2022-04-05, 17:00
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Då har du inga problem då med att Ryssland fängslar demonstrater eller att Ukraina skjuter förädare utan rättegångar. Jag, håller med, i krig ska förädare fängslas. Nu är inte det här vårt krig och jag hoppas i alla fall att vi slipper. Dom här två korrupta odemokratiska länderna ska inte få dra ner Europa i skiten vad än USA uppmuntrar.

Har ukraina skjutit förädare? det kan man givetvis göra i krigstid om de utgör en direkt & omedelbar fara för dig.
Citera
2022-04-05, 17:00
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr H
Nu får du väl ändå kamma dig.
Man mår fan dåligt av din kommentar. Hoppas Must har koll på dig.

Jo, det kan finnas en och annan nationalist i Ukraina, och då får man tåla sådant. Man ser fram emot boken, "så knullade jag barn till döds för att skapa storrysk enhet".

Sagt av en högt dekorerad hjälte i Ryssland.
Citera
2022-04-05, 17:01
Medlem
I-van-Toers avatar
Jag tror ryssarna kommer att behöva hyfsat tungt flygunderstöd i västra Donbas för att göra större framryckningar. Annars kommer det vara "bump and grind" med många döda på båda sidor. Flygunderstödet kommer ju komma på natten i sådana fall.

Lite sammanfattningar från idag nedan.

General Staff: Russian troops successfully advanced in 2-3 towns
https://www.pravda.com.ua/eng/news/2022/04/5/7337229/
Citera
2022-04-05, 17:01
Medlem
Citronitas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr H
Nu får du väl ändå kamma dig.
Man mår fan dåligt av din kommentar. Hoppas Must har koll på dig.

Jag är välkammad. Och du begriper tydligen inte ironi.
Citera
2022-04-05, 17:03
Medlem
jhww82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Alltså: Jag har aldrig påstått att Mariupol redan är befriat. Precis vad jag sa.

Sen blev inte Ryssland utkörda från Kiev-området. De lämnade självmant. Men du får glädja dig, det kan väl ses som Ukrainas enda riktiga vinst så här långt in i kriget: Att köra in med sina tanks i redan tomma städer och sätta upp den ukrainska flaggan igen. Grattis!

Den största vinsten är att återta sitt land från invaderande ryska fascister. Om Sverige invaderats av ett land och vi lyckats återta det… hade du då inte sett det som en seger?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Det sjuka är att du inte klarar av att ta in det.

Sitt du och runka till dina ryska riddare.
Jag har sett tillräckligt med döda civila, barn med, genom tiderna. Det är därför jag inte vill ha krig överhuvudtaget. Det borde vara förlegat men många människor håller inte med utan njuter av det, det är kul och spännande, man får hata fritt, slåss och gråta lite. Att Ryssland startade kriget är beklagligt då dom istället hade kunnat stängt gaskranen och vänt sig direkt till Kina och Indien och gett oss fingret. Nu har vi krig så låt oss avsluta det istället för att hetsa upp oss och kräva ännu mer offer. För du är väl medveten om att ju längre kriget pågår ju fler barn kommer att dö. Ställ krav på Zelenskyj nu för han vet att kriget är förlorat sedan länge och nu är det bara hur lång tid det kommer att ta för Ryssland att uppnå sina mål, vad dom nu än kan ha blivit med tiden. Det vill ni inte, ni vill njuta ett tag till och drömmer om ett expanderat krig med ett krossat Ryssland och hundratusentals döda barn. Så med andra ord, ni bryr er egentligen inte om barnen utan hatet mot ryssar är starkare.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Undrar om nån har provat att ringa nån av dessa nummer och sen lägga upp samtalet.

https://motolko.help/en-news/hajun-project-published-the-data-of-russian-marauder-soldiers-who-may-be-involved-in-crimes-on-the-t erritory-of-ukraine/?fbclid=IwAR3wJ4THWnGhx0qIkbjwRPq7UHQVzlx70fCqo5wF HLB24fRZIXNVPZzS3wo

Undrar om Ukrainska säkerhetstjänsten kommer bli lika bra som FSB på att söka upp och giftmörda krigsbrottslingar när allt detta är klart..
Citera
2022-04-05, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reiwa
Nu är dock inte Sverigedemokraterna pro-Putin. Att det finns ett fåtal individer i ett parti som är idioter är inget unikt för Sverigedemokraterna. De blev utsparkade direkt, med all rätt. Det var en politiker i Centerpartiet som öppet kom ut som pro-Putin häromdagen också.

