2022-04-04, 18:26
Medlem
Annalena Baerbock:

Tyskland sparkar 40 ryska diplomater som är persona non grata. Tyskland deklarerar även starkare stöd för ukrainska militären och förstärkning av Östra Flanken
Senast redigerad av BeHPNemesis12345 2022-04-04 kl. 18:30.
Citera
2022-04-04, 18:27
Medlem
Felstavarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av handtralala
Strategin bland de ryska trollen verkar vara att ta det som sägs av ukrainska och oberoende observatörer (alltså då inte "oberoende observatörer" som är anställda av RT) om ryska krigsbrott och helt enkelt vända på det och säga att det var ukrainarna som gjorde det. Det är naturligtvis väldigt genomskinligt.

Rekommenderar den som vill svara uppenbara rysstroll att inte citera innehållet i deras inlägg. Då hjälper man ju bara till att sprida deras dynga.

Det verkar inte bara vara trollens strategi utan den ryska statsmedians strategi. Artikeln i RIA Novosti beskrev ju Ukraina på ett sätt som var extremt träffsäkert för... Ryssland. Riktigt hatisk skitartikel dessutom, obehagligt att föreställa sig att tongångarna går på det viset.

Och innan någon känner sig manad att balansera upp mitt inlägg med kritik mot västliga medier så vill jag påpeka att jag hittills inte sett några artiklar i svensk dagsmedia där man påstår att Ryssland är ett fejkland vars kultur, folk och nationsgränser behöver utraderas under en minst 25 år lång krigs- och avprogrammeringskampanj. Tankefigurerna och formuleringarna som lades fram i RIA Novosti tar verkligen hem förstapriset i en helt egen elitdivision.
Citera
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Inte katolska kyrkan, det är den rysk-ortodoxa kyrkan som är verksam i Ryssland, Ukraina är mer katolskt.

Dock främst ortodoxt, men skiljt ifrån den ryska ortodoxa kyrkan där antikrist-Krill bossar. Den "rysk"--ortodoxa grundades i Ukraina efter inspiration ifrån Konstantinopel, (Bysan).
Citera
Medlem
Zingo2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duvlort
Hur skulle det hjälpa Ryssland med att ersätta intelligenta ungdomar med idioter?
Min tanke var att se om någon var intelligent av trollen som skriver här. Trot iofs på några svar.😀
Citera
Medlem
PK-befriads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thelonegunman
Världen kan inte tillåta mer rysk terror och massmord av civila.
Vad jag har läst på internet så finns folkmordsdrömmarna främst hos de som drömmer om att utplåna ryssar (och Putin). Ryssar förtrycks och trakasseras över hela västvärlden nu.
Citera
2022-04-04, 18:29
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Eftersom det inte har varit några dödsfall i toppen, typ Zelensky och hans ministrar så funkar deras säkerhetstänk, alla dessa män och kvinnor är ju prioriterade mål för Putin.

Ja Ryssland hade lönnmördare och sabotörer i Ukraina flera månader innan invasionen och en uppgift var att döda Zelensky.
Citera
2022-04-04, 18:31
Medlem
Stones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Jag tror inte man vill döda Zelenskyj längre. Det skulle nu vara till Rysslands nackdel.

Allt vad Ryssland gör nu är till deras nackdel. Det finns inget de kan göra nu när krigsbrotten är så uppenbara. Om de skickligt och snabbt hade gått in och hålt Luhansk och Donetsk om nu dessa två områden vill tillhöra Ryssland så skulle det varit förhandlingsbart. Men all annan invation är krigsbrott (angrepsskrig). Zelensky skulle kunnat accepterat viss fakta som låg på bordet och spelat spelet bättre.
Citera
2022-04-04, 18:32
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PK-befriad
Vad jag har läst på internet så finns folkmordsdrömmarna främst hos de som drömmer om att utplåna ryssar. Ryssar förtrycks över hela västvärlden nu.
Jag tror att andelen som har folkmordsdrömmar på ryssar är nästintill obefintliga. Däremot är folkmord och terror något som ryssar faktiskt praktiserar just nu och det är det enda som spelar roll.

Avskyn och föraktet för Ryssland och vad de gör är total och välförtjänt.
Citera
2022-04-04, 18:36
Medlem
Termos99s avatar
In med oberoende personal, nu.

Ukraine: Secretary-General calls for probe into Bucha killings

“I am deeply shocked by the images of civilians killed in Bucha, Ukraine,” said Mr. Guterres in a tersely worded statement , which was also posted on his official Twitter account.

“It is essential that an independent investigation leads to effective accountability.”

https://news.un.org/en/story/2022/04/1115442
Citera
2022-04-04, 18:38
Moderator
OYs avatar
Citat:
Meddelande från Storebror: Dina två minuter av hat har nu förbrukats.

Krig är alltid hemskt men det finns alltid två sidor av en konflikt. Märk väl att vi bara får den ena sidan av historien. RT bannlyst osv. Man får passa sig så att man inte rycks med i ensidig propaganda.

Lavrov och Peskov får all tid i rampljuset för sina lögner som de vill, så påstå inte att informationen är ensidig.
Citera
2022-04-04, 18:41
Medlem
Termos99s avatar
Citat:

Krig är alltid hemskt men det finns alltid två sidor av en konflikt. Märk väl att vi bara får den ena sidan av historien. RT bannlyst osv. Man får passa sig så att man inte rycks med i ensidig propaganda.

Såklart så, men Ryssarna har inte det bästa förtroendet.

Ryssland innan invasionen: Befängt att vi skulle attackera Ukraina, Ryssfobi! Vi har inga sådana planner.

Vad gör dom? Invaderar Ukraina.

Ryssland (Lavrov) ca 2 veckor in i kriget: Ryssland har inte invaderat Ukraina.

Hela världen vet att de invaderat.
Citera
2022-04-04, 18:42
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:

???

Citat:
Ryssland ljuger så mycket och använder lögnen som ett strategiskt vapen att de har gjort sig själva irrelevanta som informationskälla. För mig är det här inte en konflikt med två sidor. Det är enbart en förövare och ett offer. För mig räcker det att Ryssland invaderade Ukraina. Eller är det också en konspiration?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in