2022-04-05, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larsjohansson
Haha man skulle kunna tro att du har intentioner att begå massmord, det är helt emot den svenska humanistiska värdegrunden kan jag berätta för dig. Bli inte så arg så du får en stroke eller skiter på dig.
Skicka mer vapen till Ukraina och utöka sanktionerna. Det är dags att förinta sen ryska nationen en gång för alla.
Citera
2022-04-05, 00:05
Medlem
GoranPongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luriflaxfluxflax
De ryska råttorna måste utrotas.

Vi kan inte ha en äckligt råttfolk som grannland. Deras språk, kultur och land måste utrotas liksom sådana som dig.

Din psyops ger inga svar utan är
Endast ett desperat försök av råttor att dölja deras brott.
Väldigt elakt uttalande. Finns många ryssar som inte vill ha krig och är allmänt bra människor.
Citera
2022-04-05, 00:06
Medlem
Franke88s avatar
Vad tycker ni Ukros om att ukrainarna binder fast rysktalande civila runt lyckstolpar och sedan misshandlar dem? Är det bra eller dåligt?

Detta är ju ingen konspiration. Ukraina förnekar ju inte att detta pågår.

Bild
Citera
2022-04-05, 00:06
Medlem
otellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av idjit
För det första: Srebrenica var en logisk konsekvens utav att rövarband gömde sig där mellan sina räder på serbiska byar.

För det andra: Om ryssen har skjutit folk i civila kläder var det antagligen för att de var illegitima stridande. Vet inte hur många bilder jag har sett på ukrainare som springer runt i civila kläder och AK.
Civila kläder innebär inte per automatik att en person är ett illegitimt mål i krig, precis som att även sjukhus kan vara legitima mål enligt Genevekonventionen om soldater t.ex. skjuter robotar ifrån byggnaden.
Eller så skjuter ryska soldater civila p.g.a. att dom är idioter. Det finns för fan på film när ryska soldater skjuter civila med uppsträckta händer.
Citera
2022-04-05, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larsjohansson
Ok. Här ska ni få en intressant film från 31 mars. Borgmästaren i Bucha/Butja Anatoly Fedoruk säger att han är glad att ryssarna har lämnat och att allt är lugnt.

https://www.youtube.com/watch?v=M1yoMRLbuuE

Spara filmen innan den försvinner.

Han säger ingenstans att allt är lugnt. Nyss uppkommen från sitt skydd och är glad över att ockupanterna verkar flytt. En bra dag och glad över segern. Orten är 26km2 och hade 27000 invånare. Det är ingen yta du genomsöker snabbt, speciellt då det är en krigszon med både minor och risk att soldater kan finnas kvar.
Citera
2022-04-05, 00:07
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tverskoy
Kolla en video noga där en "död" kropp reser på sig i Bucha

Also den ukrainska bilen passerar kroppen och sen kolla i backspegeln då kroppen reser på sig

https://www.youtube.com/watch?v=gUB5ZZFnS3w

Nej. Han reser inte på sig:

https://twitter.com/SPITFIREVA/status/1510650964293869583
Citera
2022-04-05, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Humbug
Problemet är faktaresistensen, att korrekt information inte längre är det intressanta.
Flashbacks styrka blir nu samtidigt dess svaghet då det pumpas ut inlägg, till synes i försök att dränka den konstruktiva granskningen, kritiken och debatten. Det finns ett ord för att beskriva denna taktik som jag naturligtvis inte kan komma på nu. Jag tror inte att jag sett detta i samma omfattning innan, och då har jag ändå hängt här ett tag.
Kanske tänker du på argumentum ad nauseam? Kallas också a. ad infinitum.
Citera
2022-04-05, 00:08
Medlem
Baisers avatar
Citat:

Also den ukrainska bilen passerar kroppen och sen kolla i backspegeln då kroppen reser på sig

Skitsnack och debunked sedan minst 24 timmar tillbaka.
Om man kör klippet i slowmotion ser man att så inte är fallet. Det är ojämnheten i spegeln som får det att se ut så.

Dessutom låg kropparna kvar när pressen var där.
Citera
2022-04-05, 00:09
Medlem
coconutoils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tumidanda
Under krigen på Balkan på 1990-talet så förekom det fejkade incidenter där man tog lik från bårhus och placerade ut eller tog stupade soldater och klädde i civila kläder för att iscensätta nåt propagandsmontage. Detsamma skedde i Rumänien 1989 i samband med revolutionen där. Det var CIA som låg bakom revolutionen i Rumänien och som hjälpte bosnier, kosovoalbaner m.fl. på Balkan.

Det är fullt möjlugt att det är en CIA-metod att samla ihop lik från olika håll och snvända dem till propaganda.

Som kosovoalban måste jag be dig att dra åt helvete. Jag har släkt och bekanta som förlorade sina familjemedlemmar under kriget i Kosovo. Hört talats om Reçak (Racak) massakern?
Senast redigerad av coconutoil 2022-04-05 kl. 00:21.
Citera
2022-04-05, 00:10
Medlem
Citat:

Har skådespelarna legat där i flera veckor då eller? Finns ju satellitbilder som visar att de legat där i flera veckor.
Citera
2022-04-05, 00:12
Medlem
RealTides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoranPong
Väldigt elakt uttalande. Finns många ryssar som inte vill ha krig och är allmänt bra människor.
Sant, men de är hjon som inte vågar protestera mot regimen.
Bara ryssarna själva kan förändra sitt mordor.
Citera
2022-04-05, 00:15
Medlem
kato85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Franke88
Vad tycker ni Ukros om att ukrainarna binder fast rysktalande civila runt lyckstolpar och sedan misshandlar dem? Är det bra eller dåligt?

Detta är ju ingen konspiration. Ukraina förnekar ju inte att detta pågår.

Bild
Jaha, en bild på en kvinna fastbunden vid en lyktstolpe. Och?
Förklara mer om historien bakom bilden innan du börjar hävda saker tack.
Du får även förklara hur detta skulle legitimera mord på civila ukrainare av ryska soldater
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in