Nu vill man förbjuda ryska diktaturmedia i en del länder.
Lite synd. De ger oss en genväg in i mördarnas psyke.
Som de här i tråden som försvarar
invasionen.
Jag fann Hitlers Mein kampf mycket belysande, exempelvis för att förstå nazisternas drivkrafter.
Har svårt att tro att någon går på deras propaganda. Tvärtom, här retar folk upp sig på dem.
Det är det enda jag stör mig på i de legitima motmedlen mot Kremls massiva propaganda. Ryssarna bryr sig inte ens om att ljuga trovärdigt om deras civila massakrer och lemlästande och det bör lyftas fram som modernt exempel på hur en despoti opererar.
Den bilden är inte ens ifrån Bucha. Ge mig en enda oberoende mainstream källa som inte är ett ukrainskt twitterkonto eller ukrainskt telegramkonto som verifierar att bilden och dom döda på den är ifrån Bucha.
Det kan du inte. BBC, CNN, Aftonbladet, NBC och så vidare hade varit som hökar på den bilden om den kommit ifrån Bucha.
Dina vänners systematiska avrättade av civila kommer i annat ljus:
Film visar ryska stölder – plundrade smycken och tvättmaskiner skickas hem
Ryska soldater uppges ha fångats på film när de slår in och postar personliga tillhörigheter från plundrade ukrainska hem, rapporterar The Times.
En läckt video från en övervakningskamera, som släppts av belarusiska aktivister, visar hur ett dussintal ryska soldater köar för att skicka hem stulna tv-apparater, tvättmaskiner och smycken från ett ryskt postkontor i den belarusiska staden Mazyr. https://omni.se/
Vackert! VDV blev jordförbättring tack vare ukrainska hjältarnas insatser!
Staden Mikhaylovsk med 60 000 invånare! Ryssens förluster måste vara enorma. När det är så många som kommer hem "grillade" bara i sån liten stad.
Förslag: EU-länder bör begrunda möjligheten att erbjuda ryska desertörer asyl
Europeiska rådets ordförande Charles Michel anser att EU-länderna bör fundera på asylmöjligheterna för ryska soldater som är villiga att sluta strida i Ukraina.
I ett tal till EU-parlamentet i dag uppmanade Michel ryska soldater att inte lyda order.
Michel sa att han vill leverera ett meddelande till ryska soldater som deltar i kriget: ""Om du inte vill ha någon del i att döda dina ukrainska bröder och systrar, om du inte vill vara kriminell, lägg ner vapnen, sluta slåss, lämna slagfältet."
Idén har redan tidigare framförts av några EU-parlamentariker.
Ja, de jobbar väl i skift. De tidiga trollen var om än korkade bättre än nollorna som ersatt dem nu. Vore bättre de använde sin energi att göra något konstruktivt istället för att posta trams som inte ett barn ens går på.
Kanske bara är en person som jobbar med flera konton. Nån ambitiös kanske kan kolla om han/hon/den/det har en normal arbetstid genom att kolla när inläggen kommer?
De är väl inte, officiellt, värvade till den ryska armén utan till de sk "folkrepublikernas" arméer. Det är utrustade med gevär utvecklat i slutet av 1800-talet. Det är som om svenska värnpliktiga skulle utrustas med Mausergevär. (T.o.m hemvärnet slutade att använda sådana i början av 1960-talet).
De stackas värnpliktiga i de sk. "folkrepublikerna" tvingas agera lockbete för att de ryska styrkorna skall kunna bekämpa de ukrainska styrkor som ev. då avslöjar sina positioner när de bekämpar slakt-lammen ifrån de sk. "folkrepublikerna". Jag skulle inte bli ett dugg förvånad om de ukrainska styrkorna välkomnas som befriare även där, när väl befriat området. Nu när det lärt sig hur lite den ryska cancersvulsten värderar människoliv.
Vackert! VDV blev jordförbättring tack vare ukrainska hjältarnas insatser!
Staden Mikhaylovsk med 60 000 invånare! Ryssens förluster måste vara enorma. När det är så många som kommer hem "grillade" bara i sån liten stad.
Förslag: EU-länder bör begrunda möjligheten att erbjuda ryska desertörer asyl
Europeiska rådets ordförande Charles Michel anser att EU-länderna bör fundera på asylmöjligheterna för ryska soldater som är villiga att sluta strida i Ukraina.
I ett tal till EU-parlamentet i dag uppmanade Michel ryska soldater att inte lyda order.
Michel sa att han vill leverera ett meddelande till ryska soldater som deltar i kriget: ""Om du inte vill ha någon del i att döda dina ukrainska bröder och systrar, om du inte vill vara kriminell, lägg ner vapnen, sluta slåss, lämna slagfältet."
Idén har redan tidigare framförts av några EU-parlamentariker.
Jag är heller inte så pigg på det, eftersom erfarenheterna av att ta emot desertörer är väldigt dåliga. En inte obetydlig andel deserterar därför att de helt enkelt inte kan sköta sig.
Men fortsätt gärna den diskussionen i en befintlig tråd i I&I