2022-04-04, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PK-befriad
Om du hade fått båda sidor av historien så hade du kanske insett att även den andra sidan skördar civila offer. Kanske till och med fler... Kriget utspelar sig trots allt till stor del i östra Ukraina där de civila primärt stödjer Ryssland.

Lägg ner.
Det är ryssarna som dödar civila i mängder.
Citera
2022-04-04, 19:02
Medlem
Den Ukrainska mafia diktaturen fortsätter tejpa fast civila vid lyktstolpar, nu har de tydlighet expanderat och börja tejpat fast barn.
https://t-me.translate.goog/s/boris_rozhin?_x_tr_sl=auto&_x_tr_tl=en&_x_tr_hl=en
Citera
2022-04-04, 19:03
Medlem
Citronitas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Flashback ska inte underskattas som nyhetskälla. Läser faktiskt nästan bara här och bildar mig en uppfattning utifrån polariseringen. Gör även att man slipper använda samma argument som andra, t.ex. politiska krönikörer.

Framförallt slipper man leta info, allt kommer hit via källhänvisningar (länkar).
Mycket bekvämt faktiskt.
Citera
2022-04-04, 19:03
Medlem
Termos99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viftter
Den Ukrainska mafia diktaturen fortsätter tejpa fast civila vid lyktstolpar, nu har de tydlighet expanderat och börja tejpat fast barn.
https://t-me.translate.goog/s/boris_rozhin?_x_tr_sl=auto&_x_tr_tl=en&_x_tr_hl=en

Kom med en oberoende källa istället så att vi kan bedöma uppgifterna.
Citera
2022-04-04, 19:04
Medlem
PK-befriads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av El-Strutso
Lägg ner.
Det är ryssarna som dödar civila i mängder.
Säger Aftonbladet?

Lyssna på vad ukrainarna på marken själva säger:
https://www.youtube.com/watch?v=Lbiplu3Cyjg

Civilbefolkningen i östra Ukraina vittnar genomgående om att det är ukrainska styrkor som bombar dem och har bombat dem under 8 år.
Citera
2022-04-04, 19:04
Medlem
awoke11s avatar
Citat:
Om du hade fått båda sidor av historien så hade du kanske insett att även den andra sidan skördar civila offer. Kanske till och med fler... Kriget utspelar sig trots allt till stor del i östra Ukraina där civilbefolkningen primärt stödjer Ryssland.

Jag har båda sidorna av historien. Jag vet att ryssar i östra delar av Ukraina fick sätta livet till. Jag läste på om allt sånt innan invasionen och har varit medveten om det länge samt sett videos av vissa av de händelser. Om nu de såkallade Ryssarna i Ukraina älskar Ryssland så mycket så kan de väl flytta till Ryssland och kommunistiseras? Landet är stort nog.

Putler har gjort bort sig totalt och att försvara honom och Ryssland i detta skede är bara skamligt, tror nog att det är dags för dig att vakna upp.

Sen förresten, vilka stödjer Ryssland i Ukraina? De ruttnande liken?
Citera
2022-04-04, 19:07
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viftter

Ryssland har invaderat Ukraina och dödat civila, bland annat genom att attackera bostäder. Fjuttigt att försöka ta fokus från krigsförbrytarna genom att visa upp en simpel tjuv vid skampålen.
Citera
2022-04-04, 19:08
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Om du hade fått båda sidor av historien så hade du kanske insett att även den andra sidan skördar civila offer. Kanske till och med fler... Kriget utspelar sig trots allt till stor del i östra Ukraina där civilbefolkningen primärt stödjer Ryssland.
Fatta dig kort: Vad försvarar det Ryssland håller på med just nu?
Citera
2022-04-04, 19:08
Medlem
Citat:
Lavrov framstår som ett sanningsorakel jämfört med Wolodarski et al.
Såklart att Lavrov är sanningssägare, låt mig hjälpa dig lite på traven:

Ukrainarna sköt ner MH17.
Den syriska oppositionen gasade sig själva
De vita hjälmarna är al-Qaida
Navalnyj kollapsade på grund av de mediciner han tog.
GRU-agenterna var i Salisbury för att titta på katedraler.
Det finns inga ryska trupper på Krim eller Donbas...
Massmorden i Butja är utförda av Ukrainska soldater eller den alternativa förklaringen, de döda är skådespelare

Jag är lite besviken över att han inte var lite mer klar över Butjamassakern, det övriga är väl inte så mycket att säga något om…
Citera
2022-04-04, 19:10
Medlem
Termos99s avatar
Citat:
Jag lyssnar hellre på befolkningens egna berättelser, gjorda i spontana intervjuer utan styrning.

Du vet uppenbarligen inte hur internationella hjälp och människorättsorganisationer arbetar. Om ingen av dem spelar någon roll, så spelar det ingen roll för dig. Reportrar utan gränser då?
Citera
2022-04-04, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Termos99
Länka gärna till läkare utan gränser, ICC, FN, Amnesty eller HRW. Eller vad har du för källor?

Han länkade ju till Patrick Lancaster, den mest opartiska "nyhetskanalen" i världen.
Citera
2022-04-04, 19:16
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Duvlort
Men du försvarar Ryssland?
Det som gör oss till en demokrati är yttrandefrihet. Om man bara får ha em åsikt så närmar vi oss Nord Korea.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in