2022-04-05, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HandgnuggarOligark
Det är tragiskt att se så många sitta här i sina hjärntvättade filterbubblor, där man intalat sig att "ryssen" förlorat. Det är tvärtom faktiskt, om ni bemödar er att läsa alla slags medier och sådan information som Väst censurerar för fullt nu. Väst håller på att falla. Kriget här i Ukraina har stark koppling till Västs fejkföreteelser som Covid-19, klimathysterin och allt annat de hittat på under åren för att vilseleda er alla.

Väst som imperium är på väg att upplösas. Därför är Väst nu mycket farligt och aggressivt. Därför flyttar man fram NATO och därför tog man över Ukraina år 2014. Men vi är inne i slutet av Västs storhetstid där den (((Evige))) dikterat allt för länge.

Väst har aldrig varit starkare eller mer enade.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Ryssarna har skjutit ner ytterligare två helikoptrar utanför Mariupol idag! Nånting är det ju de är måna om att föra ut därifrån, med alla dessa självmordsuppdrag.

https://t.me/intelslava/24427

Fejk! Alla Ukrainas helikoptrar är redan nedskjutna.
Citera
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av redneck rebel
Eh va? Jo givetvis är väldigt många intresserade av bilar baserade på sjuttiotalsteknik. Nånting säger mig att du inte är motorintresserad va? Men nej inte ryska bilar såklart.

Citat:
Ursprungligen postat av Arccosinus
Nej Mortex, det handlar inte om motvilja eller hat. Ryssland har inte kunnat leverera vad vi i väst vill ha. Ingen vill ha en bil som är baserad på 70-tals teknik. Vad får dig att tro det?

Ryssarna har i alla tider grejat med råvara, inte förädling. Dom har helt enkelt ingen industriell kunskap eller kultur i framställning av vettiga bra produkter.
Personbilar tex är ett försvinnande litet kapitel där satsningen var på 70-talet och där sitter man fast.
Oavsett hur charmiga dom är.

En break på ca50min för den som vill se ett typexempel på hur rysk förädling går till på allra högsta nivå.
Sinnebilden av rysk civil industri som man utan att veta, ändå föreställt sig.
Det tillfälliga återväckandet av ZIL år 2014, Putins egna fordonsleverantör:
https://www.youtube.com/watch?v=cHRX_6rBs6M

Det som finns lite mera av är alltiallo-kulturen, där man kan lite grann av varje och kan laga en enkel bil ute i fält.
Lite likt ett arabland faktiskt.

Satsningen på militärt har dock hängt med, då man har rätt avancerades vapensystem i viss mån.
Stridsflyget och ubåtarna är rätt bra exempel på produkter som ryssarna bemästrar.
Citera
2022-04-05, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av donald12
Intressant video när Ukraina jagar ryska stridsvagnar. De lyckas träffa en stridsvagn i slutet på videon.

https://youtu.be/8FrYM7CxYsU

En av de mest intressanta hittills faktiskt.
Citera
2022-04-05, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HandgnuggarOligark
Det är tragiskt att se så många sitta här i sina hjärntvättade filterbubblor, där man intalat sig att "ryssen" förlorat. Det är tvärtom faktiskt, om ni bemödar er att läsa alla slags medier och sådan information som Väst censurerar för fullt nu. Väst håller på att falla. Kriget här i Ukraina har stark koppling till Västs fejkföreteelser som Covid-19, klimathysterin och allt annat de hittat på under åren för att vilseleda er alla.

Väst som imperium är på väg att upplösas. Därför är Väst nu mycket farligt och aggressivt. Därför flyttar man fram NATO och därför tog man över Ukraina år 2014. Men vi är inne i slutet av Västs storhetstid där den (((Evige))) dikterat allt för länge.

Hur menar du att väst håller på att falla?
Vad ingår i imperiet väst du nämner?
Ryssland ockuperade 2014 en bit av Ukraina inte nato.
Citera
2022-04-05, 20:51
Medlem
Termos99s avatar
Inte så väldigt tydligt dock. Verkar som att Ryssarna sköt då cyklisten åkte förbi.

Russian tank appears to fire at civilian cyclist in Bucha, Ukraine

https://www.youtube.com/watch?v=nGAiwkfIHbg
Citera
2022-04-05, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Du orkade inte ens läsa att det var en fransyska som gjort dokumentären och bl.a. uttalar sig en soldat i ukrainska armen som deserterat.
Snabbt med fyra svar på några minuter på en dokumentär på 54 minuter.
Ni är fullständiga idioter men fattar det inte och kommer aldrig göra det heller.

