2022-04-06, 04:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Subterranean
Ukraina är demokratiskt. Zelensky är folkvald.
USA har ingenting med Putins handlande att göra.

Läs inlägget ovan. Det är Putin som skickat psykopater, pedofiler och kriminella i uniformer till Ukraina.

Jag läste att usa utförde en statskupp 2014 i ukraina och det var då allt startade, ryssland tog krim usa utbildade/beväpnade asov att terrorisera/mörda ryssar. Efter 8 års förhandlande utan resultat ledsnade ryssland och gick in i ukraina.
Citera
2022-04-06, 04:54
Medlem
Citat:

Läs inlägget ovan. Det är Putin som skickat psykopater, pedofiler och kriminella i uniformer till Ukraina.

Du kan inte diskutera med en politisk offerkofta, som tycker att allt alltid är Västs fel. Det är en dogm.

Att Ryssland våldtar sitt broderfolk och begår politiskt självmord, är tydligen Västs fel, liksom Sovjetunionens existens (det onda Väst tvingar oss till detta buhu). Sådär har det alltid låtit.

Putin och hans rövslickargäng har såklart 100% ansvar för den här invasionsstyrkan och de massiva krigsbrott som uppdagas, redan efter 5 veckor.

Löjligt att påstå annat.
Citera
2022-04-06, 04:56
Medlem
Subterraneans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nandersen
Jag läste att usa utförde en statskupp 2014 i ukraina och det var då allt startade, ryssland tog krim usa utbildade/beväpnade asov att terrorisera/mörda ryssar. Efter 8 års förhandlande utan resultat ledsnade ryssland och gick in i ukraina.

Påhitt. Du läste det men det låter som att du tog det som en sanning. Det kallas inte ens för anekdotisk bevisföring.
Utan utvecklingsstörning.
Citera
2022-04-06, 04:57
Medlem
fernebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saggi
Det har varit mer än tydligt i mer än 30 år vad insatsen var att försöka få med Ukraina i Nato.
De flesta bedömmare har sagt att det skulle kunna innebära ett 3:e världskrig.
Till och med Joe Biden höll tal om det 1997.
Det hade hänt oavsett oavsett vem som var ledare för Ryssland.

Försöka få med Ukraina i NATO??? Mig veterligt så var det Ukraina som ville bli medlemmar, men NATO har konsekvent sagt nej. Det har överhuvudtaget inte ens funnits en ansökan. Sluta förvrida sanningen! Anledningen till varför större delen av Östeuropa har stått på kö för att få bli medlemmar i NATO (det är ingen som har tvingat med dem eller ens försökt övertala dem) är att de har jävligt dåliga erfarenheter av hur ryssar beter sig. Med all rätt både historiskt och utifrån vad Ryssland gör just nu.

Däremot så har Putins imperialism, hot och krigspolitik nu fått konsekvensen att både Sverige och Finland kommer att bli medlemmar i NATO redan i år. Ett beslut kan mycket väl komma redan om några veckor.

Bra jobbat Putin! Hota länder med vedergällning som en jävla gangster är aldrig en bra metod för att få folk dit man vill...
Senast redigerad av fernebo 2022-04-06 kl. 05:02.
Citera
2022-04-06, 05:01
Medlem
NukeTheWhaless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Den där bilden glömmer man aldrig.
Mina tankar går till Dirlewanger och medvetet användande av sjuka människor i krig.
Putins sjuka soldater är inte vid fronten trots att de är sjuka. De är där för att de är sjuka. Spärrlösa.

Jag läste en intressant bok för ett par år sedan: Vory.
Den handlar om ryska maffian och ryssarnas oförmåga att skilja på kriminella psykopater från laglydiga medborgare. Väldigt komplicerat alltihop.

Det här kriget är väldigt talande.
Putin har inte tillgång till en frisk modern armé.
Han har bara tillgång till ett gäng kriminella psykopater, pedofiler och rövare, som klär ut sig till militärer.

