2022-04-04, 16:16
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glödskal
Aktivisterna inte bara demonstrerar, de ställer till det för andra.

Och nu: ifall aktivister bryter mot lagen så kan väl frustrerade bilister också göra det, eller har olika människor olika rätt att bryta mot lagen?

Fin moral du har. Du tycker alltså att person A har rätt att bryta mot lagen bara för att person B gör det. Dagisnivå.

Det roliga i detta fall tycker jag är Jans oerhört dåliga tålamod. Snuten var väl där på fem minuter. Kan man inte chilla i fem-tio minuter i en bilkö har man seriösa problem.
Citera
2022-04-04, 16:16
Medlem
Häng ut dem så alla hantverkare som blir sena kan fakturera dessa stollar för förlorad arbetsinkomst. Det måste ha kostat svenska folket miljardbelopp.

Så jävla efterblivet att göra sig ovän med arbetarklassen när man vill ha politisk förändringar.
Citera
2022-04-04, 16:17
Medlem
Heder åt Jan Emanuel som gör det alla borde göra
Citera
2022-04-04, 16:23
Medlem
Glödskals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Fin moral du har. Du tycker alltså att person A har rätt att bryta mot lagen bara för att person B gör det. Dagisnivå.

Det roliga i detta fall tycker jag är Jans oerhört dåliga tålamod. Snuten var väl där på fem minuter. Kan man inte chilla i fem-tio minuter i en bilkö har man seriösa problem.

Nej jag tycker att alla har lika stor, eller liten, rätt att bryta mot lagen. Tycker man att det är OK att människor olagligen spärrar vägen får man acceptera att andra människor olagligen släpar bort dem.

Sedan är det uppenbart att du fullkomligen saknar respekt för okända människor runt omkring dig. Andra människors tid är inte utan värde bara för att du tycker de kan "chilla". Du är en översittare.
Citera
2022-04-04, 16:44
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glödskal
Nej jag tycker att alla har lika stor, eller liten, rätt att bryta mot lagen. Tycker man att det är OK att människor olagligen spärrar vägen får man acceptera att andra människor olagligen släpar bort dem.

Sedan är det uppenbart att du fullkomligen saknar respekt för okända människor runt omkring dig. Andra människors tid är inte utan värde bara för att du tycker de kan "chilla". Du är en översittare.

Klart som fan att alla har lika stor, eller liten, rätt att bryta mot lagen. Kan du sparka in en mer öppen dörr? Men det är fortfarande tramsnivå att legitimera någons dåliga beteende med någon annans dåliga beteende. ”MEN HAN DÅÅÅÅ??” är inte ett bra argument utanför sandlådan.

Alla människors tid är självklart lika mycket värd men jag misstänker att Jan anser att hans tid är lite mer värd än andras.

En översittare är någon som förtrycker andra. Att mana till lugn i stället för våld skulle nog de flesta INTE se som ett försök att förtrycka andra människor.

Jag vill Jan väl. Han kommer förmodligen dö i förtid av nån stressrelaterad sjukdom om han inte chillar ner några hekto.
Citera
2022-04-04, 17:04
Medlem
AbortRetryIgnores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dirtsa11
Heder åt Jan Emanuel som gör det alla borde göra
Är du en våldsbejakande vänsterextremist?
Citera
2022-04-04, 17:09
Medlem
Doraemon-FTWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lastpall500kg
Häng ut dem så alla hantverkare som blir sena kan fakturera dessa stollar för förlorad arbetsinkomst. Det måste ha kostat svenska folket miljardbelopp.

Så jävla efterblivet att göra sig ovän med arbetarklassen när man vill ha politisk förändringar.

Du vet att "miljardbelopp" är bara en piss i havet jämfört med kostnaderna som kommer om vi inte gör något åt klimatförändringarna nu, va? När halva jorden blir obeboelig, miljarder klimatflyktingar behöver nånstans att bo, matbrist utan dess like, etc.

