Citat:
Ursprungligen postat av
baggebo1
Du säger så där hela tiden, trots att du vet att jag har format mina åsikter just för att jag bryr mig så mycket om mänskliga rättigheter, lagar och regler. Det är ju därför jag stödjer Ryssland! Du måste få in det i din hjärna snart att det är DIN SIDA som inte bryr sig om mänskliga rättigheter. Du kan väl se på dina vänner i tråden som sitter och hyllar alla brott mot krigets lagar, alla mord på civila och allt annat som pågår i Ukraina. Är du så blind, termos. att du inte kan se det? Är det hatet mot "mongolryssen" som gjort dig så blind?
Jag har aldrig kallat någon för mongol vad jag kan minnas?
Det är lite roligt, varenda gång jag tar upp ämnet mänskliga rättigheter och internationella människorättsorganisationer så får jag bara till svar att de inte är trovärdiga, Ryssland har inte invaderat, Ukraina finns inte eller finns men styrs av korrumperade Judar och att Ryssland har rätt att invadera trots att de inte gjort det för att Ryssland kan (?). Röda Korset och läkare utan gränser avfärdas konstant, så nej. För Putins supportrar är ingenting något att bry sig om.
Situationen är sådan att ingen tvekan finns om att Ryssland har skulden till detta krig, samtliga oberoende organisationer berättar och samlar in information om det (båda sidor såklart). Även fastän det hela tiden skrivs att FN inte är relevant eller ICC. Ok... Så nej, Putins vänner bryr sig bara inte de bryr sig bara inte.
Vet inte om Lavrov ändrat sig, 10 Mars så sa han att Ryssland inte invaderat Ukraina. Det är just sådana uttalanden som får en att undra vilken universum Kreml befinner sig i.