Citat:
Ursprungligen postat av
firechromenorr
Inte för att vara jobbig, men hur vet vi ens sanninghalten i det klippet eller om den pojken? Jag ser en pojke med ingipsad arm på tv; hur ska jag kunna verifiera att en rysk soldat gjorde detta? Du förstår min poäng hoppas jag?
Man skulle ju behöva bevis som dem ukrainska soldaterna som sköt ryska soldater som var bakbundna, det har ju lite högre bevisvärde hoppas jag att du förstår?
Ja, har man den utgångspunkten blir slutsatsen oftast att vi inte kan veta vad som händer.
Jag vill inte heller vara jobbig, men i inlägget jag svarade på skriver du så här.
Citat:
Ursprungligen postat av
firechromenorr
Hur vet vi att inspektörerna inte är "influerade" då? Jag menar, Hans Blix förblev ändo oberoende måste man säga... det var faktist första gången jag blev imponerad av mänskligheten.
Men håller med det du skrev överst... dock att borgmästaren inte nämnde det och att det visade sig först 4 dagar efter? Det är ju suspekt?
Där kan man då fråga sig hur du vet att det finns något som borgmästaren inte har nämnt, och att det dröjde fyra dagar tills något visade sig.
Du vet, att vara skeptisk handlar inte om att vara det bara när man vill.
Fråga dig själv om du egentligen vet att det ens finns en stad som heter Butja, eller om politiker som Putin och Zelenskyj finns. Jag har då åtminstone aldrig varit där, och jag har inte träffat Putin eller Zelenskyj.
Det är svårt att fundera kring frågor som det där, och alla kommer att ha sin egen uppfattning om vad man skall tro på eller inte.
Nästan det enda man kan göra är att vara konsekvent och ha någon form av metod i sina funderingar. Det är emellertid så att vittnesmål är en form av evidens som brottslingar blir dömda på.
En av dina meningar vill jag lyfta fram.
Citat:
Man skulle ju behöva bevis som dem ukrainska soldaterna som sköt ryska soldater som var bakbundna, det har ju lite högre bevisvärde hoppas jag att du förstår?
Vad vill du egentligen säga med den meningen? Det låter som att du säger att det finns bra evidens för att bakbundna ryska soldater har blivit skjutna av ukrainska soldater, men i ditt inlägg finns inga evidens, så det blir svårt att jämföra.