Klimataktivisterna gör som de gör för att politikerna inte agerar. Så länge de låter utsläpp fortgå i aldrig sinande takt kommer aktivisterna att tvingas ta tilll alltmer drastiska åtgärder.
Citera
2022-04-04, 17:24
Medlem
fjolla666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbortRetryIgnore
Är du en våldsbejakande vänsterextremist?
Har fortfarande inte sett något om våld i filmerna som ligger ute.
Länka gärna till filmen där våld förekommer.
Citera
2022-04-04, 17:52
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis

De klassiska exemplen i Sverige där ett brottsoffer i försvar ibland tar i för mycket och själv blir dömd.

I sådana fall håller de flesta på brottsoffrets motreaktion även om domstolen inte hållit med.

Om människor djävlas med MIG för att för mitt liv ska bli svårare enkom för att det ska hamna på mediers och ministrars bord då förtjänar de definitivt försvar med våld.

Talar man våld så lystrar man bara till våld.

Två fel gör inte ett rätt. Men detta vidriga pack som går på tredje man, vanliga människor, för att få gehör hos regeringen är fega, omoraliska lågliv som verkligen förtjänar en fet snyting.

Men de orkar inte. De är 30 pers i sin cell. Demonstrera på Segels Torg. Man måste förmodligen vara 300 för att höras i media.

Vad gör man då. Likt alla djurrätthaverister terroriserat djuruppfödare som fullständigt lagligt föder upp djur, avlivar dem, flår dem, och gör päls av dem. Lagligt!

Har polis, åklagare, domstolar, regering och riksdag behandlat detta som ren den rena terrorism det är?

Nix, locket på. ”Okej, det är visst lagligt, och vi tänker inte gör pälshandel olagligt heller, och staten tänker inte beivra brotten heller. Vi hoppas bara dessa djuruppfödare försvinner genom denna terrorism så slipper vi lagstifta om och behöva ta debatten.”

Sveriges styre och dess statsunderstödda kontrollanter, media, är lika principlösa utan ryggrad.
Citera
2022-04-04, 18:01
Medlem
AbortRetryIgnores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fjolla666
Har fortfarande inte sett något om våld i filmerna som ligger ute.
Länka gärna till filmen där våld förekommer.
Det är våld är att flytta på en person som inte vill det. Det är vad han gjorde. Om du inte ser att det sker är det för att du inte förstår att våld är mer än sparkar och slag.

Jag har inte sett en enda film från denna incident, så du har tagit del av mer material än vad jag har.
Citera
2022-04-04, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xxrudeacidxx
Vilka är det som organiserar dessa demonstrationer? Är det fristående personer eller är det någon större organisation som ligger bakom.

Dessa dårar förtjänas att hänga ut.

Det är gruppen Extinction Rebellion (ER) som organiserar blockering av vägar för att påkalla uppmärksamhet för den globala klimatkrisen och klimatförstörelsen. Organisationen väljer ut vägavsnitt att blockera vid politiska maktcentra som t.ex. Söderleden i Stockholm nära Sveriges Riksdag och regeringskvarteren.

Här kan du läsa mer om ER och deras syfte och mål:
https://extinctionrebellion.se/
Citera
2022-04-04, 18:38
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hartlam
Du tror inte överhuvudtaget att den är planerad. Du skrev att "han istället sneade när han inte kom fram med Lamborghinin Mona." och att han "tappade det helt enkelt".

Att den var "svårplanerad" var som svar till mitt inlägg där jag skrev att det är en PR-kupp. Du tror som sagt inte att den var planerad, utan den kommentaren var till mig då du felaktigt förmodade att jag menade att den var planerad.

Ta ner din arrogans en nivå, eller öva på att uttrycka dina tankar med klarhet.
>Anklagar mig för att vara arrogant
>Berättar för mig vad jag tror

Hade inte kunnat hitta på detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in