Det är ren jävla misär.
Ryssar älskar att våldta.

Det är djupt rotat i den ryska folksjälen. Barnet på bilden har förmodligen blivit gruppvåldtaget av ryssar, för att sedan slaktas.

Ryssarna går från hus till hus och våldtar. Ryssen skjuter mannen i huset för att sedan gruppvåldta frun (och barnen).

Våldtäkt används som vapen i Ukraina – risk för stort mörkertal

Rapporter från krigets Ukraina tyder på att ukrainare har usatts för sexuellt våld. Att våldta och sexuellt utnyttja människor som vapen i krigs- och konfliktdrabbade områden är vanligt, och har förekommit sedan urminnes tider.

- Det är ett billigt, långtidsverkande vapen som kan användas både förnedra och skada motståndarsidan, säger Petra Tötterman Andorff, generalsekreterare för organisationen Kvinna Till Kvinna.

Den första rapporten om sexuellt våld i krigets Ukraina kom för ett par veckor sedan. I en by i Brovary-regionen bröt sig en rysk soldat in i ett privat hus och sköt ägaren. Därefter våldtog han och hans kollega upprepade gånger ägarens fru, och hotade henne med våld och vapen, uppgav Iryna Venediktova, Ukrainas chefsåklagare, på sin Facebooksida den 22 mars.

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/sexuellt-vald-i-ukraina
Citera
2022-04-06, 05:08
Medlem
Subterraneans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Du kan inte diskutera med en politisk offerkofta, som tycker att allt alltid är Västs fel. Det är en dogm.

Att Ryssland våldtar sitt broderfolk och begår politiskt självmord, är tydligen Västs fel, liksom Sovjetunionens existens (det onda Väst tvingar oss till detta buhu). Sådär har det alltid låtit.

Putin och hans rövslickargäng har såklart 100% ansvar för den här invasionsstyrkan och de massiva krigsbrott som uppdagas, redan efter 5 veckor.

Löjligt att påstå annat.

Det du beskriver är precis det jag sett och jag vet inte riktigt vad jag ska säga. Min intelligens sjunker för att jag måste skriva på ett sätt så att de förstår men de repeterar samma saker som om de vore grammofoner.

Mina favoriter.

”Allt är västs fel”.
”USA är onda och ligger bakom allt”.
”Sverige är inte heller demokratiskt”.
”Putin tröttnade till slut.”
”Hur kände du när USA invaderade Irak?”

Det sker brutala saker av en gärningsman, men skyller det på andra. Känns meningslöst att diskutera med dem men nån måste säga till. Det kan finnas idioter som tror på vad de säger.
Citera
2022-04-06, 05:09
Medlem
Citat:

Ja, USA har inget med det hela att göra.

Zelensky fick bara total fnatt en dag och vill bli medlem i Nato till absolut varje pris om så Ukraina blir totalt sönderbombat och miljontals flyr landet.

… jag tror iofs att Zelensky går på rätt så tunga droger.
Citera
2022-04-06, 05:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NukeTheWhales

Det är djupt rotat i den ryska folksjälen. Barnet på bilden har förmodligen blivit gruppvåldtaget av ryssar, för att sedan slaktas.

Ryssarna går från hus till hus och våldtar. Ryssen skjuter mannen i huset för att sedan gruppvåldta frun (och barnen).

Rapporter från krigets Ukraina tyder på att ukrainare har usatts för sexuellt våld. Att våldta och sexuellt utnyttja människor som vapen i krigs- och konfliktdrabbade områden är vanligt, och har förekommit sedan urminnes tider.

- Det är ett billigt, långtidsverkande vapen som kan användas både förnedra och skada motståndarsidan, säger Petra Tötterman Andorff, generalsekreterare för organisationen Kvinna Till Kvinna.

