2022-04-03, 22:22
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
Han roet ned etter å ha tatt livet av kona. Adrenalinnivå.

Ja, det er jo en mulighet.
Citera
2022-04-03, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu
Det er svært vanskelig å «kjøpe» denne uttrykte uroen og bekymringen TH skal ha følt på og delt med andre på kontoret denne dagen. Han virker ikke å ha hatt en spesiell travel dag med møtevirksomhet o.l, sett bort fra et morgenmøte og en telefonsamtale til en eller annen som han påstod hadde ringt han. Senere viste det seg at han hadde vært den oppsøkende part i det.

Men den kan selvfølgelig ha vært mer travel enn det ser ut som om den var, dersom han for eksempel var hjemme en tur for å hundse litt med kona før han kvalte henne. Tur retur Futurum tar også tid. Fikse ting og tang på åstedet før man ringer politiet likeså.

Så fant han kanskje litt ro fra sine tanker om mulig infarkt hos sin kone i massasjestolen i tiden mellom for eksempel 12.30 og 13.30 da han til slutt eller endelig vil jeg si, dersom man skal tro hans versjon av følelser i dette, reiste hjem.

Tipper drøyinga var høyst nødvendig med tanke på at hans kone var på vei til sitt siste hvilested. Denne delen av jobben var, tør jeg nesten garantere, unnagjort før han reiste fra kontoret og når han en stund senere kontaktet politiet.
enig. Han ville ha politiet raskt til sv for å vise at hun var kidnappet. Da ville ikke politiet granske og han kunne flytte hjem.
Citera
2022-04-03, 22:33
Medlem
Første gang RU ble avhørt snakket han om Monero, kidnapping og “mektige mennesker”. Dette var før kidnappingen av AEH var kjent for ham og offentligheten (kilde: boka om saken, side 267).

Han sier først i avhør at han og TH ikke hadde snakket om Monero. Etter drapssiktelsen endrer han forklaring. Skjelvende forklarer han at de snakket om Monero i et av deres første møter og at TH deretter har vist interesse for dette. Og at han forteller TH at Monero er en “kjeltringvaluta” som er brukt ifm kidnappinger i utlandet. Politiet mener RU fremstår som redd.

TH på sin side har sagt at han ikke kjenner til Monero (s. 268).

Det viktige her da er at en av de to forklarer seg uriktig.

Dette peker mot en av tre hovedhypoteser:

1. TH lyver og har brukt Monero-kidnapping i sitt plott.
2. RU lyver og har brukt dette i sitt plott.
3. En av de to svarer uriktig, men det er allikevel en random tredjepart som via RU har fått ideen om Monero-kidnapping av THs kone, og som faktisk gjennomfører dette.

Jeg har tidligere tenkt at hypotese 3 kunne være teoretisk mulig fordi RU fortalte åpent om hvalen, Monero-kidnapping osv.

Men så sjekket jeg litt nærmere...

Prat om hvalen finner jeg bare at RU har sagt i PRIVAT korrespondanse med andre kryptoeksperter, jeg finner ikke at han har skrevet om hvalen åpent på nettforum. Kilde NRK:

https://www.nrk.no/norge/slik-fortalte-bortforingssiktet-i-hagen-saken-om-forretningssamarbeidet-1.15013836

Dette er viktig, for om RU kun har fortalt om hvalen i privat korrespondanse, snevres fort hypotese 3 ned til få navngitte personer?

Men det stopper ikke der. I den private korrespondansen om hvalen nevnes ikke Monero-kidnapping, dette skriver han om i nettforum ETTER forsvinningen var offentlig kjent.

Mao. RU har aldri snakket om hvalen og Monero-kidnapping i forum før kidnappingen, ergo kan hypotese 3 nærmest elimineres?
Senast redigerad av Askeladd1 2022-04-03 kl. 22:37.
Citera
2022-04-03, 22:45
Avslutad
Citat:
Du skriver at "En ektepakt er en avtale som trer i kraft ved skilsmisse eller hvis en av partene dør." Du har rett i dette, men ektepakten understreker da bare hvor avhengig aeh ble av å bli værende i ekteskapet sammen med tyrannen th. Kneblet av ektepakten ført i pennen av th og truet av den samme til å signere. Ingen signerer frivillig en slik ektepakt. Vet ikke helt hva du vil oppnå med forsvarsskrivet.
Jeg har ikke opplysninger om at AEH ble truet til å signere ektepakten.

