2022-04-04, 11:49
Medlem
Subterraneans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leg.Talgoxe
Ananas-gäddan från igår på Dumpen fick sparken på stående fot, läste jag precis. Mycket bra och snabbt agerat av åkeriet! 👍

https://dumpen.se/2022/04/04/ananas-frank-fick-sparken/

Very good news! Såg klippet häromdagen så det var snabbt och bra jobbat.

Kan man inte sköta sig i ett civiliserat samhälle ska man definitivt inte ha en inkomst.
Citera
2022-04-04, 11:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ålen
Ja, alltså du trycker på visa intressanta saker, även jag inte riktigt förstår vad du vill ha sagt. Dumpen tänker uppenbart ganska mycket stereotypt. Det är den snuskiga gubben och den värnlösa oskuldsfulla flickan i centrum.

Blev utsatt själv som pojke. Vad jag upplevt, och detta följer mig även i vuxen ålder, är att även som offer finns olika hierarkier. Som pojke eller man är din synlighet som offer lägre, ja, som man utesluts du helt nästan att kunna vara offer.

Som man ses man som potentiell förövare mer än potentiellt offer. För en kvinna är det tvärtom. Jag är ärligt rätt trött på att kvinnan är den som alltid kommer undan med att vara den förtryckta. Kvinnor är mer utsatta, visst, men de är inga dörrmattor. Eller ja, många kvinnor är det just därför att det påbjuds dem att inta en offermentalitet i högre grad än. Lyckan när jag stöter på starka kvinnor som är av samma åsikt är obeskrivbar.

Vad gäller barn utsätts pojkar och flickor i nästan lika hög grad för övergrepp, något som inte alls avspeglas i Dumpen. Dumpen säger sig vilja visa verkligheten, men jag är rädd att det vi hittills sett förstärker stereotyper och fördomar. Barn blir utsatta nästan lika mycket oavsett kön. Kanske ska man inte ens tänka kön här, utan barn först och främst.
Jämställd som jag är tycker jag att det är lika synd om barn oavsett vilka kön de har om de våldtas, misshandlas m.m. men Dumpen handlar knappast om att barn våldtas utan nästan uteslutande om en jakt på och ett hat mot män som har gjorts till allmänt villebråd. Denna hetsjakt odlas och helhjärtat tas emot av en icke ifrågasättande publik.
När Sara pratar om att det är vanligare med självskadebeteende bland barn som våldtas så är det garanterat inte pojkar hon menar.
Vad jag menar är att det först och främst inte är en jakt på pedofiler utan en hetsjakt på män vi ser - där flickan, kvinnan, gynocentrism och feminism står i centrum.
Pojkar och män är syndabockar. Män som ifrågasätter är pedofiler och pojkar är blivande gäddor, medan kvinnor alltid har rätt och tar fajten... Dumpen göder detta.
Inga alternativ ges utan hatet mot män och deras i många fall mycket dystra leverne och öde är menat att öka. Det är misandri som ligger bakom skillnaden i de punkter jag nämnde. Sjöberg verkar ha svalt detta med hull och hår precis som resten av Dumpens medarbetare och följare. Det är skamligt.
Senast redigerad av SverigeBaronMikael 2022-04-04 kl. 12:03.
Citera
2022-04-04, 12:00
Medlem
N0IItoleranss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ålen
BankID är ju lysande. Har inte tänkt på det.

De olika plattformarna behöver också ta större ansvar. Vad är grejen med Kik egentligen där barn tillåts vara vind för våg där det inte bara finns pedofiler utan också porr och annat som barn inte ska komma i kontakt med?

Skaparna av plattformar liknande kik eller snap uttalar sig heller aldrig själva, riktigt dåligt. Finns liksom ingen anledning för barn att hänga bland främmande vuxna, varken IRL eller digitalt.

Sedan, och nu kommer jag låta som en gubbjävel men den risken är alltid angenäm att ta, är att vuxna som använder kik och snap och fan och hans moster har ofta mentala problem. Gå in i valfri grupp där och du möts av medelålders människor som pågrund av att de sitter bakom en skärm visar upp en social förmåga som får en att undra om de ens kan vara i möblerade rum.