Den första rapporten om sexuellt våld i krigets Ukraina kom för ett par veckor sedan. I en by i Brovary-regionen bröt sig en rysk soldat in i ett privat hus och sköt ägaren. Därefter våldtog han och hans kollega upprepade gånger ägarens fru, och hotade henne med våld och vapen, uppgav Iryna Venediktova, Ukrainas chefsåklagare, på sin Facebooksida den 22 mars.

Våldtäkter verkar ske varje dag i detta krig

Att man våldtar småbarn såhär tidigt i kriget, är högst anmärkningsvärt.

Aggressivt pedofilt beteende, kan man vänta sig efter år av krigföring, när soldater blivit kliniskt sjuka i huvudet.

Att småbarn våldtas och mördas efter fem veckor, det har jag aldrig hört talas om, i en modern europeisk kontext.
Citera
2022-04-06, 05:15
Medlem
Subterraneans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NukeTheWhales

Det är så fruktansvärt hemskt. Nu har jag sett bilder på det. Att det finns människor som försöker rättfärdiga Rysslands handlande får mig att spy.

Jag sade det innan kriget började. Ryssarna är kända för att ge sig på kvinnor och barn. Finns mycket dokument och vittnen om deras brutalitet. Det går mest ut på att våldta barnfamiljer. När andra världskriget tog slut så åkte röda armén inte hem. De stannade kvar och våldtog.
Citera
2022-04-06, 05:22
Medlem
Citat:
Det du beskriver är precis det jag sett och jag vet inte riktigt vad jag ska säga. Min intelligens sjunker för att jag måste skriva på ett sätt så att de förstår men de repeterar samma saker som om de vore grammofoner.

Mina favoriter.

”Allt är västs fel”.
”USA är onda och ligger bakom allt”.
”Sverige är inte heller demokratiskt”.
”Putin tröttnade till slut.”
”Hur kände du när USA invaderade Irak?”

Det sker brutala saker av en gärningsman, men skyller det på andra. Känns meningslöst att diskutera med dem men nån måste säga till. Det kan finnas idioter som tror på vad de säger.

Ja det är jävligt tröstlöst.
Och ja nån måste säga ifrån.

Jag betraktar Ryssland som moraliskt bankrutt.
Den här invasionen och de massiva krigsbrotten, kommer att leda till rysk kollaps.

Finns inget sätt att rädda nuvarande regering och nuvarande samhällssystem.

Sanktionerna börjar kännas också.
Priser fördubblas och varor försvinner helt från hyllorna.

Och när ekonomin dyker, dyker också folkhälsan.
Det kommer att bli en episk nedåtspiral.

Putin kommer att hantera kraschen på det enda sätt han kan. Han blir mer repressiv, mer introvert och mer extrem.

Gute reise...
Senast redigerad av Eremona2.0 2022-04-06 kl. 05:49.
Citera
2022-04-06, 05:24
Medlem
BluePrinces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PK-befriad
Man ger sig inte in i en krigszon som han gjort bara för att tjäna pengar (på donationer). Uppenbart att han brinner för journalistiken.

Lancaster går ju bara runt i lugna områden där inga stridigheter pågår. I en film var det några boende som berättade att det gick en full civilare och sköt med gevär, han sprang flåsande med sina uppspärrade glosögon efter soldaterna han gick i sällskap med. Jävla tjock fegis.
Senast redigerad av BluePrince 2022-04-06 kl. 06:06.
Citera
2022-04-06, 05:34
Medlem
Slackoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BluePrince
Lancaster går ju bara runt i lugna områden där inga stridigheter pågår. I en film var det några som berättade att det gick en full civilare och sköt med gevär, han sprang flåsande med sina uppspärrade glosögon efter soldaterna han gick i sällskap med. Jävla tjock fegis.
Smart sätt att finansiera spioner för kreml.
Bara att sätta in de trettio silverpenningarna på hans go fund me.
https://www.bbc.com/news/blogs-trending-40647061
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in