2022-04-06, 14:56
Medlem
Slackoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PK-befriad
Givetvis är de alla trötta på krig efter 8 år av bombningar. De som intervjuas verkar dock tacksamma för hjälpen de får av ryssarna.
Konstigt i ett land där man skickar sina pedofilnekrofil mördare efter alla som avviker ifrån det officiella narrativet.
Citera
2022-04-06, 14:57
Medlem
Slackoffs avatar
Håller rossråttorna på att krypa iväg från Kherson också?
Citera
2022-04-06, 15:01
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Ockupanten och deras allierade i väst har givetvis inte godkänt omröstningen. Däremot var det valobservatörer på plats.

Det är iför lika sant när belaruss och putin utalade sig.

Sen vae inte omröstningen parlamentarisk eller i enlighet med konstitutionen, det kallas för en kupp, med eller utan ryska soldater påplats (även om nu ryssen var på plats i detta fall).
Citera
2022-04-06, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Det är många som har en märklig syn på vad som händer. Håller ryssarna på att utrota ukrainare, är detta ett folkmord? Baserat på vad som etnisk, politisk eller religös tillhörighet och hur många döda krävs? Det här är ju en blandning av civila offer i korseld, bomber, rysk brutalitet, ukrainska skott och granater och beväpnade civila som fått vapen av Zelenskyj. Folkmord, är ni och Zelenskyj galna av hat så ni inte förstår att civila, även stackars barn dör i krig?

Putin är korkad för att han borde ha insett att ett försiktigt krig där man är rädd om civila och civil infrastruktur är omöjligt för allt används ändå i propagandan. 500 döda civila eller 10000 spelar ingen roll i långa loppet. Ryssarna tänker nog nu att det hade varit bäst att göra som USA gör och bomba vilt över städer med civila och viktig infrastruktur och fått det avklarat snabbt. Utan el och internet finns det då ingen som kan klaga och det flest dog av bomber som är anonyma. Tyvärr en grym läxa för nästa krig här i världen och USA vet hur man gör, det går inte att kriga "snällt".

Självklar har mord och plundring skett för det görs alla krig av ett fåtal galningar. Dom ska ställas inför rätta naturligtvis och Putin själv ska fördömma det även om det är svårt nu inför sina soldater. Nu handlade dessa emot Putins order att ta det lugn med civila och civil infrastruktur så dom tas nog omhand i tystnad där i Ryssland.

Det är något allvarligt fel på Kiev-regimen som överdriver och spelar på människors känslor för att dra med USA och Europa i ett världskrig bara för att dom förlorar kriget. Jag tror jag aldrig tidigare sett ett sådan vriden och falsk propaganda. Möjligen under Europas tidigare världskrig och kanske den här typen av propaganda är Europas paradgren. Problemet med det uppiskade hatet är att det försvårar förhandlingar och gör kriget betydligt längre och brutalare. Vissa hårdföra inom Ukrainas militär och även utanför tjänar på att sabotera eventuell fred mellan länderna för dom vill ha världskrig och ett krossat Ryssland även om det också innebär ett krossat Ukraina och kanske Europa.

Blir en del arga och uppröda nu i era känslostormar över kriget? Det kan jag också bli men man måste ändå hålla huvudet kallt och tänka så det inte spårar ur. Tydligen är jag bland de få som verkar veta vad grymt krig är för alla inblandade. För många verkar det vara en nyhet att civila dör i krig, en del på fasansfulla sätt. Mitt i all galenskap vill många ha mer krig, hela Europa, hela världen och slutligen kärnvapen som dödar miljontals på ett ögonblick. Svårt för mig att greppa era tankar och extremt blinda hat.

Du tror att du stoltserar på något sätt med ditt eviga tjat om att du håller huvudet kallt i denna tråd? Så patetisk med ditt högtravande pladder. Du finner inte effekterna av ett krig förvånande, men att männsikor reagerar just likt människor på dessa hemskheter kan du inte förstå? Att folk luftar sina känslor i ett diskussionsforum kallar du för att spåra ur? Bara sånt infantilt tramseri....
Citera
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slackoff
Håller rossråttorna på att krypa iväg från Kherson också?

