2022-04-04, 18:12
Medlem
Duvlorts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zingo2
En fråga till er som gillar Putin.
Nu när de intelligenta ryska ungdomarna flyr Ryssland med rätta, för de förstår vad IDIOTEN håller på med. Kan inte ni inte fly till Ryssland? Eller är ni inte intelligenta nog? Troligtvis inte!!!!!!!!

Hur skulle det hjälpa Ryssland med att ersätta intelligenta ungdomar med idioter?
Citera
2022-04-04, 18:12
Medlem
Cyprezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FockeWulf190d
Kan inte Biden helt enkelt bjuda in till toppmöte, och så griper man Putin där? Ansvar för folkmord går väl över diplomatisk immunitet. Tror ryssarna i ledningen på hemmaplan skulle bli glada, de slapp ta tag i problemet.

Tvivlar på att Putin låter sig luras. Troligare är att han gömmer sig i Uralbergen för resten av sitt liv eller att han blir dödad. Han kommer aldrig erkänna någonting, allt är andras fel.
Citera
2022-04-04, 18:16
Medlem
FockeWulf190ds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cyprez
Tvivlar på att Putin låter sig luras. Troligare är att han gömmer sig i Uralbergen för resten av sitt liv eller att han blir dödad. Han kommer aldrig erkänna någonting, allt är andras fel.

Jag tror han är narcissist och vill sola sig i storpolitikens glans. Bara lova att det är ett vanligt toppmöte, precis som Putin lovade att inte anfalla Ukraina.
Citera
2022-04-04, 18:16
Medlem
Oj då! Litauen utvisar Rysslands ambassadör och stänger även det ryska konsulatet i Klaipeda som svar på krigsförbrytelserna i Butja.

https://www.reuters.com/world/europe/russian-ambassador-vilnius-asked-leave-says-lithuania-2022-04-04/

Heder åt Litauen som talar klarspråk med terroristerna i Kreml!
Citera
2022-04-04, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shakiragirl
Det är dock fel båtnamn du uppgav. Det är M/S Romantika som är "avställd" för trafik.
Fartyg Datum Avgång Ankomst
Romantika All trafik på linjen Sto-Rig är inställd tills vidare .

Men Isabelle börjar gå i Trafik 6 April 2022. Med start från Riga.

https://se.tallink.com/stockholm-riga

https://www.sjofart.ax/nyheter/isabelle-hyrs-ut-som-flyktingboende/?fbclid=IwAR29qSWkbD3XzhwgQumFlLR-Ikf1_4ptX1hVqYkbzKFsHeidHY7l0GHw6u4

Ålands Sjöfart bekräftar att det är Isabelle
Citera
2022-04-04, 18:18
Medlem
reptilekings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duvlort
Hur skulle det hjälpa Ryssland med att ersätta intelligenta ungdomar med idioter?
Det hjälper oss. Inte Ryssland. Men vi kan ta ryska forskare rakt av tycker jag. Olja reas till Kina, kunskap till Europa.
Citera
2022-04-04, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ivanhoe1881
Imponerande att Zelenskyj vågar gå där på öppen gata! Är väl bara för rySSen att skicka en raket så är det finito.
Det är stake i den mannen som vågar visa sig så mycket trots pris på hans huvud. Det är annat än fega Putte som sitter i bunker o trycker.

Jag tror inte man vill döda Zelenskyj längre. Det skulle nu vara till Rysslands nackdel.
Citera
2022-04-04, 18:20
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CenturyVoltaire
Ja, det har du rätt i. Det tål att funderas över Kremls reaktion på detta. En sak som skiljer från WW2 är att NATO nu finns samt även kärnvapen. Insatsen är så att säga högre denna gång om Ryssland, likt Hitler, vill kriga mot flera motståndare varav några är NATO-medlemmar (uppbackade av kärnvapen). Till detta kommer den ekonomiska verkligheten med omvärldens sanktioner. Vid tidpunkten för WW2 var man inte lika beroende av världshandel och möjlighet att kunna resa m m. Nu svider en isolering mer.
Jo. Tyskarna fick rentav tag på apelsiner och kunde tillverka Fanta. Det är ju nazi-läsken no. 1.

