2022-04-05, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Jag har sett tillräckligt med döda civila, barn med, genom tiderna. Det är därför jag inte vill ha krig överhuvudtaget. Det borde vara förlegat men många människor håller inte med utan njuter av det, det är kul och spännande, man får hata fritt, slåss och gråta lite. Att Ryssland startade kriget är beklagligt då dom istället hade kunnat stängt gaskranen och vänt sig direkt till Kina och Indien och gett oss fingret. Nu har vi krig så låt oss avsluta det istället för att hetsa upp oss och kräva ännu mer offer. För du är väl medveten om att ju längre kriget pågår ju fler barn kommer att dö. Ställ krav på Zelenskyj nu för han vet att kriget är förlorat sedan länge och nu är det bara hur lång tid det kommer att ta för Ryssland att uppnå sina mål, vad dom nu än kan ha blivit med tiden. Det vill ni inte, ni vill njuta ett tag till och drömmer om ett expanderat krig med ett krossat Ryssland och hundratusentals döda barn. Så med andra ord, ni bryr er egentligen inte om barnen utan hatet mot ryssar är starkare.

Det är imponerande att ni om och om igen tror att ert "psykologiska spel" funkar i tråden. Jisses....

Börja varje inlägg med att påstå sig neutral och att kriget ska sluta nu för alla stackars offers skull, för att mot slutet vrida om argumentet till att Putin ändå gör rätt och att det är Ukrainas eget fel att det fortsätter.
Vi som inte är indoktrinerade eller dumma får tröttnade på detta för länge sedan.... Så simpelt.....
Senast redigerad av Klevenson 2022-04-05 kl. 17:18.
Citera
2022-04-05, 17:15
Medlem
Zingo2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Du har helt fel.

Det är du som sitter och runkar till det här kriget.

Och jag som tycker det är dåligt.

Det känns väldigt trist att du vill skuldlägga offer, men det måste berättas att du är en talesmänniska för Mordor.
Hen har alltid fel! Skit i hens inlägg, det har jag gjort.
Senast redigerad av Zingo2 2022-04-05 kl. 17:18.
Citera
2022-04-05, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SpOeNdi
Ukrainska soldater pucklar på civilare

https://t.me/realCRP/4193
Så går det för femtekolonnare!
Citera
2022-04-05, 17:16
Medlem
Citat:
Jag backar varken Putin eller Zelenskyj utan dom kan få slåss med vad dom har utan att blanda in oss. Jag förstår bakgrunden till konflikten, orsakerna. Jag uppmuntrar inte till krig men man kan försöka förstå utan att få tunnelseende av sina starka känslor. Förstår man inte kan man heller inte hjälpa till att avsluta krig.

Och så kom återigen "jag är neutral och ni går på känslor"... 😂
Du är medveten om att folk läser tråden längre bak än den senaste timmen va? Så genomskinligt.
Citera
2022-04-05, 17:16
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Jag är redan avnazifierad. Putins kampanj funkar även i Sverige. De flesta svenska nazister är bara rena skämt.
Men inte alla?
Citera
2022-04-05, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Här har vi nåt som svenska polisen kunde börja utreda, om de nu ska börja utreda krigsbrott i Ukraina. Ukrainska SBU misshandlar grovt (mördar?) civila:

https://twitter.com/RolandXSweden/status/1511326189926948867

Sånt här pågår hela tiden i Ukraina. "Ukrainarna" har propagerats till farliga galningar under lång tid nu. Och vi ser att vi har många minst lika störda individer här i tråden och på andra ställen där Ukrainasupportrar uttalar sig även i Sverige. Potentiella massmördare. Jag tror att även Sverige skulle behöva en rejäl avnazifieringskampanj.

Sluta vara så feg och säg rakt ut vad det är du menar. Det du menar är att du önskar att Ryssland skulle invadera Sverige också.

Citat:
Ursprungligen postat av Nordanvindarna
Ha ha ha, baggebo är härmed ÄGD! En nazist som gråter över nazister. Men det visste vi ju redan, vi som hängt här ett tag.

Det kommer ju förvisso inte hindra honom från att komma tillbaka i tråden som en stinkande och sluddrande parkbänksalkis som försöker komma in på krogen för hundrade gången

Måste dock säga att det på ett sätt är roande med deras desperata lögner. Riktigt, riktigt värdelösa människor som inte har förmåga att göra något annat än att förnedra sig själva. En bajsätande fluglarv har större värdighet, och gör större nytta för planeten.

Helt klart. Trots att insekter är irriterande så gör de ju stor nytta. De arbetar hårt i skogen. Och till skillnad från baggebo1, så hyllar inte insekter våldtäkt av kvinnor och mord på barn som i Bucha.
Citera
2022-04-05, 17:18
Medlem
Citronitas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BehindRayban
1. Det där är bara humbug och en metod som den Svenska staten ofta hotat andra stater med, exempelvis inom ramarna för internationell rätt, EU och den tidigare Europadomstolen. Det är "öga för öga och tand för tand som beskrivs".

