Citat:
Ursprungligen postat av
experten10
Har Spencer berömt NMR? Källa?
I vilket fall så är det inte konstigt att NMR tackar och tar emot sådant beröm. De trodde väl, liksom baggebo1 och flera andra, att Spencer var den store ledaren.
Ditt resonemang här... gäller det också för baggebo1 och andra Spencer-fans?
Det var Simon Lindberg och Vejdeland som påpekade det så det bör ha varit i Ledarperspektiv eller den engelskspråkiga versionen det nämndes. Det hade riktats klagomål mot rörelsens tillvägagångssätt, "optics", och då kontrade man med att Richard Spencer minsann hade gett NMR beröm på det området.
De såg judelärlingen (med förmodat judiskt påbrå själv) som en auktoritet med utslagsgivande dom, någon man kan vända sig till för att avgöra om man är inne på rätt spår.
Ett brev hade även kommit in där någon klok röst undrade hur de kunde omfamna Spencer, men vad jag minns slog de även ifrån sig det och försvarade sin inställning till Alt-Right-stjärnan.
Resonemanget gäller också för baggebob eller vem det än må vara som överhuvudtaget anser att de här Upp som en sol, ner som en pannkaka-profilerna är betydelsefulla, även om det inte skulle finnas judar med i bilden. Förmodligen har massmedia stor påverkan när de ger dem uppmärksamhet och beskriver dem i negativa ordalag som "neo-nazis", "white supremacists" osv. Den alternativa median hjälper till med att istället beskriva dem positivt med begrepp som t ex "pro-white", och på det här sättet nappar nationella.
När Lindberg levererade sin mycket svaga analys av världsläget i artikeln "Vilken sida står vi egentligen på i Ukraina-kriget?" beskrev han själv vilken inverkan massmedia har på oliktänkande, hur den kan fungera som kompass för ens ställningstaganden:
Citat:
Vad detta etablissemang vill att du ska tycka är ofta en mycket god indikator på vad du absolut inte borde tycka och således tycks trots allt Ryssland vara sidan att ta ställning för till 100%.
https://motståndsrörelsen.se/2022/02/28/vilken-sida-star-vi-egentligen-pa-i-ukraina-kriget/
Istället för att göra egna undersökningar ska man orientera sig efter vad ens fiende säger, vilket betyder att man lätt kan bli lurad, t ex att tro att min fiendes fiende är min vän.
Varken etablissemangets budskap eller det samstämmiga narrativ som uppstår inom den alternativa median bör fungera som indikator på vad som är lämpligt.