Skämt åsido (man måste kunna skämta också): Det lutar ändå åt att Putin trodde att han skulle komma undan med detta. Ryssarna kan omöjligt ha kalkylerat med så hårda reaktioner från omvärlden — eller...? Oerhört märkligt, men jag har svårt att föreställa mig något annat.

Ta det jag skrev förut med en nypa salt. Splittring och oenighet i Europa gynnar Rysslands sak, men samtidigt får man ha i åtanke att oenigheten rör nivåskillnader. Ja, så ser jag på Tysklands och Frankrikes svar på den ryska aggressionen.

Fast jag undrar om det finns någon idé i Ryssland om att inte upprepa Hitlers misstag i händelse av storkrig. Tyskland under andra världskriget är trots allt det enda exempel vi har i närtid på en europeisk stormakt som fört krig på flera fronter samtidigt. Det hade förmodligen gått bättre för tyskarna om man besegrat Storbritannien efter Frankrike och först därefter attackerat Sovjetunionen, fast den sovjetiska krigsindustrin fick upp farten mer och mer, vilket tvingade fram en invasion som kunde väntat något år. Kärnvapen i all ära — har vi otur är Putin beredd att ta fajten om han anser att det är nödvändigt på sikt.
Citera
2022-04-04, 18:21
Medlem
Thelonegunmans avatar
Hur kan den onde tsaren i öst stoppas?

Militärt?
Nu när Rysslands folkmord och terror börjar bli uppenbar så borde väl väst kunna steppa upp lite med att skänka lite tyngre vapen och ännu mer utrustning? Exempelvis Mig-planen.
Jag har svårt att se att Putin förklarar hela väst krig eller drämmer av ett kärnvapen någonstans så det borde väl bara att beväpna ukrainarna till tänderna?

Propaganda?
Sen har Ryssland sedan dag 1 förlorat propagandakriget i världen men i Ryssland är hjärntvätten av det egna folket hänsyslös. Hur ser möjligheterna med att få krigets fasor till breda lager av ryssarna?
Exempelvis finns det mycket bandat material av rädda soldater som pratar om stora förluster och rövare som skryter om sin plundring. Det borde gå att steppa upp i informationskriget även i Ryssland.

Ekonomi?
Om Tyskland inte får sin gas så väntar en svår lågkonjuktur med ännu högre inflation. Finns det någon lösning på problemet där man kan bryta helt med Ryssland? Det kanske skulle vara en knock-out som slutligen fäller Putin. Risken är annars att den ekonomiska strypningen går för långsamt och att Putin kanske segrar i södra Ukraina och biter sig fast vid Svarta havet.

Man borde kunna sätta ännu mer press på Kina också. Det ska vara jobbigt att vara Rysslands skurkkompis.

Världen kan inte tillåta mer rysk terror och massmord av civila.
Citera
2022-04-04, 18:21
Medlem
BREAKING!!! VAKNA!!!!

Läs Aftonhoran! Sleepy Joe vill ställa Putin inför rätta på grund av krigsbrotten!

Min reflexion: Jag tror att världen börjar vakna nu.

Nu måste Ryssland pressas in i ett hörn och sedan in i björnburen.

Som man bäddar får man ligga.
Citera
2022-04-04, 18:24
Moderator
Siegfrids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeHPNemesis12345
Bild

CSUs chef Markus Soeder kräver att försvarsministern Christine Lambrecht (SPD) avgår. Soeder anklagar Lambrecht för att bland annat ha förnedrat Tyskland

Citat:
Ursprungligen postat av BeHPNemesis12345
Färjan M/S Isabelle kommer chartras ut för att vara ett tillfälligt hotellfartyg för ukrainare. Det meddelar det estniska rederiet Tallink
Förse gärna dina inlägg med länkar och om möjlig mer info.
Var ska Isabelle läggas, i Estland eller Sverige?
Citera
2022-04-04, 18:25
Moderator
Siegfrids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
BREAKING!!! VAKNA!!!!

Läs Aftonhoran! Sleepy Joe vill ställa Putin inför rätta på grund av krigsbrotten!

Min reflexion: Jag tror att världen börjar vakna nu.

Nu måste Ryssland pressas in i ett hörn och sedan in i björnburen.

Som man bäddar får man ligga.
Nu fattas bara att Macron stampar med lilla foten på Annie Lööf-manér och säger att det verkligen inte är bra för fredssamtalen att vara så ful i mun mot stackars Putin.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in