2022-04-04, 19:14
Medlem
Rasande-Roses avatar
Vilket hjärndött pack dessa ER. Värst är väl ändå att det verkar förekomma vuxna män bland fjortisarna. Påfallande ofta flintskalliga och med svaga axlar+pösmage... Genetiskt avfall som bör behandlas därefter.
Citera
2022-04-04, 19:23
Medlem
fjolla666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbortRetryIgnore
Det är våld är att flytta på en person som inte vill det. Det är vad han gjorde. Om du inte ser att det sker är det för att du inte förstår att våld är mer än sparkar och slag.

Jag har inte sett en enda film från denna incident, så du har tagit del av mer material än vad jag har.
Nej det är inte våld. Dom flyttas utan våld inte med. Hade gärna sett att det användes våld mot dessa pack som stoppade upp trafiken.
Citera
2022-04-04, 19:24
Medlem
FLManInTheNewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rasande-Rose
Vilket hjärndött pack dessa ER. Värst är väl ändå att det verkar förekomma vuxna män bland fjortisarna. Påfallande ofta flintskalliga och med svaga axlar+pösmage... Genetiskt avfall som bör behandlas därefter.
En diet rik pa soja aka syntetiskt kott. Inga androgena receptorer, enbart ostrogen.

https://knowyourmeme.com/memes/soy-boy
Citera
2022-04-04, 19:40
Medlem
Hartlams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffemedaffe
>Anklagar mig för att vara arrogant
>Berättar för mig vad jag tror

Hade inte kunnat hitta på detta.
Jag berättar vad du har skrivit och vad det innebär. Att du inte kan uttrycka dig är en annan sak.

Jag utgår att du tror på det du skriver, precis som du skrev.

Sen vad du egentligen tror, vet inte du själv, verkar det som.
Citera
2022-04-04, 19:50
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hartlam
Jag berättar vad du har skrivit och vad det innebär. Att du inte kan uttrycka dig är en annan sak.

Jag utgår att du tror på det du skriver, precis som du skrev.

Sen vad du egentligen tror, vet inte du själv, verkar det som.
Du berättar inte vad jag har skrivit vilket alla intresserade kan gå tillbaka och kontrollera. Du kan göra ett sammanfattande inlägg med relevanta citat så ska vi nog reda ut saken.
Citera
2022-04-04, 20:01
Medlem
AbortRetryIgnores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fjolla666
Nej det är inte våld. Dom flyttas utan våld inte med. Hade gärna sett att det användes våld mot dessa pack som stoppade upp trafiken.
Våld är något som endast får användas av ordningsmakten eller som självförsvar. Johanssons handlande föll utanför dessa två krav.

Hur kan du rättfärdiga en sådan rättsordning?
Citera
2022-04-04, 20:01
Medlem
Homo-fils avatar
Här släpar rik andra idioter.

Hur släpade han dem? Vart? När? Hur?

Kvällstidnings-rubriker hör hemma där. I slasken.
Citera
2022-04-04, 20:04
Medlem
mensverkets avatar
Låter som Jan-emanuel hade gjort nytta i Lund osv under 1a Maj
Citera
2022-04-04, 20:12
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megabambino
Det är gruppen Extinction Rebellion (ER) som organiserar blockering av vägar för att påkalla uppmärksamhet för den globala klimatkrisen och klimatförstörelsen. Organisationen väljer ut vägavsnitt att blockera vid politiska maktcentra som t.ex. Söderleden i Stockholm nära Sveriges Riksdag och regeringskvarteren.

Här kan du läsa mer om ER och deras syfte och mål:
https://extinctionrebellion.se/
Vilka modiga hjältar!

Demonstrera som är alla vår lagliga rätt är för långsamt och tråkigt för dem.

De måste ha ”förändring nu”, som någon autistisk Greta.

Personer som inte förstår att förändring tar tid även om alla är med på agendan. ”Systemet” är trögt och det med goda skäl. Att förändring ska göras långsamt så vi inte gör något överilat.

Dessa Extinction Rebellion ska bara ha smisk på sina bara skinkor.

De är fullständigt odemokratiska och omoraliska. Hela deras organisation och agerande är som Greta, autistisk. Tänker på vissa saker och stänger resten av världen ute.

Vi behöver personer som tänker bredare och djupare än så. Tyvärr är det de enkelspåriga gaphalsarna som hörs när var och en fått en egen megafon i den nya medievärlden med Twitter och andra sociala medier och gammelmedier som gärna hänger på.
Citera
2022-04-04, 20:24
Medlem
Citat:
Är du en våldsbejakande vänsterextremist?
Tvärtom, men såna där terrorister ska bemötas med våld, tänk om din mamma ligger i en ambulans som inte kan komma fram till sjukhuset tack vare terroristerna och hon dör,vad säger du då
Citera
2022-04-04, 20:30
Medlem
AbortRetryIgnores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dirtsa11
Tvärtom, men såna där terrorister ska bemötas med våld, tänk om din mamma ligger i en ambulans som inte kan komma fram till sjukhuset tack vare terroristerna och hon dör,vad säger du då
Jag säger att det är polisens uppgift att flytta på demonstranterna - inte Jan Emanuel Johanssons.

Tänk om våldet dessa utsätts för leder till så allvarliga skador att när din mamma (som fortfarande lever) kommer fram till med ambulansen så anses hennes tillstånd inte lika allvarligt som ett antal demonstranter som anländer kort efter henne med ambulans. En dokusåpakändis tillika en före detta riksdagsman hade pucklat på dessa och det ledde till livshotande skador. Din mamma får därför vänta tills demonstranterna fått nödvändig vård. Vad säger du då?
Citera
2022-04-04, 22:07
Medlem
Jucktupps avatar
Citat:
Tänk om våldet dessa utsätts för leder till så allvarliga skador att när din mamma (som fortfarande lever) kommer fram till med ambulansen så anses hennes tillstånd inte lika allvarligt som ett antal demonstranter som anländer kort efter henne med ambulans. En dokusåpakändis tillika en före detta riksdagsman hade pucklat på dessa och det ledde till livshotande skador. Din mamma får därför vänta tills demonstranterna fått nödvändig vård. Vad säger du då?

Haha! Exakt samma diskussion som tidigare i tråden, men roligare formulerad denna gång.
Senast redigerad av Jucktupp 2022-04-04 kl. 22:09.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in