Vad spelar det för roll om det är en fransyska som gjort den? Är den mer trovärdig då menar du?
Citera
Medlem
BonerBatmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Om du föreslår att USA skulle träna in ukrainarna på F22, så får vi allt får fundera vidare lite.
Särskilt i ett krig mot Ryssland.
F22 är ju mer hemlig än Blackbird under skalet.

Andra vapensystem tror jag dock helt säkert.
Det förstår jag med. De får inte ens använda sin fulla kapacitet i sina NATO-träningar för att inte avslöja dess verkliga kapacitet.

Däremot ser jag inte att det skulle vara totalt omöjligt att de får träning i andra plan som F-16 eller A-10.

Mest troligt är det nog att det rör sig om träning med drönare och kanske artilleri samt att det sätts ihop några specialstyrkor som tränas så att de bättre kan kommunicera med västerländska underrättelser.
Citera
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Termos99
Är brott mot mänskliga rättigheter fel? Det är inte vad jag hör från Putins supportrar.
Du säger så där hela tiden, trots att du vet att jag har format mina åsikter just för att jag bryr mig så mycket om mänskliga rättigheter, lagar och regler. Det är ju därför jag stödjer Ryssland! Du måste få in det i din hjärna snart att det är DIN SIDA som inte bryr sig om mänskliga rättigheter. Du kan väl se på dina vänner i tråden som sitter och hyllar alla brott mot krigets lagar, alla mord på civila och allt annat som pågår i Ukraina. Är du så blind, termos. att du inte kan se det? Är det hatet mot "mongolryssen" som gjort dig så blind?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ApanAbdulla
Äntligen, ISRAEL ANKLAGAR RYSSLAND FÖR KRIGSBROTT FÖR FÖRSTA GÅNGEN

Israel har, precis som Turkiet, sökt en mer neutral, medlande roll under den ryska invasionen av Ukraina.

Israel har under många år upprätthållit en god relation till Ryssland och har varit försiktiga med att direkt kritisera landet och dess president Vladimir Putin.

Något som nu har upphört efter att bilderna från den tidigare ryskockuperade staden Butja fått spridning över hela världen.

"Bilderna och vittnesmålen från Ukraina är fruktansvärda. Ryska styrkor begick krigsbrott mot en försvarslös civilbefolkning. Jag fördömer starkt dessa krigsbrott", säger landets utrikesminister Yair Lapid i ett uttalande, rapporterar Sky News.

Riktigt skönt att höra!

Dessutom så,

KINA: "VÄLDIGT STÖTANDE BILDER" FRÅN BUTJA

Kina har under den ryska invasionen av Ukraina varit måna om att förhålla sig neutrala, och Kinas sändebud vid FN:s säkerhetsmöte, Zhang Jun, ändrade inte på strategin.

– Attacker på civila är oacceptabla och ska inte förekomma. Bilderna från Butja är väldigt stötande, sa Zhang Jun som menar att man nu måste gå till botten med vad som skett i den av ryska styrkor ockuperade staden.

– Alla beskyllningar ska baseras på fakta innan slutsatser dras, sa sändebudet.

Zhang Jun menade samtidigt att de omfattande sanktioner som nu riktas mot Ryssland från EU, Storbritannien, USA, Kanada och en rad andra länder är problematiska och kallade det ett sätt att förvandla världsekonomin till ett vapen.

– Sanktioner är inte ett effektivt medel att lösa problemen utan kommer förvärra krisen och tillföra nya, komplexa problem. Folk från alla länder får betala ett högt pris, sa sändebudet.

Kina med!
Putin kommer aldrig kunna lämna rysk mark utan att åtalas om han grips utanför Ryssland.
Rätt åt honom satans mördare!

Ja avrättningar av bakbundna och pedofilistiska hatbrott mot ukrainska småbarn tvingar väl t.o.m. de mer förlåtande länderna att markera. Det är väl snart bara ryss-trollen här inne som är bekväma med z-orchernas illdåd.
Citera
2022-04-05, 20:55
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Du orkade inte ens läsa att det var en fransyska som gjort dokumentären och bl.a. uttalar sig en soldat i ukrainska armen som deserterat.
Snabbt med fyra svar på några minuter på en dokumentär på 54 minuter.
Ni är fullständiga idioter men fattar det inte och kommer aldrig göra det heller.

Nej, men det är ju så.

Du tycker om folkmord. Och det är utifrån det du reagerar.

De som inte tycker om folkmord kommer du alltid att ha problem med.

Fråga din flickvän i Odessa om vad hon tycker.
Citera
2022-04-05, 20:56
Medlem
QuietExits avatar
Ukrainsk strv tar sig an en rysk kolon https://twitter.com/militarylandnet/status/1511388806200627203?s=21&t=m49S8P_lijerYOvsWpwcgQ
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in