2022-04-06, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slisket
Hon bli lynchad med alla de andra förrädarna i riksdagen som har förstört Sverige när konflikten blir verklighet och den totala system kollapsen blir ett faktum. och de som slinker undan jagas ner och mördas på värsta tänkbara sätt för att statuera ett exempel för framtida ledare.

Listan är lång

Räcker det inte med att låsa in dom på livstid?
Börjar vi mörda mördarna blir vi också mördare.
Citera
2022-04-06, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kungenslillapiga
I en intervju med SvD uppger Sabuni att i händelse av krig skulle hon bege sig till Värmland för att sedan ta sig in i Norge (som är med i Nato) ,om kriget skulle närma sig Värmland.

Jag har själv haft samma tankegångar men är dock ingen politiker. Otroligt att Sabuni avslöjar sig ett valår som detta med de usla siffror partiet har. Man kunde inbillar sig att politiker har ett visst ansvar för medborgarna men det kanske är naivt att tro. Förmodligen är de först att sticka med svansen mellan benen. De var väl därför de levererade broschyren från MSB för något år sedan, så vi ska fatta att vi får klara oss själva i kris/krig

Länk till intervjun https://www.expressen.se/ledare/ann-...ni-fly-landet/

Vad tror ni om partiledarna och andra toppar? Tror ni de står vid vår sida? Har vi någon personlighet som Zelensky som skulle slåss för landet och demokratin?

Ärligt talat, man kan förstå att fega idioter i Flashback och även i andra sociala media basunerar ut att om det blir risk för krig i Sverige så ska de fly utomlands och absolut inte delta i försvaret av Sverige.

Det är så mycket snack som är långt under idiotnivå iq närapå noll.

Men att en politiker på högsta nivå går ut med att hon kommer fly det första hon gör är politiskt självmord!!! Vad tänkte hon med?
Citera
2022-04-06, 13:20
Medlem
Jag trodde i min enfald att man skulle vara svensk medborgare för att sitta i Riksdagen.

Så det sitter medborgare från andra länder och bestämmer över det Svenska folket. Eller rättare sagt det sitter medborgare från Afrika som bestämmer över svenska folket.

Vilka länder är är hon medborgare i?

Intressant!
Senast redigerad av Whistlehead 2022-04-06 kl. 13:22.
Citera
2022-04-06, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whistlehead
Jag trodde i min enfald att man skulle vara svensk medborgare för att sitta i Riksdagen.

Så det sitter medborgare från andra länder och bestämmer över det Svenska folket.

Intressant!

Sabuni ska vara glad att hon styr i ett civiliserat land och på gränsen till konflikträtt folkslag.

I ett mer ociviliserat land kan man bli lynchad för mindre. Hade hon sagt sådär i Ryssland så hade hon redan blivit nervgasförgiftad och varit i koma i detta nu.
Citera
Medlem
Mr1931s avatar
Negern har ju flytt en gång och lär göra det igen. Vem är förvånad? Vem bryr sig? Partiet satsade på fel kuttersmycke. Gör om, gör rätt.
Citera
Medlem
Citat:

Så det sitter medborgare från andra länder och bestämmer över det Svenska folket.

Intressant!

Så är det.

Sen förstår jag inte hur någon kan bli förvånad över Sabunis utspel. Man kan inte förvänta sig att hon ska känna samma typ utav lojalitet som en etnisk svensk, lika lite som vi hade känt lojalitet med hennes hemland om vi hade bott där i ett par decennier.

Vi måste börja förstå- för våran egna överlevnad- att det inte är en bra idé med utlänningar på maktpositioner i Sverige. När det väl kommer till kritan så drar de till Norge eller sitt hemland, just för att de inte är bundna på samma sätt till Sverige som svenskarna.
Citera
2022-04-06, 13:27
Medlem
Jamen vilket land är hon medborgare i ? Kongo?

Har hon dubbelt trippelt medborgarskap?
Citera
2022-04-06, 13:28
Medlem
bombaccis avatar
Citat:

Så det sitter medborgare från andra länder och bestämmer över det Svenska folket. Eller rättare sagt det sitter medborgare från Afrika som bestämmer över svenska folket.

Vilka länder är är hon medborgare i?

Intressant!

Dummer, hon är svensk medborgare, tror hon har dubbelt medborgarskap, svenskt och från burundi.
Citera
2022-04-06, 13:30
Medlem
bombaccis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Vad har vi att säga om det här? Ett allvarligt övertramp av en partiledare i riksdagen som rakt ut erkänner att hon är redo att överge sitt land och gå emot totalförsvarsplikten.

Kan vara något av det dummaste uttalande jag sett av en partiledare i Sverige någonsin. Hon erkänner alltså rakt ut att hon kommer att begå en brottslig handling. Hon kan väl omöjligt få sitta kvar efter det här?

https://www.expressen.se/tv/nyheter/...vi-till-norge/

Hon är partiledare så hon skulle säkert sitta i en samlingsregering om Sverige blev invaderat. Precis som Norges regering flydde utomlands när Nazisterna tog över landet. Inget konstigt med det. Norge är ett bättre land än Sverige med. Norrmän är smarta, svenskar är dumma.
Citera
2022-04-06, 13:32
Medlem
Mr1931s avatar
Det är väl på riktigt bara Åkesson och Magda som är kvar, möjligen Uffe också. Resten av de självupptagna influencer-bratsen sticker garanterat som en avlöning.

Ingen av dem är ju direkt patrioter eller ens eldsjälar, bara cyniska och egoistiska karriärister. Avskyr dem allihop, särskilt negern och jödtotten.
Citera
2022-04-06, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bombacci
Dummer, hon är svensk medborgare, tror hon har dubbelt medborgarskap, svenskt och från burundi.

Aha Burundi.

Så när hon blev Riksdagsman så valde hon att behålla sitt medborgarskap som hon föddes in i.

Spännande förrädare. Det stärker min TES att om man har flera medborgarskap så har man i krig INGET medborgarskap. Då blir man automatiskt statslös - eftersom "din" ambassad kommer att skicka dig till "andra" ambassad om det uppstår problem som har med staten att göra.

En person som man skjuter först av alla - om det är krig dvs
Senast redigerad av Whistlehead 2022-04-06 kl. 13:35.
Citera
2022-04-06, 13:33
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Unoboss
Helt sjukt att en politiker uttalar sig så här. Kristersson sitter bara och ler.. Tycker han kunde avbrytit henne där och sagt att vi i Sverige har plikt att stanna. Galet! Borde få böter för det uttalandet.

Som Napoleon sa: det är väldigt viktigt att inte avbryta när din fiende gör misstag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in