2022-04-04, 10:03
Avslutad
Bäst eller en bättre metod är att bara köra rakt på... Jag tror garanterat man kommer undan i slutändan. Finns inget som motiverar att sitta mitt i vägen som ett jävla dumhuvud.

Vi måste börja agera hårdare för att den här typen av aktivism skall upphöra.

KÖR PÅ!

Sen om du lyckas ta kål på någon, har DU gjort en insatts för klimatet. En mindre konsument av jordens resurser är värt mest på hela skalan av saker man kan göra.
Citera
2022-04-04, 12:11
Medlem
Det är intressant hur många som kallar sig demokrater anser att rätten att inte bli försenad i bilkö väger lika mycket - eller tyngre - än demonstrationsfriheten.
Citera
2022-04-04, 12:16
Medlem
Hartlams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Judgment
Han gjorde det som ingen annan vågade göra, då svensken generellt är en feg liten råtta.

Du är säkerligen en av de fega små råttorna som knyter näven i fickan samtidigt som du skriker för fullt i din bil.
Precis, det var precis det jag sa. Vår hjälte med sin kurage gjorde det ingen annan vågade.

Ja, jag är en feg liten råtta som är kaxig bakom skärmen, vad ska du göra åt saken?
Citera
2022-04-04, 12:18
Medlem
Hartlams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Efterriket
Det är intressant hur många som kallar sig demokrater anser att rätten att inte bli försenad i bilkö väger lika mycket - eller tyngre - än demonstrationsfriheten.
Tror att nästan ingen har kallat sig för demokrat i denna tråd. Men kanske finns det hyckleriet i tråden, då har du en poäng. Själv är jag långt från en demokrat.
Citera
2022-04-04, 12:18
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jucktupp
Då måste du nog först lära dig formulera lite skarpare frågor. Diskussionen avser JE. Han körde inte ambulans och stod inte bredvid en ambulansbil. Eller hur? Om han hade gjort det, fine. Men nu ville han bara komma förbi och tog sig rätten att flytta på dem. Din fråga hade lika gärna kunnat vara "men tänk om Putin satt i kön, väntades på sin avrättning?" Det är ju bara rent hypotetiskt. Vi har en ordningsmakt som ska hantera dessa saker och som, om allt vill sig väl, kan göra en objektiv bedömning om människorna i kön eller protestanterna ska prioriteras. När folk som JE börjar ta sig rätten att efter eget tycke använda våld är vi ett steg närmare medborgargarden och allmän oordning. Det är tyvärr symptomatiskt för vår tid att alla är aktivister och ser det som sin självklara rätt att få som de själva vill. Och det är väl egentligen det som stör mig med denna händelse.

Sluta argumentera som en 5åring. Den där sträckan är livsviktigt för polis, ambulans och brandkår.. sluta blanda in massa annat larv.
Citera
2022-04-04, 13:24
Medlem
Jucktupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mailmans
Sluta argumentera som en 5åring. Den där sträckan är livsviktigt för polis, ambulans och brandkår.. sluta blanda in massa annat larv.

Du verkar lätt-triggad, ungefär som JE på vägen. Vore den livsviktig hade såklart polisen röjt vägen på 5 min. Sen var det knappast JEs avsikt att bereda väg för nån annan än sig själv.
Citera
2022-04-04, 13:32
Medlem
Giant Squids avatar
Går det att anmäla JEJ för någon lagöverträdelse i detta fall?
Citera
2022-04-04, 14:06
Medlem
Citat:
Du verkar lätt-triggad, ungefär som JE på vägen. Vore den livsviktig hade såklart polisen röjt vägen på 5 min. Sen var det knappast JEs avsikt att bereda väg för nån annan än sig själv.
Nej men det är väl detta han menar med 'afterworkkänsla'

https://www.expressen.se/nyheter/valet-2022-jimmie-akesson-och-jan-emanuel-pa-turne-ihop/
Citera
2022-04-04, 15:38
Medlem
Vilka är det som organiserar dessa demonstrationer? Är det fristående personer eller är det någon större organisation som ligger bakom.

Dessa dårar förtjänas att hänga ut.
Citera
2022-04-04, 15:52
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:

Hur är jag lätt-triggad för att jag ber dig svara på frågan, istället för att tramsa runt?
Citera
2022-04-04, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psykonaut-
Att tjäna pengar lagligt då staten lockar hit, snart 2 miljoner kräk utan asylskäl är varken fel eller omoraliskt i mina ögon.
Bert Karlsson har både före samt efter 2015 varit mot massinvandring.

Gällande topic så växer Jan Emanuel ännu mer i respekt som jag ser det.
2 fel gör inte ett rätt. Även om det är som du påpekar att det är staten och regeringen som har gjort att parasiter från MENA har kommit hit så är det som Bert och Jan gjort inte rätt. Att tjäna pengar på asylkarusellen väl medvetna om att de roffar offentliga medel för något som aldrig borde få ett öre. Många enskilda svenskar har gjort likadant när de har hyrt ut sina rum eller extrabostäder trots att migranterna aldrig ens borde fått träda fot på europeisk mark.

Sedan så har pengarna gjort att Jan kan uttrycka sig utan rädsla för några ekonomiska konsekvenser. Han är redan på "säker" mark. Sedan kan man ju undra hur det påverkar hans sociala krets om de har problem med hans ordval och val av politiskt sällskap i debatturnen.
Citera
2022-04-04, 16:10
Medlem
Glödskals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Efterriket

Aktivisterna inte bara demonstrerar, de ställer till det för andra.

Och nu: ifall aktivister bryter mot lagen så kan väl frustrerade bilister också göra det, eller har olika människor olika rätt att bryta mot lagen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in