2022-04-05, 15:44
Medlem
OvissFramtids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskelpoo
Massiv pro-rysk demonstration i Tyskland(?)
https://twitter.com/lesiavasylenko/status/1510698512496963589?s=20&t=AQSIyOGm9LSTsRBoLqQ0JQ

Inget märkligt med tanke på att det finns hundratusentals ryssar i Tyskland om jag inte är ute och cyklar. Den ryska diasporan där är väldigt stor, även diasporan av ryssvänliga folkgrupper såsom serber, montenegriner etc är stor i Tyskland. Hoppas det sänder en signal till politikerna i Stockholm att man är försiktig med vilka folkgrupper man väljer att importera i fortsättningen, steget från att kallas nysvensk till spion/sabotör/förrädare är inte så långt.

Vi har ett exempel på nordmakedonen som spionerade i Sverige för Rysslands räkning. Anti-svenska krafter finns redan inom landet dags att dessa kartläggs.
Citera
2022-04-05, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kungsgran
Vet inte vem som är "långsam på att förstå" men det är just de bilderna du nämner jag efterlyser.

Och för att förtydliga så skriver jag igen. Jag påstår INTE att ryssarna är oskyldiga.

Men DU HAR ju redan dom bilderna, tidsstämplade satelitbilder från 11 och 13 Mars då kropparna ligger på vägen. Vad behöver du mer?

Tror du Ukraina smugit in med kroppar på ryskt erövrad by och lagt dom där?
Citera
2022-04-05, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neltet
Så sverige utvisar tre ryska diplomater. Så uselt. Hela ambassaden borde stormas och varenda agent gripas. De bör få stå till svars för lögnerna och folkmordet deras kollegor inom ryska staten utför just nu.

Mja. De är tjänstemän som bara agerar på order. Och riskerar straff om de inte gör som de blir tillsagda. Så utvisning är nog det enda tänkbara, om vi ska hålla oss till en rättsstats principer.
Citera
2022-04-05, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neltet
Så sverige utvisar tre ryska diplomater. Så uselt. Hela ambassaden borde stormas och varenda agent gripas. De bör få stå till svars för lögnerna och folkmordet deras kollegor inom ryska staten utför just nu.

Meningen är väl att väst inte att sänkas sig till rysk bajs nivå.
Citera
2022-04-05, 15:47
Medlem
handtralalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskelpoo
Massiv pro-rysk demonstration i Tyskland(?)
https://twitter.com/lesiavasylenko/status/1510698512496963589?s=20&t=AQSIyOGm9LSTsRBoLqQ0JQ

Massiv, dvs det var några hundra människor i bilar. Detta var för övrigt för några dagar sedan. Men visst, Tyskland är till skillnad från Ryssland ett fritt land, så även idioter har rätt att demonstrera.
Citera
2022-04-05, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OvissFramtid
Inget märkligt med tanke på att det finns hundratusentals ryssar i Tyskland om jag inte är ute och cyklar. Den ryska diasporan där är väldigt stor, även diasporan av ryssvänliga folkgrupper såsom serber, montenegriner etc är stor i Tyskland. Hoppas det sänder en signal till politikerna i Stockholm att man är försiktig med vilka folkgrupper man väljer att importera i fortsättningen, steget från att kallas nysvensk till spion/sabotör/förrädare är inte så långt.

Vi har ett exempel på nordmakedonen som spionerade i Sverige för Rysslands räkning. Anti-svenska krafter finns redan inom landet dags att dessa kartläggs.

Detta är ju en direkt säkerhetsrisk och samtliga bör omedelbart deporteras. Man kan inte ha folk som sympatiserar med fienden mitt ibland en i ett krig.

Detta gäller för övrigt alla andra pro-Putinsympatisörer i väst också. Det vill säga t.ex. tyskar och svenskar som sympatiserar med fienden. Dessa bör samliga spärras in då det tyvärr inte går utvisa dessa.
Citera
2022-04-05, 15:50
Medlem
Citronitas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oksai79
Ukraina fortsätter att trakassera och tejpa fast sina medborgare vid lyktstolpar. Denna gång har dom dragit ner byxorna på en kvinna(sexuellt övergrepp) och tejpat fast henne, detta för att hon inte kunde ett specifikt ord på ukrainska. Som tur är, är hennes privata delar pixlade.
https://t.me/boris_rozhin/39336

Ja, det där är fan mig värre än att våldta och därefter mörda 3-åringar.
Citera
2022-04-05, 15:52
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized
Det räcker mer än väl med döda civila som legat i två veckor under rysk ockupation för vilken människa som helst i den civiliserade världen har begravt dom.

Sen är du lite långsam på att förstå detta precis som ledarna och bunkerdvärgen i Kreml att satelliterna tar bilder varenda jädra dag så vi kommer nog ha alla bevis vi behöver

Precis detta är bara vad privatpersoner kan göra, när de militära underrättelsetjänsterna i västländerna bistår krigsförbrytartribunalen kommer det finnas mycket mer bevis.
Citera
2022-04-05, 15:52
Medlem
Citronitas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reiwa
Detta är ju en direkt säkerhetsrisk och samtliga bör omedelbart deporteras. Man kan inte ha folk som sympatiserar med fienden mitt ibland en i ett krig.

Detta gäller för övrigt alla andra pro-Putinsympatisörer i väst också. Det vill säga t.ex. tyskar och svenskar som sympatiserar med fienden. Dessa bör samliga spärras in då det tyvärr inte går utvisa dessa.

Det fina är att de gladeligen visar upp sina registreringsplåtar.
Citera
2022-04-05, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FiveLakes
Javisst är det så, Kreml vet precis vilket klientel man skickar in och vad effekterna kommer bli utav det. Putin är totalt likgiltig för mänskligt lidande bara det främjar hans mål. Frågan är om det nu blivit så motbjudande att det kommer slå tillbaka, blir svårt att försvara våldtäkt och mord på mycket små barn.

Assad hade tillgång till ett riktigt vidrigt gäng, vill jag minnas. Det är kanske hans psykopater som Putin beställt och mixat med egna.

Det är väl en medveten strategi, ja, att släppa lös såna här monster (liknande Dirlewanger och hans hord av psykfall och exinterner).

Putin skickar väl fram slödder, kanonmat, djupt störda människor som han skiter i. Därav de otroliga ryska förlusterna. Putin ser väl de äckligaste soldaterna som värdelösa.

Det finns en ond logik, om man gräver djupt.....
Citera
2022-04-05, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Citronita
Det fina är att de gladeligen visar upp sina registreringsplåtar.

Ja, det gör saken betydligt enklare, till skillnad från de ljusskygga avarter som stödjer Putin här på forumet eller på andra delar av internet.

Det finns ju en anledning till att man i princip aldrig hör någon öppet stödja Putin i det verkliga livet, men på internet sitter dessa arbetslösa landsföräddare och spammar trådar dygnet runt med sin propaganda.
Citera
2022-04-05, 15:56
Medlem
Patrick Lancaster åker omkring i Mariupol tillsammans med några privatpersoner, som hjälper folk med vatten, bröd, etc som riskerar sina liv för att hjälpa folk.
https://m.youtube.com/watch?v=lRtLFT2sbBg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in