2022-04-04, 14:22
Medlem
Branogbitters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ellis08
Helene skulle vara typ Rigmor Gustafsson och Ernst Sean Banan. Skulle det stå.
Haha! Ja, jag gillade Ernst pga han verkar lite knäpp, men känns som en väldigt uträknad knäpphet, medan Helena är ”skön” på riktigt.
Citera
2022-04-04, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rocky.horror
Jag bildgooglade huset hon lagt ut på stories på insta och det verkar vara Lumphé Litografiska. Jag tänkte annars att det var det huset hon skulle titta på, men kanske är det inte ny livsriktning i form av nytt boende utan nytt yrke?

http://www.lumphe-lito.se/

Se där, bra snokat 😊 Undrar vad hon hittar på där. Hon skrev idag att hon skulle på visningen imorgon, så får väl se om det dyker upp nån glimt.

Podden kom redan idag. Nyheten är att de hör till Perfect Day Medias poddstall nu. Så ingen Podme, som jag gissade på 😅 Inte hunnit lyssna hela avsnittet ännu, dock.
Citera
2022-04-04, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaisyB
Se där, bra snokat 😊 Undrar vad hon hittar på där. Hon skrev idag att hon skulle på visningen imorgon, så får väl se om det dyker upp nån glimt.

Podden kom redan idag. Nyheten är att de hör till Perfect Day Medias poddstall nu. Så ingen Podme, som jag gissade på 😅 Inte hunnit lyssna hela avsnittet ännu, dock.

Men på bloggen står det att hon skulle titta på huset med kakelugnarna idag på förmiddagen, skrev hon imorgon på insta?

Ja det var ju ändå väldigt bra gissat!
Citera
2022-04-04, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaisyB

Gissar att hon ska göra egna litografier? Har hon inte hintat flera gånger om att det är dags för henne att också testa på konstnärsådran? 🔮
Citera
2022-04-04, 20:23
Medlem
Huset dom ska titta på ligger på Yxlan i Norrtälje.
Ligger på Hemnet.
Citera
2022-04-04, 20:24
Medlem
Förlåt Yxlö.
Citera
2022-04-04, 20:26
Medlem
Välkommen till detta magnifika sjöställe med oändliga möjligheter! Här saluförs en sannerligen unik fastighet med lång historia som går tillbaka till tiden då fastigheten tjänade som pensionat, barnkoloni och sommarkollektiv. På senare tid har dock fastigheten använts som privatbostad. Utöver den spektakulära byggnaden finns här också rejäl brygga och flertalet komplementbyggnader. Det pampiga huset hamnar direkt i blickfånget när man svänger av vägen mot Yxlö brygga, med sina två våningar och den stora vinden med utkikslanternin sticker sannerligen ut. En detalj i huset är att det finns 10 st kakelugnar.
Citera
2022-04-04, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SomersetMum
Förlåt Yxlö.

Det var bra spanat.
Huset ser helt otroligt ut.
Citera
2022-04-04, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saga.Lind
Det var bra spanat.
Väldigt fint. Och så mycket content på ett och samma ställe.
Citera
2022-04-04, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SomersetMum
Välkommen till detta magnifika sjöställe med oändliga möjligheter! Här saluförs en sannerligen unik fastighet med lång historia som går tillbaka till tiden då fastigheten tjänade som pensionat, barnkoloni och sommarkollektiv. På senare tid har dock fastigheten använts som privatbostad. Utöver den spektakulära byggnaden finns här också rejäl brygga och flertalet komplementbyggnader. Det pampiga huset hamnar direkt i blickfånget när man svänger av vägen mot Yxlö brygga, med sina två våningar och den stora vinden med utkikslanternin sticker sannerligen ut. En detalj i huset är att det finns 10 st kakelugnar.

Men åh det ser helt otroligt ut! Hur vet du att det är detta hon kollat på?
Citera
2022-04-04, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rocky.horror
Men åh det ser helt otroligt ut! Hur vet du att det är detta hon kollat på?

Vet och vet. Källa magkänsla men äter upp min Bahnsen på att det är det här huset. Hur många hus i närheten av Stockholm har tio kakelugnar? Det är detta.
Citera
2022-04-04, 20:51
Medlem
1123581321s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saga.Lind
Det var bra spanat.

Fint, men dyrt i drift! Elsa brukar ju beklaga sig över allt jobb de har med Gotlandshuset, och här är det alltså ett trähus med 1-glasfönster och direktverkande el som uppvärmning. Plus eget vatten och avlopp med stenkista. Kan säkert bli ett underbart drömmigt slurpigt hem men puuuuh så mycket jobb och pengar man kommer behöva stoppa in…
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in