2022-04-05, 14:56
Medlem
raskenss avatar
Flyget i St Peterburg nu 😅 hoppas det ser likadant ut de närmste10 åren

https://twitter.com/antiputler_news/status/1511240350207197185?t=qZ9yAcwZrZwScNbdj3CiIQ&s=19
Citera
2022-04-05, 14:57
Medlem
Ny.Deodorants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dLn_sthlm
Ja Moskva och Stpbg har helt annan prisnivå mer som europa jämfört med i stort sett hela övriga Ryssland, samma sak gäller såklart lönenivåer, hyror osv.

Det är det nog ingen som tvivlar på, det kommer bli ett nytt Nordkorea.

.....men mer vodka och mindre dragspelsmusik ?

I denna lilla stad som Deutsche Welle gjorde en dokumentär om en 16 årig flicka och deras rätt omfattande firande av segern mot nazisterna och allt annat militärt. Marginalerna för dessa Putintrogna för hög inflation inte så bra som det verkar:

https://youtu.be/48DaLYiO-yk

Att det bli övergrepp mot civila i Ukraina som inte lyder eller försöker filma ryska trupper när man fått en sådan uppfostran som de fattiga familjerna här är tyvärr inte så förvånande.
Citera
2022-04-05, 14:59
Medlem
Sonnenwendes avatar
Ukrainare får lov att städa upp efter ryssarnas reträtt.

https://mobile.twitter.com/eskelinen_antti/status/1511237477775941632
Citera
2022-04-05, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kungsgran
Jag efterlyser satellitbilder där man kan se ryska trupper
i diket anslutning till kropparna på vägarna. Det borde finnas väldigt många bilder då kriget följs noggrant via satellitbilder. USA uppdaterar kontinuerligt Ukraina om ryska truppförflyttningar tex.

Det räcker mer än väl med döda civila som legat i två veckor under rysk ockupation för vilken människa som helst i den civiliserade världen har begravt dom.

Sen är du lite långsam på att förstå detta precis som ledarna och bunkerdvärgen i Kreml att satelliterna tar bilder varenda jädra dag så vi kommer nog ha alla bevis vi behöver
Citera
2022-04-05, 15:03
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkogsSaab
Nej Han verkar ha viss bakgrund som jornalist, men jag hittar faktiskt i princip inget matrial från honom som inte handlar om ett pro-ryskt perspektiv på deras konflikter i närområdet.
De första av hans alster jag sett var från Donesk efter den Rysska anekteringen, sen har han sporadiskt rapporterat även från andra ryska separatister i gamla sovjetrepubliker.
Kan vara att han har gjort tidigare alster, men i så fall har de gått utanför mitt synfält.
Själv fick jag upp ögonen för honom i samband med att en av mina affärskontakter som flyttade från Donesk till Kiev runt 2014 efter annekteringen, svor över hans rapportering tidigt 2015.

Det finns Putlers duktiga idiotet överallt. Vi har t.ex en sk. "fredsforskare" i Lund, med kopplingar till den sk. "Fredsrörelsen på Orust". Han fick "Folkets fredspris", förmodligen av GRU. Föga förvånande kritiserar han, alltid, USA och NATO, aldrig Ryssland.
Citera
2022-04-05, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized
Det räcker mer än väl med döda civila som legat i två veckor under rysk ockupation för vilken människa som helst i den civiliserade världen har begravt dom.

Sen är du lite långsam på att förstå detta precis som ledarna och bunkerdvärgen i Kreml att satelliterna tar bilder varenda jädra dag så vi kommer nog ha alla bevis vi behöver

Vet inte vem som är "långsam på att förstå" men det är just de bilderna du nämner jag efterlyser.

Och för att förtydliga så skriver jag igen. Jag påstår INTE att ryssarna är oskyldiga.
Citera
2022-04-05, 15:06
Medlem
Sonnenwendes avatar
Lite ryssar som bitit i gräset.

https://mobile.twitter.com/worldonalert/status/1511097042445254665
Citera
2022-04-05, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Allt är enkelt för enkla människor och barn, svart och vitt och bara en orsak till allt som händer.

Den världsbild du företräder ska föreställa objektiv? Du påstår ju bara motsatsen till vad andra kommer fram till... Vad är skillnaden?
Citera
2022-04-05, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Jag kan faktiskt hålla med henne. Jag tycker inte att man skall straffa familjemedlemmar. Detta är något som över huvud taget inte får förekomma i ett rättssystem.

