Citat:
Ursprungligen postat av
climasol
Putler är nog inte rädd. Han är ju döende i cancer i alla fall. Att chansa på att han inte kommer att göra som han har sagt är mer än dumdristigt. Det finns folk som är rädda att flyga eller få covid.
Nu ska vi helt plötsligt spela roulett med allt liv på jorden. Nej tack säger jag. Det är inte Ukraina värt, inte Ryssland heller.
Nej, det är inte Ukraina värt, och inte Ryssland heller. Men sett ur interventionisternas perspektiv måste de ju göra något någon gång och inte bara sitta där på sina feta rövar och kivas sinsemellan. Det låter som det endast är de ryska kärnvapnen som hindrar dem. Hur ska de ha det? Hur ska de annars få stopp på kriget tillräckligt snabbt?
Citat:
Ursprungligen postat av
JohnBlund
Håller med, med det senaste vi sett angående den brutala slakten av civila samt bombandet av nån tank som innehöll farlig vätska som skulle kunna ses som en kemisk attack så tycker jag det är dags för NATO att vandra in nu. Hur länge ska man sitta och titta på när detta händer? Tycker det är pinsamt för NATO. Spelar för mig ingen roll att Ukraina inte är ett NATO land, de borde hjälpa ändå.
Egentligen tycker jag inte att man ska riskera för mycket, men det stör mig att man å ena sidan förfasas över hemskheterna i Ukraina och å den andra fastnat i någon lömsk passivitet
endast pga. ryssarnas kärnvapenbestånd/-hot. Testa, då! Sverige har ändå inget att säga till om eller komma med i sammanhanget. Vi får bara gilla läget, typ.