2022-04-06, 12:18
Medlem
Unobosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Vad har vi att säga om det här? Ett allvarligt övertramp av en partiledare i riksdagen som rakt ut erkänner att hon är redo att överge sitt land och gå emot totalförsvarsplikten.

Kan vara något av det dummaste uttalande jag sett av en partiledare i Sverige någonsin. Hon erkänner alltså rakt ut att hon kommer att begå en brottslig handling. Hon kan väl omöjligt få sitta kvar efter det här?

https://www.expressen.se/tv/nyheter/...vi-till-norge/
Helt sjukt att en politiker uttalar sig så här. Kristersson sitter bara och ler.. Tycker han kunde avbrytit henne där och sagt att vi i Sverige har plikt att stanna. Galet! Borde få böter för det uttalandet.
Citera
2022-04-06, 12:21
Medlem
Unobosss avatar
tankeexperiment var det tydligen. Vilken jävla idiot kan rösta på en sådan idiot. Hon har gjort så klumpiga saker att partiledarna kan enas att hon inte får vara med att diskutera.
Citera
2022-04-06, 12:21
Medlem
sliskets avatar
Hon bli lynchad med alla de andra förrädarna i riksdagen som har förstört Sverige när konflikten blir verklighet och den totala system kollapsen blir ett faktum. och de som slinker undan jagas ner och mördas på värsta tänkbara sätt för att statuera ett exempel för framtida ledare.

Listan är lång
Citera
2022-04-06, 12:22
Medlem
StudiumValors avatar
Om hon inte kan klara sig med mat och vatten så åker hon över till Norge, sa hon.
Det är väl förnuftigt?
Jag hade inte stannat kvar och svultit ihjäl utan sett till att skaffa käk först och sedan kommit tillbaka och stridit.
Citera
2022-04-06, 12:23
Medlem
Nu tänker jag välja att tolka Sabuni lite snällt.

Jag TROR att hon utalar sig om vad hon som privatperson skulle göra. Inte som partiledare.

Vilket ju också är något jag skulle kunna svara på. Dvs om jag å mina ungar behövde fly vid krig så skulle vi dra till Norge.
Dock är jag krigsplacerad iom mitt yrke, så skulle inte kunna fly.

Och ATT jag väljer att tolka henne snällt beror inte på att jag är en liberalälskare, eller ens tycker att hon är en bra partiledare.
Utan enbart för att hon har en tendens att öppna käften och säga korkade saker gång på gång på gång utan att faktiskt tänka igenom det hon säger.
Det är enda orsaken till att jag tror att hon faktiskt inte menar att hon skulle lägga benen på ryggen direkt, som partiledare, utan uttalar sig som privatperson.
Citera
2022-04-06, 12:26
Medlem
ganska väntat

har man flytt 1 gång har man nog lätt att fly 1 gång till?

undrar hur man av våra drygt 2 miljoner utrikes födda som ställer upp för att försvara landet om det behövs?
Citera
2022-04-06, 12:27
Medlem
Unobosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stegbil

Jag TROR att hon utalar sig om vad hon som privatperson skulle göra. Inte som partiledare.

Vilket ju också är något jag skulle kunna svara på. Dvs om jag å mina ungar behövde fly vid krig så skulle vi dra till Norge.

Och ATT jag väljer att tolka henne snällt beror inte på att jag är en liberalälskare, eller ens tycker att hon är en bra partiledare.
Utan enbart för att hon har en tendens att öppna käften och säga korkade saker gång på gång på gång utan att faktiskt tänka igenom det hon säger.
Det är enda orsaken till att jag tror att hon faktiskt inte menar att hon skulle lägga benen på ryggen direkt, som partiledare, utan uttalar sig som privatperson.
Hon är en partiledare och ett exempel. Vill hon byta identitet och diskutera i en källare är det fritt fram. Hon måste bort. Skämmer ut Sverige.
Citera
2022-04-06, 12:27
Medlem
TonyBergmans avatar
Lol kommer med dra vad är de konstiga?
Jag är högutbildad betalar massa skatt men av de som styr är det jag som är problemet. Vit högavlönade. Tänker inte dö för maggan o kompani.
Citera
2022-04-06, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stegbil

Uttalar hon sig som privatperson så gör det mig lika jävla förbannad. Hon pratar om sin tjejgrupp där de har fört de här diskussionerna. Tar hon för givet att hon och hennes tjejevänner ska undkomma totalförsvarsplikten bara för att de är tjejer eller hur resonerar hon? Det har tjatats dag ut och dag in om jämställdheten i Sverige de senaste åren. Då ska fan kvinnor bidra precis lika mycket som killar den dagen det blir krig i landet. De ska inte ha någon förtur ut ur landet bara för att de har ett annat kön.

Totalförsvarsplikten innefattar tjejer och killar mellan 16-70 år.
Citera
2022-04-06, 12:29
Underbart med Svenska politiker de märker och förstår att vi har ett jävla stort problem när det inte finns någon som helst buffert eller plan vid kriser.
Men dom jävlarna gör inget.
Citera
2022-04-06, 12:30
Medlem
Riddarhusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Vad har vi att säga om det här? Ett allvarligt övertramp av en partiledare i riksdagen som rakt ut erkänner att hon är redo att överge sitt land och gå emot totalförsvarsplikten.
Sa hon:"Blir det krig så flyr jag till Norge"?
Sa hon inte: "blir det värre åker vi över till Norge."
------------------------------------------------------
Min fråga är om det är lagligt att ens åka till sommarstugan i Värmland?
Hur skall man kunna försvara landet där?
Det är ju självklart att de som sitter i Riksdagen skall stanna i landet och kämpa.
Skall bli kul att se hur hon klarar ut detta.
Citera
2022-04-06, 12:30
Medlem
liberalerna vill väl gå med i nato så att någon annan ska försvara landet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in