2. Problemet i det här fallet är dels att den universella jurisdiktion som åklagarmyndigheten hävdar inte existerar, dels att Sverige gjort sig partiskt med vapengåvorna och därför inte kan hävda oberoende. I Sverige råder fri bevisprövning, inom andra jurisdiktioner är det dock inte på det viset, i exempelvis USA får som standard inte bevis användas som inlämnats under de förutsättningar som råder i Sverige.

3. Sverige har alltså inga avsikter att göra någon seriös utredning och bör inte befatta sig med saken utan det handlar mest om att skrämma andra staters jurister och domare med samma tankegångar som tecknades på pränt som förbehåll eller reservationer till Sveriges tecknande av Europakonventionen (förbehållen upphävdes av Bildt regeringen).

3.1. Åklagarmyndigheten är dessutom en myndighet direkt underställd regeringen utan några mellanskikt för syns skull.

4. Färdigflashbackat

Fast det där stämmer ju inte. Sverige kan visst ta upp vittnesmål och övrig bevisning för att senare förmedla den till rätt instans.
Citera
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Ny rysk version.

”De civila i Bucha sköts av nazisterna.”

”Stadsborna visste inte om den kommande utrensningen, så de tog inte av sig sina vita arm bindlar – satt i källaren och gick inte ut. Men när allt lugnat ner sig gick folk upp på övervåningen och mötte kulorna från sina egna soldater, som svor att skydda dem.

Källa: Pravda

Citat:
Men det är väl klart. De ädla befriarna har inte gjort något fel.

Nazisterna har bara väntat på rätt tillfälle de senaste åtta åren.

Att folk har dött när våra styrkor var där är inget att bry sig om.

Ja, jag tror att vi alla vet hur det ligger till.
Citera
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klevenson
Det är imponerande att ni om och om igen tror att ert "psykologiska spel" funkar i tråden Jisses....

Börja varje inlägg med att påstå sig neutral och att kriget ska sluta nu för alla stackars offers skull, för amot slutet vrida om argumentet till att Putin ändå gör rätt och att det är Ukrainas eget fel att det fortsätter.
Vi som inte är indoktrinerade eller dumma får tröttnade på detta för länge sedan.... Så simpelt.....

Håller helt med. Värdelös genomskinlig retorik från värdelösa människor.

Det är så extremt lätt att genomskåda retoriken att det är skrattretande
Citera
2022-04-05, 17:19
Medlem
Citat:
Jag har sett tillräckligt med döda civila, barn med, genom tiderna. Det är därför jag inte vill ha krig överhuvudtaget. Det borde vara förlegat men många människor håller inte med utan njuter av det, det är kul och spännande, man får hata fritt, slåss och gråta lite. Att Ryssland startade kriget är beklagligt då dom istället hade kunnat stängt gaskranen och vänt sig direkt till Kina och Indien och gett oss fingret. Nu har vi krig så låt oss avsluta det istället för att hetsa upp oss och kräva ännu mer offer. För du är väl medveten om att ju längre kriget pågår ju fler barn kommer att dö. Ställ krav på Zelenskyj nu för han vet att kriget är förlorat sedan länge och nu är det bara hur lång tid det kommer att ta för Ryssland att uppnå sina mål, vad dom nu än kan ha blivit med tiden. Det vill ni inte, ni vill njuta ett tag till och drömmer om ett expanderat krig med ett krossat Ryssland och hundratusentals döda barn. Så med andra ord, ni bryr er egentligen inte om barnen utan hatet mot ryssar är starkare.

Bara ställa krav på bunkerbögen att backa ut istället, eller hur? Han ska inte ens vara där
Citera
Medlem
SpOeNdis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr H
Så går det för femtekolonnare!

Kanske, kanske inte. Ser ut som dom bara blockat ett gäng bilar och sen plockar alla på den parkeringen... Smashar bilar liksom, mycket proffsigt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Så du tror inte att hela ukraina kommer se ut som bucha om ryssarna tar kontroll över det, för det är ju endå så bucha ser ut efter att ryssarna tar kontroll, tror du mariopoul kommer klara sig bättre eller sämre, eller Kherson?

Det här är ju endå lärdomar som drogs i baltstaterna, och de kapitulerade ju i stort omgående när sovjet innvarderade, och endå så deporterades och mördades 100`000 tals civila...
Nej jag tror inte resten av kriget kommer att se ut sådär som Ukraina nu framställer det. Ryssarna kommer nu troligen själva att dokumentera alla tillbakadraganden och andra saker dom pysslar med så att det inte blir så här lätt för Ukraina att pussla ihop historier.

Det kommer att finnas en hel del döda civila i Kharkiv, Kherson och Mariopol och det går inte att komma undan då fienden drar sig in i städer utan att evakuera alla människor till flyktingläger. Nu tror jag inte kroppar kommer att bli utlagda på det här spektakulära viset. Vad jag sett från Mariopol så tar Ryssarna hand om alla döda som ligger på gatan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in