2022-04-06, 12:32
Medlem
PeterJihadis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Letsdothisnow
Av alla bilder på mongot så hänger du upp dig på det?
OSS' - Old School Skins är inget annat än avskum och nynazister vad du än tycker om Dailymail.

Oavsett vad man tycker om en person, så ska man inte hitta på lögner om honom.
Det är väldigt ohederligt och ökar i alla fall inte mitt förtroende för media i väst och deras agendasättande skitjournalistik.
Citera
2022-04-06, 12:33
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Få se..

Finns ju möjligheten att han kan prata "för mycket", och på så sätt bli till en pinsamhet för herrar högre upp på stegen. Fullt möjligt att han bara försvinner eller dör i en "olycka".., rent preventivt.

Ja det cirkulerar uppgifter att militärledningen varit avlyssnad och att order på att skjuta alla civila finns inspelat av ukrainska underrättelsetjänsten.
Citera
2022-04-06, 12:33
Medlem
Varför kidnappar inte någon putins döttrar?
Citera
2022-04-06, 12:34
Medlem
Subterraneans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalle632
Märkligt att några verkar tro att skuldfrågan och invasionens varande fortfarande diskuteras.

Topic är hur Ryssland kan förgöras

Russia is exposed.

Jag tror inte Ryssland kan förinta världen. De har mycket material och är stora i käften men de är så dåliga på att organisera och manövrera vapen. Jag tror att det går att förinta (lägga landet i ruiner) utan att de hinner göra större skada mot den yttre omvärlden.
Citera
2022-04-06, 12:35
Medlem
BREAKING!!!! VAKNA!!!!

Enligt horan har Putins kompis lyxhus i Italien sats i brand.

Mycket bra. Mordbrand är legitimt i vår fruktansvärda vrede.

Jag får läsa närmare i horan senare, får logga ut nu.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Det jag tänker är att de kanske inte vet vem som skjuter, men att de har "hjärtat" med Ryssland så de tar för givet att det är ukrainaren/nazisten. Om det är så är ju svaren också intressanta, även om de inte är "sanna" i nån sorts exakt mening. Jag tror inte heller de är skådespelare som blir tillsagda vad de ska säga, men det är möjligt att de talar mer med hjärtat än med hjärnan. Deras svar säger i vilket fall nånting om hur de civila i Mariupol tänker och känner.

Efter "befrielsen" så skickar Ryssland Donbassborna till fronten i kriget mot Ukraina.

Citat:
Military conscripts in the Russian-backed Donbas region have been sent into front-line combat against Ukrainian troops with no training, little food and water, and inadequate weapons, six people in the separatist province told Reuters.

The new accounts of untrained and ill-equipped conscripts being deployed are a fresh indication of how stretched the military resources at the Kremlin's disposal are, over a month into a war that has seen Moscow's forces hobbled by logistical problems and held up by fierce Ukrainian resistance.

Putin har skrivit på papper som innebar att Luhansk och Donetsk skulle bli självständiga stater. Men hur kan han då värva dessa till ryska armen?

https://www.reuters.com/world/conscripts-sent-fight-by-pro-russia-donbas-get-little-training-old-rifles-poor-2022-04-04/
Senast redigerad av climasol 2022-04-06 kl. 12:45. Anledning: fel
Citera
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Hoppsan!! Den sexistiska tidningen Expressen har publicerat en bild på den misstänkte kommendanten för massakern, Azatbek Omurbekov. Överstelöjtnant.

Men det finns säkert fler ansvariga, alla måste höras i denna brigad för att rättvisa skall kunna skipas.

Det viktigaste nu är att fler och fler länder fördömer massakern, till och med Israel som annars är neutralt, är med på tåget.

Inte nog med det. Tittar du på expressens video så finns det, geolokaliserat och allting, videobevis på när en civil man i Butja, som ledde en cykel blir dödad av/från en rysk stridsvagn.

Tilläggas skall att även Indien nu uttalar sig skarpt om den ryska massakern i Butja.
Citera
2022-04-06, 12:41
Medlem
Jofs avatar
Nu vill man förbjuda ryska diktaturmedia i en del länder.
Lite synd. De ger oss en genväg in i mördarnas psyke.
Som de här i tråden som försvarar
invasionen.

Jag fann Hitlers Mein kampf mycket belysande, exempelvis för att förstå nazisternas drivkrafter.

Har svårt att tro att någon går på deras propaganda. Tvärtom, här retar folk upp sig på dem.
Citera
2022-04-06, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stadskanten
Jasså, du la bilden på minnet? Vad kände du egentligen när du såg den bilden o hörde om historien.

O kunde du svara på om hon också är nazist?
Den bilden är inte ens ifrån Bucha. Ge mig en enda oberoende mainstream källa som inte är ett ukrainskt twitterkonto eller ukrainskt telegramkonto som verifierar att bilden och dom döda på den är ifrån Bucha.
Det kan du inte. BBC, CNN, Aftonbladet, NBC och så vidare hade varit som hökar på den bilden om den kommit ifrån Bucha.
Citera
2022-04-06, 12:45
Medlem
raskenss avatar
Upprensning av ammo som Ryssfascisterna lämnat efter sig.

https://twitter.com/Osinttechnical/status/1511637905969754114?s=20&t=MNEiCLjamwEZLo1qq2uMiQ
Citera
2022-04-06, 12:48
Medlem
Tvonds avatar
Azov battaljonen fortsätter att återvinna värdelösa ryska soldater och beslagtar ryska fordon och viktiga underrättelse papper

Citat:
Бойцы теробороны Днепра «Азов» продолжают противостоять врагу.💪🇺🇦

Ликвидировали врага, и в трофей взяли вражескую технику. В грузовике находилась очень ценная информация.

Победа за нами!💪

https://ibb.co/gRPYVDd
Citera
2022-04-06, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oksai79
Den bilden är inte ens ifrån Bucha. Ge mig en enda oberoende mainstream källa som inte är ett ukrainskt twitterkonto eller ukrainskt telegramkonto som verifierar att bilden och dom döda på den är ifrån Bucha.
Det kan du inte. BBC, CNN, Aftonbladet, NBC och så vidare hade varit som hökar på den bilden om den kommit ifrån Bucha.

Ingen bryr sig om vad du tycker eller känner. Du är rysspropaganda inget annat. Ingen behöver bevisa någonting för dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in