Du kan hitta idioter i alla partier.

Det är inte få och obetydliga scerigedemokrater som är proryska de är många och med viktiga poster.
Det är fullt med löss i den byken
Citera
2022-04-05, 17:06
Medlem
Citat:
Min världsbild är ganska objektiv...

Man ska vara försiktig att anklaga någon på lösa grunder.

Ukraina har nu gjort sig kända för en hel del lögner så man ska nog ta det mesta med en nypa salt.

Besparar de andra att läsa samma svada av svammel du skriver om och om i tråden och konstaterar kort här att det är svårt att få ihop det, när man inte står för sanningen.

Så svart/vit är du visst i ditt tänk. Du skiljer dig bara åt genom att du backar en diktator och hans krig.
Citera
2022-04-05, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reiwa
Det är ju upp till Putin och hur det går i Ukraina. Lyckas Ukraina sätta stopp för Putin och hans orc-arméer så kommer du förmodligen slippa, skulle inte detta ske så kommer antingen de baltiska länderna, Polen eller kanske till och med Finland attackeras av Ryssland då dessa länder ingår i vad Putin ser som hans territorium på grund av hans vanföreställningar om ett Stor-Ryssland. Då kommer du bli indragen vare sig du vill det eller inte.
Men när det gäller avmilitarisering så har Ryssland lyckats över förväntan, man har lyckats göra sig av med i princip allt modernt man hade
Citera
2022-04-05, 17:07
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Ok ... Vet inte vad jag ska tro. Fallskärmsjägarna slog väl i backen och dog.. Var det de som hoppade i fullt dagsljus?

Nja de landade med helikopter men många av helikoptrarna blev nedskjutna innan de landade. Sedan slogs de om Hostmel-flygplatsen fram och tillbaka mot det Ukrainska hemvärnet, tills reguljära armén kom fram landvägen från Vitryssland. Ukraina hävdar dessutom att de sköt ner två stora flygplan med VDV som skulle landa där på flygplatsen men det är inte bevisat. De har dött många av dem efter det också för de slåss som vanliga armén men har dåliga pansarvagnar gjorda av aluminium för att de skall kunna transporteras med flyg. BBC har gjort en dokumentär om ett av regementena. https://www.youtube.com/watch?v=chwUmbOTjPU&t=2s

Trupperna som anföll Kharkiv var från första pansararmén, elittrupper från Moskva. De har lidit extrema förluster och lyckades aldrig ta Kharkiv trots att det ligger precis vid ryska gränsen.
Citera
2022-04-05, 17:07
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Jag har sett tillräckligt med döda civila, barn med, genom tiderna. Det är därför jag inte vill ha krig överhuvudtaget. Det borde vara förlegat men många människor håller inte med utan njuter av det, det är kul och spännande, man får hata fritt, slåss och gråta lite. Att Ryssland startade kriget är beklagligt då dom istället hade kunnat stängt gaskranen och vänt sig direkt till Kina och Indien och gett oss fingret. Nu har vi krig så låt oss avsluta det istället för att hetsa upp oss och kräva ännu mer offer. För du är väl medveten om att ju längre kriget pågår ju fler barn kommer att dö. Ställ krav på Zelenskyj nu för han vet att kriget är förlorat sedan länge och nu är det bara hur lång tid det kommer att ta för Ryssland att uppnå sina mål, vad dom nu än kan ha blivit med tiden. Det vill ni inte, ni vill njuta ett tag till och drömmer om ett expanderat krig med ett krossat Ryssland och hundratusentals döda barn. Så med andra ord, ni bryr er egentligen inte om barnen utan hatet mot ryssar är starkare.

Du har helt fel.

Det är du som sitter och runkar till det här kriget.

Och jag som tycker det är dåligt.

Det känns väldigt trist att du vill skuldlägga offer, men det måste berättas att du är en talesmänniska för Mordor.
Senast redigerad av goseigen 2022-04-05 kl. 17:11.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in