Varför tror du det?
Citera
Medlem
Knut-Annes avatar
FN ska rösta om att utesluta Ryssland från människorättsrådet efter rapporterna om grova övergrepp och krigsbrott av ryska soldater i Ukraina.
Omröstningen om att utesluta Ryssland från UNHRC kommer att genomföras på torsdagen, meddelar FN-talespersonen Paulina Kubiak.
FN:s människorättskommissionär Michelle Bachelet har precis som många andra reagerat starkt på de många civila dödsoffer som har hittats i Ukraina. Tidigare i veckan sade hon i ett uttalande om att rapporterna väckte frågor om överträdelser av bland annat internationell humanitär lag och allvarliga brott mot internationell människorättslagstiftning.
I måndags manade bland annat USA:s FN-sändebud Linda Thomas-Greenfield till att Ryssland bör uteslutas ur FN:s människorättsråd UNHRC.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/lVmoXy/liverapportering-spanda-laget-kring-ukraina
Citera
2022-04-06, 15:05
Avstängd
Citat:
Givetvis är de alla trötta på krig efter 8 år av bombningar. De som intervjuas verkar dock tacksamma för hjälpen de får av ryssarna.

tvek på den iochmed att det råder allmän mobilisering i donbass, även kvinnor mobiliseras numera....
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av barkie
Jag har svarat på dina infantila inlägg två gånger nu och om du inte är kapabel till att läsa dom är det ditt problem.

Du verkar ha enorma problem på skilja och diskutera. Du är förmodligen röd i ansiktet av ilska nu och tårarna börjar snart rinna. Omöjligt att komma någon vart.

Nej, det finns lagar och regler för hur civila och krigsfångar ska behandlas. Dessa innefattar inte dina känsloutbrott.

När utredningen är klar och materialet samlat kommer de skyldiga dingla i galgen med rätta. Det tror jag vi är överens om.

Det är du som är röd i ansiktet och ser ut som din egen profilbild numera. Alla kan nämligen se hur jävla mycket du håller på o tramsar...
Om du nu undrar så är jag bara nyfiken medans jag håller på med lite annat..

Så sluta projicera din egen instabilitet på mig din pro-ryska lilla fjolla..

Svara istället på vad 3 år ingen nu hade gjort mot Ryssarna, för o förtjäna något sånt där. Som du ser så sitter vi alla här o väntar på att du ska ta på dig vuxenbyxorna och börja diskutera..

Klarar du av det? Du har ju trotts allt suttit här och aktivt varit medhjälp till det där.
Senast redigerad av Stadskanten 2022-04-06 kl. 15:08.
Citera
Medlem
Knut-Annes avatar
Ryssland använder mobila krematorier för att undanröja bevis på krigsbrott, hävdar stadsstyret i Mariupol, något The Kyiv Independent rapporterar om.
Ryska specialbrigader påstås samla ihop döda civila och bränna upp dem.
Tiotusentals människor kan ha dödats i staden sedan krigets start, enligt styret.
– Ryssarna har förvandlat hela vår stad till ett dödsläger, säger borgmästaren Vadym Boychenko.
Han säger också att tragedin i Mariupol är den värsta som utspelat sig i världen sedan nazisternas koncentrationsläger under Andra världskriget.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/lVmoXy/liverapportering-spanda-laget-kring-ukraina
Citera
2022-04-06, 15:06
Medlem
Citat:
Ledsen att behöva krascha er hatfest. Visste du att Mariupol röstade för självständighet 2014? De ville inte ha med den Ukrainska regimen att göra.

Ja jag har sett den oficiella omröstningen från Mariupol från 2014, din läsförståelse måste vara rätt begränsad.
Den visade på att 2/3delar ville fortsätta vara en del av Ukrina. Och några enstaka % ville tillhöra Ryssland.
Citera
2022-04-06, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Om omvärlden någonsin får chans att se Mariupol så kommer det vara ännu värre. Det kommer att vara tiotusentals dödade civila, andra deporterade till okänt öde i Ryssland. Våldtäkter, tortyr. Rysslands anseende är förstört för generationer.
Ja här reagerade jag mer på den förstörda infrastrukturen, man ser ju inga mördade civila tror jag.
Mariupol är ju än högre upp i ondskans skala över ryska krigsförbrytelser.
Gillar i grunden inte hat då det är en ganska meninglös och improduktiv känsla men nu känner jag faktiskt just hat mot ryssen och då i synnerhet mot den lille numera sneögde mongolen Putin. Må han därför liksom extremisten Zjirinovskij också få sin vila i en enrummare med jordvärme.
Citera
2022-04-06, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av barkie
Jag har svarat på dina infantila inlägg två gånger nu och om du inte är kapabel till att läsa dom är det ditt problem.

Du verkar ha enorma problem på skilja och diskutera. Du är förmodligen röd i ansiktet av ilska nu och tårarna börjar snart rinna. Omöjligt att komma någon vart.

Nej, det finns lagar och regler för hur civila och krigsfångar ska behandlas. Dessa innefattar inte dina känsloutbrott.

När utredningen är klar och materialet samlat kommer de skyldiga dingla i galgen med rätta. Det tror jag vi är överens om.

Det enda sätt du svarar på är med barnsliga påhopp kring kännslor.
Det bevisar endast att du är en fjant som har grava svårigheter med verkligheten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in