2022-04-04, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thelonegunman
Jag tror att andelen som har folkmordsdrömmar på ryssar är nästintill obefintliga. Däremot är folkmord och terror något som ryssar faktiskt praktiserar just nu och det är det enda som spelar roll.

Avskyn och föraktet för Ryssland och vad de gör är total och välförtjänt.

Du har nog bara missförstått det hela då du och jag är så obildade enligt vissa.
Har vi inte förstått att Ukraina, Nato och EU har invaderat Ryssland och mördar dess befolkning?
Allt som skrivs i väst media är bara fake och bilderna vi ser är i verkligheten från Ryssland.
Eller också är det några andra i tråden som är lurade?
Citera
2022-04-04, 18:42
Medlem
BonerBatmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Lavrov och Peskov får all tid i rampljuset för sina lögner som de vill, så påstå inte att informationen är ensidig.
Ofattbara självmål gör de också som direkt börjar ljuga som små snorungar. Inget som kommer ur deras mun har något värde. De kunde skött det mycket bättre så att folk iaf kunnat vaggas in i deras dårskap. Men istället gick de direkt ut med att de inte attackerat Ukraina
Citera
2022-04-04, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PK-befriad
Lavrov framstår som ett sanningsorakel jämfört med Wolodarski et al.

Nej, det gör han inte
Citera
2022-04-04, 18:48
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkogsSaab
Du har nog bara missförstått det hela då du och jag är så obildade enligt vissa.
Har vi inte förstått att Ukraina, Nato och EU har invaderat Ryssland och mördar dess befolkning?
Allt som skrivs i väst media är bara fake och bilderna vi ser är i verkligheten från Ryssland.
Eller också är det några andra i tråden som är lurade?
Ja, man blir förvirrad av ryssarna (med vänner) och deras tvärtom-språk.
Men det skulle vara kul att se Putin och Lavrov i Haag och försöka förklara sig och hur de blev offer för sin egen fredsoperation.
Citera
2022-04-04, 18:51
Medlem
Bilder och filmklipp publicerat 2022-04-02 när specialstyrkor från den Ukrainska nationella polisen gick in i staden Butja (Bucha) för att röja bl.a odetonerad ammunition eller mineringar, de är först på plats.
Källorna är officiella Ukrainska vilket även syns på domänen npu.gov.ua
https://www.npu.gov.ua/news/stoprussia/speczpriznachenczi-naczpolicziji-rozpochali-zachistku-mista-bucha/
https://www.youtube.com/watch?v=Z7yIyNBMpQY
Senast redigerad av Jahvet 2022-04-04 kl. 19:23.
Citera
2022-04-04, 18:52
Medlem
Citronitas avatar
[quote=PK-befriad

Krig är alltid hemskt men det finns alltid två sidor av en konflikt. Märk väl att vi bara får den ena sidan av historien. RT bannlyst osv. Man får passa sig så att man inte rycks med i ensidig propaganda.[/QUOTE]

Jag får nästan all info från Flashback. Den ena sidan säger att ryssarna har invaderat Ukraina och begår krigsbrott, den andra sidan (rysstrollen) bekräftar det genom sina infantila inlägg.
Citera
2022-04-04, 18:54
Medlem
Citat:
Meddelande från Storebror: Dina två minuter av hat har nu förbrukats.

Krig är alltid hemskt men det finns alltid två sidor av en konflikt. Märk väl att vi bara får den ena sidan av historien. RT bannlyst osv. Man får passa sig så att man inte rycks med i ensidig propaganda.

Ja man saknar verkligen RT denna sanningens neutrala röst i etern, pressfrihetens okrönta flaggskepp!
Citera
2022-04-04, 18:56
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
BREAKING!!! VAKNA!!!!

Läs Aftonhoran! Sleepy Joe vill ställa Putin inför rätta på grund av krigsbrotten!

Min reflexion: Jag tror att världen börjar vakna nu.

Nu måste Ryssland pressas in i ett hörn och sedan in i björnburen.

Som man bäddar får man ligga.
Ja det gäller att man gemensamt går på Ryssland, ger mest effekt då.
Citera
2022-04-04, 18:56
Medlem
awoke11s avatar
Citat:
Då är du gravt propagandiserad. Du vill inte ens förstå konflikten.

Spelar ingen roll. Detta hänsynslösa dödandet av civila för man att man tycker det är kul är droppen. Ryssland kan lika bra jämnas med marken.
Citera
2022-04-04, 18:58
Medlem
PK-befriads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av awoke11
Spelar ingen roll. Detta hänsynslösa dödandet av civila för man att man tycker det är kul är droppen. Ryssland kan lika bra jämnas med marken.
Om du hade fått båda sidor av historien så hade du kanske insett att även den andra sidan skördar civila offer. Kanske till och med fler... Kriget utspelar sig trots allt till stor del i östra Ukraina där civilbefolkningen primärt stödjer Ryssland.
Citera
2022-04-04, 19:00
Medlem
Citat:
Meddelande från Storebror: Dina två minuter av hat har nu förbrukats.

Krig är alltid hemskt men det finns alltid två sidor av en konflikt. Märk väl att vi bara får den ena sidan av historien. RT bannlyst osv. Man får passa sig så att man inte rycks med i ensidig propaganda.
Ok vad är den andra sidan av propagandan? Att inte Ryssland invaderat Ukraina utan bara kört en specialoperation? Allt för att, (nu skrattar jag) avnazifiera Ukraina?
Du förstår nog att den falska propaganda Lavrov och Putin klamrar sig fast och försöker sprida är så pinsamt dålig att en sociopat eller psykopat verkar var hälsan själv bredvid dessa två gamla storljugande herrar.
Citera
2022-04-04, 19:00
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Citronita
Jag får nästan all info från Flashback. Den ena sidan säger att ryssarna har invaderat Ukraina och begår krigsbrott, den andra sidan (rysstrollen) bekräftar det genom sina infantila inlägg.
Flashback ska inte underskattas som nyhetskälla. Läser faktiskt nästan bara här och bildar mig en uppfattning utifrån polariseringen. Gör även att man slipper använda samma argument som andra, t.ex. politiska krönikörer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in