strategisk vinning av att överta landet.

Med tanke på den kommande nordostpassagen - så kommer Norge tvärtemot vad du tror i din idioti vara ett mycket viktigt land i framtiden.

GEOPOLITISKT sett

https://sv.wikipedia.org/wiki/Nordostpassagen
Citera
2022-04-06, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
Liberalernas röster hamnar väl någon annanstans? Litar man på Liberalerna (och Centern) efter deras svek är man bara naiv.
Man kan lura mig en gång, men en och samma kan aldrig lura mig två gånger. Den får nämligen aldrig en andra chans.

Nej de hamnar inte någon annanstans.
Men i detta scenario så får M+KD+L+SD mellan 49% och 50%, tar du bort L så får högerblocket 47% och vänsterblocket 49-50%. Mandaten fördelas proportionerligt utifrån att vänsterblocket då är 4% större eftersom att 2 procent (skillnaden mellan 47 och 49) är ungefär 4% av 49%.

Jag menar det, Sveriges enda chans just nu är en svekfull Sabuni.
Inse ödets ironi.
Citera
2022-04-06, 17:10
Medlem
Epimaness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TonyBergman
Lol kommer med dra vad är de konstiga?
Jag är högutbildad betalar massa skatt men av de som styr är det jag som är problemet. Vit högavlönade. Tänker inte dö för maggan o kompani.

Må de hålla gränsen och skjuta desertörer som dig. Högutbildad men slutar i omärkt massgrav tillsammans med övrigt osorterat patrask.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in