Flashback bygger pepparkakshus!
2022-04-05, 06:47
Medlem
Stones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vovloman
Märkligt fenomen detta...
Precis som vid ”covidiotin”, vaxxers mot antivaxxers!

Fakemedia har en närmast otrolig förmåga att PARTISERA, dvs vända ”grupper” mot varandra, istället för att SAKLIGT INFORMERA!!

Hur är det i detta ”upplysta” samhälle ENS MÖJLIGT att få så diametralt olika uppfattningar om samma händelse/skeende...?!?!?

Försök ta in den fakta som läggs på bordet. Det finns bilder på skjutna civila som ligger i lägenhet efter lägenhet i Mariupol. Ryssarna begår krigsbrott. Det är dags för FN att kräva intervention.
Citera
2022-04-05, 06:58
Medlem
brajzillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stone
Försök ta in den fakta som läggs på bordet. Det finns bilder på skjutna civila som ligger i lägenhet efter lägenhet i Mariupol. Ryssarna begår krigsbrott. Det är dags för FN att kräva intervention.

Det är sant, det som skiljer sig ifrån det här och allt annat är att Ryssland är en stormakt med kärnvapen så det är inte många som vågar tjafsa nu! hade det varit nått litet underutvecklat skithål i Mellanöstern kan du ge dig fan på att jänkarna redan hade varit där och härjat besinningslöst.
Citera
2022-04-05, 07:08
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeyHumphrey
När "massakern" bevisas som påhittad, vilket den i stort sett redan gjorts, kommer du då erkänna att du hade fel?
MSM kommer ju inte direkt skylta med det..

Bevisat som påhittad av Lavrov då eller? Om man tror på Rysslands egen Bagdad Bob är man lite slut i huvudet. Antar att stadens borgmästare, och hennes man och son, inte ligger i en grav i skogen då heller eftersom Lavrov säger det.

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/f...tsanda-i-butja

Ni som tror att ryssarna talar sanning, ni hade varit fullblodskommunister under Sovjetunionen eftersom ni då hade trott på sovjetisk propaganda också. Ryssarna har minst 100 års erfarenhet av att ljuga för världen, men ni förstår inte detta.
Senast redigerad av JustZlatan 2022-04-05 kl. 07:14.
Citera
2022-04-05, 07:20
Medlem
TompaOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vovloman
Märkligt fenomen detta...
Precis som vid ”covidiotin”, vaxxers mot antivaxxers!

Fakemedia har en närmast otrolig förmåga att PARTISERA, dvs vända ”grupper” mot varandra, istället för att SAKLIGT INFORMERA!!

Hur är det i detta ”upplysta” samhälle ENS MÖJLIGT att få så diametralt olika uppfattningar om samma händelse/skeende...?!?!?
Japp, polariseringen är skrämmande
Citera
2022-04-05, 07:23
Medlem
humanlifes avatar
Förhållandena i Butja måste undersökas ordentligt, varje kropp måste identifieras och dödsorsaken måste fastställas. Det måste göra av oberoende experter, vilket i det här hysteriska läget verkar omöjligt.

Ukraina har använt civila som mänskliga sköldar, deras militär strider i tätbefolkade områden utan att se till att civila lämnar området, de rentav hindrar civila att lämna. Under 8 år har Kiev drivit ett krig mot sin egen befolkning.
De är duktiga på att skapa otäck propaganda för att svartmåla Ryssland. Vi matas med sånt varje dag i svensk tv. Syftet med propagandan är att öka hatet mot Ryssland och få mer hjälp utifrån.

Ryssland har gång på gång visat att de skyddar civila så långt möjligt, de förhandlar fram humana korridorer under vapenvila. De har rapporterat mängder med krigsbrott till FN. De har absolut inget att vinna på att döda civila.

Så allt tyder på att Butja är ännu ett exempel på ukrainska propagandalögner.
Citera
2022-04-05, 07:26
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RustyShackleford
"Tack på förhand", eller nåt sånt, brukar man väl säga?

Men ok chefen, ska bli!
Du har bråttom att skriva flera anti-Putin inlägg och har inte tid med några artighetsfraser.

