2022-04-05, 11:17
Medlem
rrpipers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HandgnuggarOligark
Detta är ju rent svammel tagit ur din egan röv. Kom med oberoende och objektiv data. Förstår att WT-folket på Flashback har Aftonbladet som sitt bibliotek.

Definiera vilka typer av oberoende medier eller data du är villig att ta till dig i förväg. Eller kan du inte det kanske?
Citera
2022-04-05, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Första videon med en massa döda civila dök upp redan 1-2 dagar senare. Som t.ex denna från 1:a april:

https://www.youtube.com/watch?v=sVigEgdC9Iw:
https://t.me/informatsia_obstanovka/11742

Sedan fylldes det på med fler videor.

Det där med "4 dagar" är ett ryskt trollförsök.

Ok, så vad är hypotesen då? Ryska soldater flippade och började mörda civila? Kan du förstå att det låter lite.. suspekt?

Det var ungefär bashar som använde kemiska vapen dagen efter Obama hade pratat om en röd linje? Kan du inte "koppla" ? Om någonting är för uppenbart så ska man ju vara lite misstänksam inte sant? Ryssarna försökte alltså inte ens dölja kropparna?
Citera
2022-04-05, 11:20
Medlem
I-van-Toers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Hur vet du att Ryssens mål hela tiden varit söder och sydöst?

Därför att det händer nu och du kommer kunna se det med egna ögon de närmaste dagarna. Det handlade alltid om resten av Donbas (de västra delarna) och hela Svarta havskusten.
Citera
2022-04-05, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rrpiper
Definiera vilka typer av oberoende medier eller data du är villig att ta till dig i förväg. Eller kan du inte det kanske?

Det är du/ni som påstår något, då skall källor fram som är reliabla och oberoende. Det är inte omvänd bevisbörda som princip som gäller här. Vet du inte ens vad en "oberoende" grundkälla är innan du länkar, bör du nog ha en god man tillförordnad.
Citera
2022-04-05, 11:22
Medlem
I-van-Toers avatar
Citat:
Är du helt jävla blind eller??

0.41 in i klippet så ser du tydligt en vägskylt med en rondell på.

https://www.reddit.com/r/UkraineWarVideoReport/comments/twdyzh/satellite_images_from_bucha_for_especially_gifted/?utm_source=share&utm_medium=web2x&context=3

Ja, skylten finns. Jag borde ha varit mer tydlig med vad jag menade. Mitt fel. Men längre fram finns det ingen rondell som på satellitfotona, bara en refug. Det är inte samma ställe utan en massa "cut and paste".
Citera
2022-04-05, 11:23
Medlem
brajzillas avatar
Men seriöst försöka gömma kroppar!? har man gått ut såhär hårt finns det inte ens tid med det i dagens samhälle!
Citera
2022-04-05, 11:23
Medlem
qups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HandgnuggarOligark
Det är du/ni som påstår något, då skall källor fram som är reliabla och oberoende. Det är inte omvänd bevisbörda som princip som gäller här. Vet du inte ens vad en "oberoende" grundkälla är innan du länkar, bör du nog ha en god man tillförordnad.

Det är du som påstår motsatsen. Vilka källor stödjer dig?
Citera
2022-04-05, 11:27
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firechromenorr
Inte för att vara jobbig, men hur vet vi ens sanninghalten i det klippet eller om den pojken? Jag ser en pojke med ingipsad arm på tv; hur ska jag kunna verifiera att en rysk soldat gjorde detta? Du förstår min poäng hoppas jag?

Man skulle ju behöva bevis som dem ukrainska soldaterna som sköt ryska soldater som var bakbundna, det har ju lite högre bevisvärde hoppas jag att du förstår?

Ja, har man den utgångspunkten blir slutsatsen oftast att vi inte kan veta vad som händer.

Jag vill inte heller vara jobbig, men i inlägget jag svarade på skriver du så här.

Citat:
Ursprungligen postat av firechromenorr
Hur vet vi att inspektörerna inte är "influerade" då? Jag menar, Hans Blix förblev ändo oberoende måste man säga... det var faktist första gången jag blev imponerad av mänskligheten.

Men håller med det du skrev överst... dock att borgmästaren inte nämnde det och att det visade sig först 4 dagar efter? Det är ju suspekt?

Där kan man då fråga sig hur du vet att det finns något som borgmästaren inte har nämnt, och att det dröjde fyra dagar tills något visade sig.

Du vet, att vara skeptisk handlar inte om att vara det bara när man vill.

Fråga dig själv om du egentligen vet att det ens finns en stad som heter Butja, eller om politiker som Putin och Zelenskyj finns. Jag har då åtminstone aldrig varit där, och jag har inte träffat Putin eller Zelenskyj.

Det är svårt att fundera kring frågor som det där, och alla kommer att ha sin egen uppfattning om vad man skall tro på eller inte.

Nästan det enda man kan göra är att vara konsekvent och ha någon form av metod i sina funderingar. Det är emellertid så att vittnesmål är en form av evidens som brottslingar blir dömda på.

En av dina meningar vill jag lyfta fram.

Citat:
Man skulle ju behöva bevis som dem ukrainska soldaterna som sköt ryska soldater som var bakbundna, det har ju lite högre bevisvärde hoppas jag att du förstår?

Vad vill du egentligen säga med den meningen? Det låter som att du säger att det finns bra evidens för att bakbundna ryska soldater har blivit skjutna av ukrainska soldater, men i ditt inlägg finns inga evidens, så det blir svårt att jämföra.
Citera
2022-04-05, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sepi
AFP hade en reporter och en kameraman på plats.

Hur vet vi att de talar sanning? Västerländsk media arbetar i nära samverkan med CIA och liknande organ.
Citera
2022-04-05, 11:31
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Det är här. Du känner igen huset och garageporten på vänster sida.

https://www.google.com/maps/@50.5419026,30.230286,3a,75y,79.66h,76.8t/data=!3m6!1e1!3m4!1sYu8_O66tOqC90DTh6ToGDg!2e0!7i1 3312!8i6656

Observera att bilderna från Google maps är från 2015. Rondellen är förmodligen nybyggd. Även höghusen i bakgrunden nybyggda.

Mycket bra. Då kan man debunka foliehattarna som påstår att det är fejk för att de inte hittar rondellen på Google Maps.
Citera
2022-04-05, 11:33
Medlem
I-van-Toers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moscow-Mule
Det finns ju journalistiska principer och metoder som många arbetar utifrån och som inte inte har något med någon form av propaganda att göra. Läs Bill Kovach och Tom Rosenstiel's bok The Elements of Journalism tex.

Det finns inga journalistiska principer kvar. De togs död på under kriget i fd Jugoslavien och första Irakkriget. Sedan dess har MSM, västerländska NGO:s, skumma s k "filantroper" ägt etern. En gång i tiden fanns det folk som Walter Cronkite. Dessa finns inte längre och väldigt få bryr sig att detta är faktum.
Citera
2022-04-05, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brajzilla
Jaha det är bara lite rotation då så att säga.
Nej, verkligen inte ”bara lite rotation”. Det är ett byte av strategi och mål. Från att försöka knäcka Ukraina och dess politiska ledning, till att konsolidera öst och syd, det senare gäller inte minst vattentillgången på Krym (Kherson).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in