Citat:
Ursprungligen postat av
JeffDavis
Fin moral du har. Du tycker alltså att person A har rätt att bryta mot lagen bara för att person B gör det. Dagisnivå.
Det roliga i detta fall tycker jag är Jans oerhört dåliga tålamod. Snuten var väl där på fem minuter. Kan man inte chilla i fem-tio minuter i en bilkö har man seriösa problem.
De klassiska exemplen i Sverige där ett brottsoffer i försvar ibland tar i för mycket och själv blir dömd.
I sådana fall håller de flesta på brottsoffrets motreaktion även om domstolen inte hållit med.
Om människor djävlas med MIG för att för mitt liv ska bli svårare enkom för att det ska hamna på mediers och ministrars bord då förtjänar de definitivt försvar med våld.
Talar man våld så lystrar man bara till våld.
Två fel gör inte ett rätt. Men detta vidriga pack som går på tredje man, vanliga människor, för att få gehör hos regeringen är fega, omoraliska lågliv som verkligen förtjänar en fet snyting.
Men de orkar inte. De är 30 pers i sin cell. Demonstrera på Segels Torg. Man måste förmodligen vara 300 för att höras i media.
Vad gör man då. Likt alla djurrätthaverister terroriserat djuruppfödare som fullständigt lagligt föder upp djur, avlivar dem, flår dem, och gör päls av dem. Lagligt!
Har polis, åklagare, domstolar, regering och riksdag behandlat detta som ren den rena terrorism det är?
Nix, locket på. ”Okej, det är visst lagligt, och vi tänker inte gör pälshandel olagligt heller, och staten tänker inte beivra brotten heller. Vi hoppas bara dessa djuruppfödare försvinner genom denna terrorism så slipper vi lagstifta om och behöva ta debatten.”
Sveriges styre och dess statsunderstödda kontrollanter, media, är lika principlösa utan ryggrad.