2022-04-05, 16:42
Medlem
Grillade ryssar när de är som bäst.

https://twitter.com/CriticalHaber/status/1511335672291934213
Citera
2022-04-05, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klevenson
Den världsbild du företräder ska föreställa objektiv? Du påstår ju bara motsatsen till vad andra kommer fram till... Vad är skillnaden?
Min världsbild är ganska objektiv men det är svårt att navigera i den här massiva propagandan. Vad för motsats? Man ska vara försiktig att anklaga någon på lösa grunder. Ukraina har nu gjort sig kända för en hel del lögner så man ska nog ta det mesta med en nypa salt. Ryssland hör man inte så mycket ifrån längre så jag vet inte vad propagandan där säger men tonen verkar vara lägre. Det tog skruv i Ryssarna efter att dom såg tortyrfilmerna på tillfågatagna ryssar och kort efter kom denna Butja historia och räddade ansiktet på Ukraina. Den här historien kan vara mycket komplex för det var ju inte så att ryssarna bara rullande in där utan det pågick hårda strider där civila kan ha hamnat i korseld. Sen delade dumskallen Zelenskyj ut vapen och uppmanade civila att strida istället för att fly till ett flyktingläger (som iof inte verkar finnas i Ukraina där alla ska slåss istället). Sen vad Ukrains militär gjorde efter att dom rullade in i Butja är också en sak att utreda för vi vet att dom inte är snälla med kollaboratörer.

Vi får se vad en oberoende utredning kommer fram till om nu inte Ukraina kremerar alla kroppar och rensar undan bevis. Det är heller inte omöljigt att ryssar dödat mer en 400 civila trots ordern att vara försiktiga med just civila och Ukrainsk civil infrastruktur. Jag finner det ganska osannoligt även om ett fåtal alltid begår krigsbrott i krig.
Citera
2022-04-05, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Letsdothisnow
Grillade ryssar när de är som bäst.

https://twitter.com/CriticalHaber/status/1511335672291934213

TOS-1 eller?
Citera
Medlem
Citronitas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dLn_sthlm
HELT sjukt... att Ryssland är så långt från ett modernt land. Skulle kunna vara filmat på 1930-talet

Det är väl därför de är så lättledda. Rysstrollen i tråden håller nog samma nivå.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Jag har inte hunnit följa tråden på några dagar, ber om ursäkt om jag rapporterar sånt som redan är rapporterat.

Du har ju varit här hela tiden.
Citera
2022-04-05, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Så sött, här tror någon att usa stjäl något som de äger, ah, ungdomens naivitet och okunighet.
Vad yrar du om?
Citera
2022-04-05, 16:46
Medlem
Zingo2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Jag kan faktiskt hålla med henne. Jag tycker inte att man skall straffa familjemedlemmar. Detta är något som över huvud taget inte får förekomma i ett rättssystem.
Skojar du? Hennes pengar kommer från sin far och hans pengar kommer från Putin! Klart hon ska straffas! Om hon nu är emot kriget får hon väl förfan åka till Moskva och protestera!
Fyfan för dessa tragiska människor🤮
Citera
2022-04-05, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BeHPNemesis12345
TOS-1 eller?

Det är oklart men med tanke på hur det brinner så ör det nog det. Man grillas alltså av sina egna vapen
Citera
2022-04-05, 16:48
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Vad yrar du om?

The FED äger alla dollar, att få möjligheten att använda dem är en ynnest och inget som får missbrukas.

Något som putin precis som random knakrlangare fått erfara....
Citera
2022-04-05, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reiwa
På många sätt, ja. Det är dessutom en överhängande risk att Ryssland eskalerar konflikten och att vi då befinner oss i en direkt konflikt med ryssarna.

Inget problem med att spärra in landsföräddare och femtekolonnare i händelse av krig som med största sannolikhet hade samarbetat med fienden. Det är fullt normalt.

Du har sagt att Mariupol redan har fallit i flera veckors tid nu. Du är ett skämt.
Då har du inga problem då med att Ryssland fängslar demonstrater eller att Ukraina skjuter förädare utan rättegångar. Jag, håller med, i krig ska förädare fängslas. Nu är inte det här vårt krig och jag hoppas i alla fall att vi slipper. Dom här två korrupta odemokratiska länderna ska inte få dra ner Europa i skiten vad än USA uppmuntrar.
Citera
2022-04-05, 16:51
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Jag har ju gått på deras uppgifter. Jag är inte på plats, jag kan bara gå på de mest trovärdiga (ryska) uppgifterna som finns. De (och jag) har däremot aldrig sagt att Mariupol redan är befriat. Det de har pratat om är att det bara tar "några dagar", "max en vecka" osv. Det har visat sig vara för optimistiskt. Mariupol kommer ju snart att vara avnazifierat, men det tog längre tid än väntat.

Snart snart, skall orcherna få äta människokött.

Du vet, vi tycker inte alls att det är en bra idé.

Du kanske skulle sluta gå på "deras uppgifter". Alla kan förändras före sin död. Man måste inte alltid vara ond.
Citera
2022-04-05, 16:51
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Assad hade tillgång till ett riktigt vidrigt gäng, vill jag minnas. Det är kanske hans psykopater som Putin beställt och mixat med egna.
Det är väl en medveten strategi, ja, att släppa lös såna här monster (liknande Dirlewanger och hans hord av psykfall och exinterner).
Putin skickar väl fram slödder, kanonmat, djupt störda människor som han skiter i. Därav de otroliga ryska förlusterna. Putin ser väl de äckligaste soldaterna som värdelösa.
Det finns en ond logik, om man gräver djupt.....

Nu gör han det i desperation men inte i den ursprungliga invasionen. Det var hans elittrupper som skickades in. Luftlandsättningstrupperna har haft enorma förluster och de är eliten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in