2022-04-05, 09:34
Moderator
Humbugs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kolumnist
Kanske tänker du på argumentum ad nauseam? Kallas också a. ad infinitum.

Det var det jag tänkte på. Tack.
Citera
2022-04-05, 09:38
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shimona
Här ser man en video hur Ukraina bombar inne i Butja bland husen, inte osannolikt att massor av civila då dödades i dessa attacker.
On 4th of April one of the Kiev Oblast pro-Ukrainian telegram channels have proudly posted a video claimed to be showing Ukrainian artillery attacks on Russian forces in Bucha.
https://twitter.com/antiwar_soldier/status/1511149766570393604
Rysslandstrollen har redan sagt att det inte fanns några ryska styrkor kvar i Butja den 31:a Mars för borgmästaren sa det. Varför skulle då Ukraina skjuta på Butja den 4:e April.

Dessa döda har varit döda längre än sedan 4:e April. Satellitbilder har också visat att många har legat där sedan mitten av Mars.

Desinformation från er sida. Hela tiden för att förvilla. Det börjar bli lite sjukligt.
Citera
2022-04-05, 09:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Sjuka galningar finns såklart i alla länder men jag tror inte att svenska soldater skulle gå full psycho-retard på lokalbefolkningen efter några få veckors krig. Jag inbillar mig att svenska soldater (iaf i början av ett krig) skulle uppvisa god moral och etik och följa ”krigets lagar”.

Jag syftade nog snarare i mitt inlägg på de Putinrunkare som nu högljutt outar sig offentligt som landsförrädare här på FB och som i händelse av krig här i Sverige givetvis omgående kommer att få en snabbleverans från Uber-Lead.
Citera
2022-04-05, 09:47
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moscow-Mule
Dessvärre visar ju Ukraina trådarna här på Flashback att vi har ett antal av dessa äckliga sjuka jävla missfoster mitt ibland oss så det är ju ändå positivt att dessa sjuka individer outar sig här och nu så att det finns en färdig "att göra lista" om kriget skulle komma hit också.
Har de outat sig om de skriver anonymt på FB?
Citera
2022-04-05, 09:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bombayduck1
Allt behöver inte ha varit sanktionerad högre upp i befälsordningen utan det kan bara ha varit moraliskt förfall oss de ryska soldaterna.

Ryssland kommer nog att försvåra och förneka en oberoende utredning. Och visst är det möjligt att genomföra en oberoende utredning av krigsbrotten. Det gjorde man bl a i på Balkan på 90 talet.

Hur vet vi att inspektörerna inte är "influerade" då? Jag menar, Hans Blix förblev ändo oberoende måste man säga... det var faktist första gången jag blev imponerad av mänskligheten.

Men håller med det du skrev överst... dock att borgmästaren inte nämnde det och att det visade sig först 4 dagar efter? Det är ju suspekt?
Citera
2022-04-05, 09:52
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manneniburen
Ja det är svårt att ta in. Men det är inte bara kriget som har satt sina spår hos dessa monster. Många av dem är sjuka i huvudet sen tidigare. Deras kamratuppfostran inom militären gör inte saken bättre. Lägger vi därtill missbruksproblem, dåliga försörjningslinjer och ständigt adrenalinpåslag så blir det en farlig cocktail.

Fattigdom också - plundring är åtminstone något som är lätt att förstå, och i sammanhanget inte ett väldigt allvarligt brott.

Man tillhör något av ett bottenskikt och skall offra livet för kanske 4000 spänn i månaden. Det är klart att många kommer ta chanser att roffa åt sig då.

Korruptionen och yrkesarmén är nog på många vis en dålig idé. Korruptionen tror jag bland annat medför att få av elitens barn gör lumpen.
Citera
2022-04-05, 10:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hvita.nhegrer
Har de outat sig om de skriver anonymt på FB?

Om du inbillar dig att du är garanterad anonymitet på FB så ska du nog logga ut kompis.
Citera
2022-04-05, 10:01
Medlem
brajzillas avatar
Finns det någon sanningshalt i att ryssarna drar tillbaka trupper eller gäller det bara vissa regioner, och att dom istället omgrupperar sig?
Citera
2022-04-05, 10:02
Medlem
RustyShacklefords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Hej, ett litet motargument. Men du blundar väl som vanligt.

https://www.bellingcat.com/news/2022/04/04/russias-bucha-facts-versus-the-evidence/

https://t.me/News380/7839

Ja alla som inte håller med dig om det ena eller andra "blundar som vanligt", såklart.

Hade blivit ännu mer imponerad om du själv hade formulerat motargumentet och givit källan som stöd för detta.

Men ska titta på det du länkat efter jobbet och återkommer. Utgår ifrån att du själv är öppen för mina motargument, som jag kommer formulera själv.

Citat:
Ursprungligen postat av TheNightTripper
Självklart får du skriva precis vad du vill, men bli inte förvånad om någon idiotförklarar dig.

Lät inte så självklart i ditt förra inlägg. Men tack för förtydligandet.

Citat:
Ge mig en anledning till och länka något till någon som uppenbarligen inte är intresserad det minsta? Russofobi? Jag har vänner både som bor i Ryssland och Ukraina och spenderat många månader i dom båda länderna, jag har följt den här konflikten under många år, så att diskutera med någon som inte kan ett skit har jag inte lust och göra.

Jag har också vänner och bekanta i båda dom länderna. Jag har dessutom rötter i Östeuropa. Så jag har fler Östeuropa-poäng än vad du har. Betyder det att du nu kommer acceptera allt jag säger bara för det? Nej, självklart kommer du inte göra det. Så varför tycker du att jag ska acceptera allt du säger med samma argument?

Om du kommer med sakliga argument till varför du tror och tycker som du gör, och kan komplettera med en och annan källa, så kommer jag diskutera sakligt tillbaka. Om du inte har förmåga till det så har vi nog inte så mycket mer att säga varandra.
Citera
2022-04-05, 10:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brajzilla
Finns det någon sanningshalt i att ryssarna drar tillbaka trupper eller gäller det bara vissa regioner, och att dom istället omgrupperar sig?
Ryssarna har dragit sig tillbaka i norra Ukraina. Ukrainsk militär har återtagit gränsposter.
Ryska styrkor skickas till östra och södra Ukraina istället.
Citera
2022-04-05, 10:06
Medlem
brajzillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manneniburen
Ryssarna har dragit sig tillbaka i norra Ukraina. Ukrainsk militär har återtagit gränsposter.
Ryska styrkor skickas till östra och södra Ukraina istället.

Jaha det är bara lite rotation då så att säga.
Citera
2022-04-05, 10:06
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firechromenorr
Hur vet vi att inspektörerna inte är "influerade" då? Jag menar, Hans Blix förblev ändo oberoende måste man säga... det var faktist första gången jag blev imponerad av mänskligheten.

Men håller med det du skrev överst... dock att borgmästaren inte nämnde det och att det visade sig först 4 dagar efter? Det är ju suspekt?

Dock dröjde det inte fyra dagar.

Dessutom sipprade det in information tidigare under månaden.

https://twitter.com/KatyaMK26/status/1506408880922042377
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in