Medelålders människor utan annan uppgift i livet än att sitta och mobba varandra. Det är ingen miljö för barn att vistas i. Jag har inga barn, men hade jag det skulle de aldrig få använda kik eller snap. De där plattformarna är ett övergrepp i sig. De är liksom designade att tala till reptilhjärnan.

Tänk och vakna upp när du är 30 bast och du har slösat bort dig liv på att bada i din egen och andras skit på Snap …

Skulle vilja lansera en egen teori. En mörk teori om att det sker ett slags kollektivt groomande av barnen på typ Snap. Med andra ord, de vill ta era barn!

LOL. Trettio år senare och du har tatuerat in ditt snaphandle och livet är helt över. Du har bara levt i ett digitalt soprum.

Vilka kollektivt groomar? De stora plattformarna? På ett sätt. Vi kan kika på insta lite snabbt och konstatera att de gör väldigt lite för att inte barn publicerar, kanske inte naket, men mer vågat än de skulle göra inuti stadens bibliotek eller i poser man aldrig hade gjort på stranden. På ett sätt bidrar de plattformarna visst tlll sexualisering av barn och på nåt sätt kanske viss grooming.

Är alltid kul att kika in i chatgrupper på kik och notera den mentala standarden på männen är förvånande lågt. Lättfiskade.

Jag är helt klart för bankid för användning av vissa saker o att kik tillåts hållas är bara skumt. Ett sådant café där vuxna o barn samlas o skickar porrbilder skulle inte bli långvarigt i något centrum
Citera
2022-04-04, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SverigeBaronMikael
Jämställd som jag är tycker jag att det är lika synd om barn oavsett vilka kön de har om de våldtas, misshandlas m.m. men Dumpen handlar knappast om att barn våldtas utan nästan uteslutande om en jakt på och ett hat mot män som har gjort till allmänt villebråd. Där denna hetsjakt odlas och helhjärtat tas emot av en icke ifrågasättande publik.
När Sara pratar om att det är vanligare med självskadebeteende bland barn som våldtas så är det garanterat inte pojkar hon menar.
Vad jag menar är att det först och främst inte är en jakt på pedofiler utan en hetsjakt på män vi ser - där flickan, kvinnan, gynocentrism och feminism står i centrum.
Pojkar och män är syndabockar. Män som ifrågasätter är pedofiler och pojkar är blivande gäddor. Dumpen göder detta. Inga alternativ ges utan hatet mot män och deras i många fall mycket dystra leverne och öde är menat att öka. Det är misandri som ligger bakom skillnaden i de punkter jag nämnde. Sjöberg verkar ha svalt detta med hull och hår precis som resten av Dumpens medarbetare och följare.
Du setter opp dine egne premisser for diskusjonen som har et feil utgangspunkt.

Dumpen jakter ikke.

Det er pedoene som jakter.

Dumpen later som de er barn som pedoene kan jakte på.

Da er det pedoene som bestemmer hvilken bakgrunn de har, ikke dumpen.
Citera
2022-04-04, 12:02
Medlem
N0IItoleranss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leg.Talgoxe
Ananas-gäddan från igår på Dumpen fick sparken på stående fot, läste jag precis. Mycket bra och snabbt agerat av åkeriet! 👍

https://dumpen.se/2022/04/04/ananas-frank-fick-sparken/

Fint att ananasfrank blir av med kneget. En liten upprättelse
Citera
2022-04-04, 12:10
Medlem
N0IItoleranss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av norrrrrmannn1
Du setter opp dine egne premisser for diskusjonen som har et feil utgangspunkt.

Dumpen jakter ikke.

Det er pedoene som jakter.

Dumpen later som de er barn som pedoene kan jakte på.

Da er det pedoene som bestemmer hvilken bakgrunn de har, ikke dumpen.

Lättare att förstå norska än att förstå baronens inlägg tillochmed.

Exakt. Dumpen hade gladeligen tagit både rasifierade och kvinnor som peddos om de nu dyker upp där de fiskar.

