2022-04-04, 22:47
Medlem
Puma006s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
De var corona positiva innan de åkte till sjukhuset. Men det var pga magsjukan de åkte till sjukhuset, inte pga coronan.
Anledningen att de inte får komma tillbaka är för att de åkte till sjukhuset, och på sjukhuset får de ordentlig mat och vila upp sig, så får de komma tillbaka blir det orättvist.

Citat:
Ursprungligen postat av Heymid
Hayes kom ju tillbaka förra året trots sitt sjukhusbesök, så det stämmer inte.
I dokusåpor då finns en regel att man får vara borta max 24 timmar. Blir man allvarligt sjuk då kan man inte komma tillbaka.
Exempel på produktioner i Sverige har hänt att folk lämnat när en nära avlidit eller pga begravning, sen fått komma tillbaka.
2022-04-04, 22:53
Medlem
Centipedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frank_pe
Därför lämnade Jabril Robinson – verkliga anledningen bakom avhoppet
2022-04-04, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Det var väl snarare att de inte hettade upp allt i kärlet till plus 70 grader som väl är det som gäller för att ta ihjäl salmonella bakterier? Lite för ivriga på bönorna kanske och sen är det som du säger troligen inte corona utan bara de värdelösa PCR testerna som är kanske är den största bluffen i mänsklighetens historia ww.

Det där är intressant för bönor ska man ju koka i minst 30minuter och sedan noga skölja bort spadet på för att undvika lektinförgiftning. Brukar mest leda till diarré/kräkningar och gå över relativt fort/över en natt men är ju ganska tråkigt att få det i robinson ju. Verkar inte som att någon hade koll på detta. Dock var det väl iofs serveringsskålarna som satt på bakterierna.
2022-04-04, 23:03
Medlem
"Robinson-fantast" och benämner en säsong i närtid (producerad av Mastiff) som den bästa någonsin. Oherre.
2022-04-04, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Centipede

Såg precis dagens avsnitt och där hintade han ju i alla fall om att övriga inte ville umgås med honom för att han kunde vara infekterad och att han själv började "inbilla" sig att han kunde vara smittad.

Första avsnittet jag tittat på och jag hade lite svårt att greppa vad det var för lag (om det ens var ett lag) som huserade på den ön med tanke på att dom var så få
Senast redigerad av Korduner 2022-04-04 kl. 23:17.
2022-04-04, 23:18
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Såg inte det avsnittet, men låg han på sjukhus i flera dagar och fick sen komma tillbaka?
För tror absolut deltagarna får åka till sjukhus för bedömning eller enklare vård, och en komma tillbaka. Men inte ligga på sjukhus ett par dagar och sen komma tillbaka.
Jag vill minnas att det var en tjej förra året som kom tillbaka och gick sen långt. Hon var då borta ett bra tag för hon tog helt slut i en tävling. Hayes däremot har jag för mig avbröt efter sjukanvistelsen
2022-04-04, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Korduner
"Robinson-fantast" och benämner en säsong i närtid (producerad av Mastiff) som den bästa någonsin. Oherre.

Ändå inte helt ute och cyklar. Fanns några bra säsonger i början av eran men sen gick det inte se på skiten under många år. Började följa det på riktigt igen i slutet av Paolos säsonger
2022-04-04, 23:23
Medlem
CS128s avatar
Citat:

Ja då vet vi det. Jag hittade en länk på Hänt Nöje (se nedanför) som bekräftar att Bella och Christina blev matförgiftade av bönorna samt fått salmonella av sjöborre och sedan blivit testade för corona och in på sjukan. De lever ju väldigt tajt i lagen så inget konstigt att flera blev smittade av sjukdomarna.

https://www.hant.se/noje/robinson-christina-om-coronasmittan-i-lagret/8358085

Som både Anders och deltagarna brukar säga: Allt kan hända i Robinson
Senast redigerad av CS128 2022-04-04 kl. 23:33.
2022-04-04, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Forbjudenmark
Ändå inte helt ute och cyklar. Fanns några bra säsonger i början av eran men sen gick det inte se på skiten under många år. Började följa det på riktigt igen i slutet av Paolos säsonger

Säsongen han refererar till är ju en av dom sämsta någonsin, helt ärligt. Robinson 2010 (som gick på TV4) var trots allt en riktigt bra säsong i jämförelse med de senaste årens haveri.

Såg ett gäng gamla säsonger för nåt år sen och hade otroligt svårt att gå tillbaka till smörjan som produceras idag, så jag talar inte direkt utifrån nostalgiska skäl utan har dom ganska färskt i minne.

"Robinson-fantast" = "jag har sett alla säsonger med Mastiff från 2018 och framåt"-vibben var väldigt stark med tanke på hur "starstruck" han blev över dessa "robinsonprofiler".

På så vis förefaller hans utlåtande lite mera rimligt, å andra sidan.
Senast redigerad av Korduner 2022-04-05 kl. 00:02.
2022-04-05, 00:25
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Tack för info, då var det ändå befogat men dåligt klippt av TV4 / Mastiff
2022-04-05, 01:09
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av explorers
Shevin Urgun, 28år, studerar till idrottslärare skriver tv4.
Med henne pedagogik i Robinson och lärande på hemmafronten i en idrottslig värld, där dagens
ungar växer upp i, så lär hon inte bli långvarig, då hennes tendenser till mobbing, dryghet och
att peka med fingret på huvudet att folk är idioter, som finns i Robinson avsnitt. Vad ska man säga
och inte undra på att hon bor ensam i en lägenhet på 39 kvadratmeter som har 3 rum. (mrkoll)
Tycker Shevin Urgun ska rannsaka sig själv efter denna säsong. Hoppas hon åker ut med skallen först.
Jag tycker hon har en vidrig personlighet
2022-04-05, 01:14
Medlem
Screems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Möjligt att det fanns några som fick covid men "Centipede" i tråden här har skrivit att Isabella skrivit på sin Instagram att de hade fått Salmonella.

Jaa, de fanns någon med Covid ;D

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in