Här är källan, från sanningsministeriet självt, Ukrinform:
https://www.ukrinform.net/rubric-ato...ers-mayor.html
Hej, ett litet motargument. Men du blundar väl som vanligt.

https://www.bellingcat.com/news/2022...-the-evidence/

https://t.me/News380/7839
Citera
2022-04-05, 07:28
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 526
Man trodde ju att ryska fotsoldater var lågt motiverade och lite snälla.
Varför trodde du det?
Citera
2022-04-05, 07:33
Medlem
Laszlo Kovacss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
https://www.svt.se/nyheter/utrikes/f...tsanda-i-butja
Intervjun 1:33 in är ju uppenbart felöversatt av Svt. Kvinnan beskriver hur ryssarna avrättade hennes man, men jag har ju läst flera gånger i den här tråden att det inte finns några vittnen.
Citera
2022-04-05, 07:35
Citat:
Ursprungligen postat av von Hindenburg
Det är fascinerande hur ryssarna och deras lågpannade fans i Sverige menar att de är ute på befrielseuppdrag och beter sig så här.

Putin är körd sen innan, nu är det nästa nivå som behöver informeras att de är personligen ansvariga för dessa händelser.
Den Ukrainska regimen delade ut mängder av vapen till Civilister och väst-media har hyllat att Civilister har gett sig in i kriget.
Vad är dessa Civilister nu då?
Olagliga kombatanter?
Hur hantera sådana?
Utredningar kommer att behövas och visa vad som är vad.
En "civil" person i "civila" kläder som attackerar militär är inte "civil.
Mvh.
Citera
2022-04-05, 07:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TompaO
Japp, polariseringen är skrämmande
Ja. Och det är för att media vinner på det.
Om man istället andas och inte låter sig pressas till att göra nåt ogenomtänkt så är halva segern vunnen
Citera
2022-04-05, 07:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Förhållandena i Butja måste undersökas ordentligt, varje kropp måste identifieras och dödsorsaken måste fastställas. Det måste göra av oberoende experter, vilket i det här hysteriska läget verkar omöjligt.

Ukraina har använt civila som mänskliga sköldar, deras militär strider i tätbefolkade områden utan att se till att civila lämnar området, de rentav hindrar civila att lämna. Under 8 år har Kiev drivit ett krig mot sin egen befolkning.
De är duktiga på att skapa otäck propaganda för att svartmåla Ryssland. Vi matas med sånt varje dag i svensk tv. Syftet med propagandan är att öka hatet mot Ryssland och få mer hjälp utifrån.

Ryssland har gång på gång visat att de skyddar civila så långt möjligt, de förhandlar fram humana korridorer under vapenvila. De har rapporterat mängder med krigsbrott till FN. De har absolut inget att vinna på att döda civila.

Så allt tyder på att Butja är ännu ett exempel på ukrainska propagandalögner.
Nej butja är ett resultat av rysk massslakt.

Finns bevis med vittnen och satelitt bilder.

Nu hamnade du i rävsaxen.

Dina egna teorier är bara svammel.

Hur gick de i FNs säkerhetsråd när Ryssland ville ta upp detta?

Trodde Kina stöttade er.
Citera
2022-04-05, 07:40
Medlem
TheNightTrippers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RustyShackleford
Jag diskuterar vad fan jag vill.

Och jag har inte tid att läsa allt om allt. Särskilt inte när 90% är propaganda med noll, eller mycket liten, anknytning till verkligheten.

Jag vill påstå att du inte heller vet vad som har hänt i "Motyzhyn". Du har bara läst nåt som antyder att ryssarna har grävt ner folk i massgravar, eller vad det nu kan röra sig om. Din russofobi och förutfattade meningar fyller i fakta-luckorna och tio minuter senare röjer du runt som en tjur på nätet och domderar över alla som inte "vet" allt som du "vet".

Istället för att köra töntig härskarteknik, så uppmanar jag dig att länka till information som du eventuellt tycker att jag kan ha nytta av. Citera gärna lämpliga avsnitt ur artiklar du länkar. Och förklara vad du själv dragit för slutsatser.

Om du kör raka puckar mot mig så får du raka puckar tillbaka. Om du presenterar nåt som är vettigt så är jag beredd att omvärdera saken.
Självklart får du skriva precis vad du vill, men bli inte förvånad om någon idiotförklarar dig.
Ge mig en anledning till och länka något till någon som uppenbarligen inte är intresserad det minsta? Russofobi? Jag har vänner både som bor i Ryssland och Ukraina och spenderat många månader i dom båda länderna, jag har följt den här konflikten under många år, så att diskutera med någon som inte kan ett skit har jag inte lust och göra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in