Säg det till alla våldtagna 3 åringar i Ukraina som hennes far har sanktionerat.
Citera
2022-04-05, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slackoff
Putins styrkor i Mariupol åker runt i Toyota technicals precis som deras allierade i Syrien och CAR.
Ogaa Boogaa!

https://twitter.com/Military9Army/status/1508406106049028096

Tacksamt mål för ett pansarskott 86.
Citera
2022-04-05, 15:14
Medlem
Fyfan alltså...En gång i tiden hade jag respekt för dig när jag läste i krimtråden här på flashback, men så fel man kan ha angående människans hjärna och hjärta, skäms på dig!!!

Det är helt osannolikt att tro på att det Ryssland gör i Ukraina, alltifrån "nej nej, bara övning", vi har bestämt oss för att gå in i Ukraina för att rädda Ukrainarna ifrån NAZISTERNA. "Lägg er inte i för då kommer ni att få se något som världen aldrig nånsin skådat" och säger åt sina generaler att steppa upp nivån på sina kärnvapen.
De sänder in unga pojkar som fattar noll varför de är där och blir till kanonmat, medans man sänder in mer "professionella" soldater och mördar civila, våldtar kvinnor och svälter ut stadsbefolkningen. Vittnesmålen trillar efterhand in som medier kan ta sig in, samt satellitbilder påvisar hur ryssarna ljuger så det står härliga till.

Där väljer du att tro på Kreml, helt ofattbart... Fyfan, hur kan du se dig själv i spegeln, du som verkar vurma för Ryssland som inte ens känner omsorg till sin egen fattiga befolkning!!!

Citat:

Nu vinner dom tyvärr inte utan ryssarna mal långsamt ner ukrainska trupper och frågan är vad som i slutändan blir kvar av Ukraina, kanske bara Galicia där upp i väster vid Polen där Banderas gäng håller till (välkommen till EU lilla resurslösa och hatfulla land). Jag tror att fönstret för förhandlingar är stängt nu efter alla sjuka lögner och den vridna propagandan Ukraina spridit. Det kommer mer lögner naturligtvis som i slutändan biter Kiev-regimen i baken för det är svårt att ständigt ljuga och upprätthålla lögner. Efter det kommande slaget i Donbas vet vi hur mycket ryssarna kommer att kunna ta och sen troligen ge väst fingret och avsluta den bekanskapen.

Jag hoppades att förhandlingarna skulle leda någonstans men det är bara att inse att Kiev-regimen inte vill och dom riskerar att förlora mycket mer land och framför allt tiotusentals unga män helt i onödan, delar av Ukrainas framtid.

Putin-regimen är kanske ond men denna Kiev-regim är betydligt ondare.
Citera
2022-04-05, 15:14
Medlem
Citat:
Hur ska det gå med den eviga och heliga tillväxten då? Då får man i väst införa andra program än rövknulling och som producerar miljontals barn och framtida slavar för industrin.

Naturligtvis hoppas USA och EU att dom vinner sitt proxykrig i Ukraina så dom kan plundra de båda länderna och återgå till tillväxten och jobbet för de få att bli ännu rikare.

Nu vinner dom tyvärr inte utan ryssarna mal långsamt ner ukrainska trupper och frågan är vad som i slutändan blir kvar av Ukraina, kanske bara Galicia där upp i väster vid Polen där Banderas gäng håller till (välkommen till EU lilla resurslösa och hatfulla land). Jag tror att fönstret för förhandlingar är stängt nu efter alla sjuka lögner och den vridna propagandan Ukraina spridit. Det kommer mer lögner naturligtvis som i slutändan biter Kiev-regimen i baken för det är svårt att ständigt ljuga och upprätthålla lögner. Efter det kommande slaget i Donbas vet vi hur mycket ryssarna kommer att kunna ta och sen troligen ge väst fingret och avsluta den bekanskapen.

Jag hoppades att förhandlingarna skulle leda någonstans men det är bara att inse att Kiev-regimen inte vill och dom riskerar att förlora mycket mer land och framför allt tiotusentals unga män helt i onödan, delar av Ukrainas framtid.

Putin-regimen är kanske ond men denna Kiev-regim är betydligt ondare.

hahaha... nej det är bunkerdvärgens rövararme som våldtar 3åringar och 5åringar som dom sen torterar och mördar och helt utan provokation,.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in