Valet av fiskevatten för gäddorna är givetvis lite avgörande för vad man får för fångst. I andra länder hittar de många peddosar på hbtqplattformar. Så visst där skulle nog dumpen kunna fiska lite men att det skulle ligga ett manshat bakom dumpen är nog bara i Baronens egna lilla värld där han ser samhället som manshatande i största allmänhet. Ett vanligt förekommande fenomen hos incels men jag känner inte baronen så kan inte veta bakgrunden men att han känner att samhället inte finns där för honom gör nog att man missförstår det för manshat
Citera
2022-04-04, 12:21
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Subterranean
Kan man inte sköta sig i ett civiliserat samhälle ska man definitivt inte ha en inkomst.
Du menar som Patrik och Sara?
Citera
2022-04-04, 12:27
Medlem
Subterraneans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gynekologstol
Du menar som Patrik och Sara?

Man ska aldrig besvara troll men det är helt omöjligt att jag menar Patrik och Sara. Pedofiler gillar inte dem men för alla andra är de hjältar som gör samhället en stor tjänst. Barn ska aldrig råka illa ut.
Citera
2022-04-04, 12:30
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Man ska aldrig besvara troll men det är helt omöjligt att jag menar Patrik och Sara. Pedofiler gillar inte dem men för alla andra är de hjältar som gör samhället en stor tjänst. Barn ska aldrig råka illa ut.
Jovisst, jag med hundra gånger så lång tid och hundra gånger så många inlägg som du är säkerligen ett troll.

Om man vill så skulle man även kunna beskriva Patrik och Sara som två nolltaxerande rattfyllon.
Citera
2022-04-04, 12:44
Medlem
Subterraneans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gynekologstol
Jovisst, jag med hundra gånger så lång tid och hundra gånger så många inlägg som du är säkerligen ett troll.

Om man vill så skulle man även kunna beskriva Patrik och Sara som två nolltaxerande rattfyllon.

Om man vill så skulle man kunna beskriva dig som intelligent, men det är du inte.
Precis som att Patrik och Sara inte är två nolltaxerande rattfyllon.

Du stör dig alltså mer på dem än de som vill våldta 4-åringar. Skrämmande.

Vad gör Patrik och Sara för fel enligt dig?
Citera
2022-04-04, 13:01
Medlem
Ålens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N0IItolerans
LOL. Trettio år senare och du har tatuerat in ditt snaphandle och livet är helt över. Du har bara levt i ett digitalt soprum.

Vilka kollektivt groomar? De stora plattformarna? På ett sätt. Vi kan kika på insta lite snabbt och konstatera att de gör väldigt lite för att inte barn publicerar, kanske inte naket, men mer vågat än de skulle göra inuti stadens bibliotek eller i poser man aldrig hade gjort på stranden. På ett sätt bidrar de plattformarna visst tlll sexualisering av barn och på nåt sätt kanske viss grooming.

Är alltid kul att kika in i chatgrupper på kik och notera den mentala standarden på männen är förvånande lågt. Lättfiskade.

Jag är helt klart för bankid för användning av vissa saker o att kik tillåts hållas är bara skumt. Ett sådant café där vuxna o barn samlas o skickar porrbilder skulle inte bli långvarigt i något centrum

De plattformar som drar nytta av barns naturliga nyfikenhet, lekfullhet och sökande groomar kollektivt, precis som när ett enskilt peddo groomar. På ett sätt, om ett barn hänger på snap är inte frågan om det blir groomat utan det är redan groomat mentalt in i den sexualisering du finner där. Gränslöshet och normlöshet är inte en bra början på livet.

Digitalt soprum var ett träffande uttryck.
Senast redigerad av Ålen 2022-04-04 kl. 13:04.
Citera
2022-04-04, 13:06
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Om man vill så skulle man kunna beskriva dig som intelligent, men det är du inte.
Precis som att Patrik och Sara inte är två nolltaxerande rattfyllon.

Du stör dig alltså mer på dem än de som vill våldta 4-åringar. Skrämmande.

Vad gör Patrik och Sara för fel enligt dig?
Min intelligensnivå är helt klart OT i tråden.

Ja, jag stör mig betydligt mer på människor som på ett organiserat sätt försöker undergräva den rättsordning som finns, än ett gäng utvecklingsstörda som försöker sätta på fiktiva fyraåringar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in