Citat:
Ursprungligen postat av
tverskoy
Det vi kan lära oss från den där konflikten:
Den västerländska publiken köper gärna en massa fejk som påstår att "Rysk arme har enorma förluster", "Ukraina vinner!" och liknande bullshit. Denna fenomen kommer ryssarna att använda till deras fördel i framtiden. Som en tysk officer sade under WW2, jag tycker om när fiende ljuger och jag gillar när fienden tror på sina egna lögner. Jag ser tom att ÄVEN många västerländska militärer köper gärna och tom sprider vidare en massa bullshit om hur bra det går för Ukrainska armen. Denna idiotiska inställning kan leda till en framtida katastrof, man kommer dra felaktiga strategiska beslut genom att grovt underskatta den ryska armen.
Amerikanska propaganda är av skitdålig kvalitet och håller inte, ett exempel Bucha massakern som blev avslöjades direkt som fejk. Detta kommer att ha långgående konsekvenser eftersom publiken saknar förtroende för massmedia i stort. En verklig krigsbrott kan uppfattas som bara en till fejk.
Ryssarnas robot missiler "Kalibr" är verkligen super bra. Jag var lite tveksamt kring "Kalibr" när ryssarna använde den i Syrien men nu det är utan tvekan "Kalibr" - det bästa taktiska vapnet i världen i ryssarnas händer. Amerikanska Tomahawks är urgammal metallskrot jämfört med Kalibr.
Ryssarna har en professionell arme som manövrerar väldig bra. Man placerade miner med hjälp av missiler. Ryssarna gjorde en bra reträtt från Kiev utan att göra en enda misstag, det har gått bara 4 dagar och det förekommer uppgifter att en del av dessa styrkor är redan vid fronten i Östra Ukraina. En bra manövrering, snabbt och effektivt. Det går inte att jämföra med tex Amerikanska katastrof reträtt från Afghanistan där man lämnade materiell och amerikanska soldater var tvungna att ta på sig kvinnokläder och fly så. Skam och katastrof.
Ryssarna har bemästrat precisions bombning i Syrien. Varje bomb = en massa döda kroppar eller förstörd materiell. Det finns en massa videon på ryska försvarsministeriet som bekräftar det.
Ryssland inledde med att attackera från Belarus för att snabbt inta Kyiv. Nu en dryg månad senare har de ryska trupperna som fortfarande lever fått åka tillbaka hela vägen, korsa gränsen och lämna landet med svansen mellan benen. De är helt utkörda efter en totalt misslyckad insats.
Att förlusterna varit enorma finns det massor med bildbevis på. På den här sidan har du bilder på just nu 424 förlorade ryska stridsvagnar och tusentals andra fordon.
https://www.oryxspioenkop.com/2022/02/attack-on-europe-documenting-equipment.html
Känns för jävla skönt att se den här sista bilden också. Den ryska idioter tror att han beslagtagit tre pansarskott. I själva verket är det tre oanvändbara rör eftersom Ukrainska armén redan använt dem till att förinta den ryska armén.
Sån jävla obeskrivligt skön känsla att veta att svensktillverkade vapen gör livet till ett helvete för de ryska barbarerna.
https://pbs.twimg.com/media/FPfeKGHX0AAcZpt?format=jpg&name=large