Jeg forsvarer egentlig ikke noe som helst. Utifra opplysningene som jeg har fått, så ser jeg flere muligheter.
Det betyr at det du kaller forsvar, er altså mine motargumenter. Det blir jo feil, siden jeg ikke utelukker at TH er GM. Jeg kan ikke si hvem som er skyldig, utifra det som er gitt. Hvis det er så opplagt, så burde TH være tiltalt. Politiet har fokusert på kryptosporet utad, i senere tid.
Senast redigerad av Havhest 2022-04-03 kl. 23:01.
Citera
2022-04-03, 22:49
Medlem
Interessant nok er det TH selv som ofte havner på kant med sannheten i sentrale spørsmål:

- TH hevder han aldri har hørt om Monero. RU bekrefter at Monero har vært tema flere ganger.
- TH hevder han ringte AE for å avklare hyttetur. SMS fra AE viser at hytteturen var utsatt.
- TH hevder at det var forretningsforbindelsen som ringte. Loggen viser at det var TH som ringte.

Dette er bare noen få eksempler.
Citera
2022-04-03, 22:58
Medlem
Citat:
Uttaket må da vises i regnskapet. Var den omregistrert på aeh. Ingen 50% eierandel i aksjer/felleseie, kun en gammel fransk rustholk. Ville Havhest valgt bilen om hun var aeh?

Ja litt rart dette at hun trodde th var i bakgrunnen. Maste han om at hun skulle legge på. Bevegelsen på tlf kom etter samtale med teh så de tok seg god tid. Kan th hentet bilen selv? Mb hørte feil. Ble hun spurt om th kunne høres i bakgrunnen eller noe hun sa uoppfordret. Mye vi ikke vet eller mangler innsyn i

Dette var innlegget du skrev som jeg stilte spm ved. Svaret du gir henger ikke i hop med dette. Du spør om TH kan ha hentet bilen selv og at MB kan med det ha hørt feil når hun hevdet at hun trolig hørte han i bakgrunnen under samtalen med Fru Hagen. Og jeg spør deg, hvilken bil skal han eventuelt selv ha vært i behov av å hente og hvor skulle denne bilen hentes fra?
Senast redigerad av Kokadu 2022-04-03 kl. 23:03.
Citera
2022-04-03, 22:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Interessant nok er det TH selv som ofte havner på kant med sannheten i sentrale spørsmål:

- TH hevder han aldri har hørt om Monero. RU bekrefter at Monero har vært tema flere ganger.
- TH hevder han ringte AE for å avklare hyttetur. SMS fra AE viser at hytteturen var utsatt.
- TH hevder at det var forretningsforbindelsen som ringte. Loggen viser at det var TH som ringte.

Dette er bare noen få eksempler.
Men TH snakket om usporbar kryptovaluta, mens de fremdeles var på hotellet, 2. dag mener jeg det var - at han hadde snakket med RU om det.

Det må jo være hovedpoenget, at TH fortalte at han hadde hørt om usporbar kryptovaluta.
På det tidspunktet kalte TH det for "usporbar bitcoinvaluta, 2. dag.
Citera
2022-04-03, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Askeladd1
Mao. RU har aldri snakket om hvalen og Monero-kidnapping i forum før kidnappingen, ergo kan hypotese 3 nærmest elimineres?

Vi kan vel nærmest eliminere hypotese 2 også.
Citera
2022-04-03, 23:12
Medlem
Citat:
enig. Han ville ha politiet raskt til sv for å vise at hun var kidnappet. Da ville ikke politiet granske og han kunne flytte hjem.

Ja han virker i overkant «hjemmekjær».

Forundrer meg ikke om Fru Hagen ville ligget meget tynt an om hun forsøkte seg på å hevde sin borett, eller gud forby, nevnte at hun ville gå rettens vei for å bli eier av SV4.
Citera
2022-04-04, 01:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Askeladd1
Første gang RU ble avhørt snakket han om Monero, kidnapping og “mektige mennesker”. Dette var før kidnappingen av AEH var kjent for ham og offentligheten (kilde: boka om saken, side 267).

Han sier først i avhør at han og TH ikke hadde snakket om Monero. Etter drapssiktelsen endrer han forklaring. Skjelvende forklarer han at de snakket om Monero i et av deres første møter og at TH deretter har vist interesse for dette. Og at han forteller TH at Monero er en “kjeltringvaluta” som er brukt ifm kidnappinger i utlandet. Politiet mener RU fremstår som redd.

TH på sin side har sagt at han ikke kjenner til Monero (s. 268).

Det viktige her da er at en av de to forklarer seg uriktig.

Dette peker mot en av tre hovedhypoteser:

1. TH lyver og har brukt Monero-kidnapping i sitt plott.
2. RU lyver og har brukt dette i sitt plott.
3. En av de to svarer uriktig, men det er allikevel en random tredjepart som via RU har fått ideen om Monero-kidnapping av THs kone, og som faktisk gjennomfører dette.

Jeg har tidligere tenkt at hypotese 3 kunne være teoretisk mulig fordi RU fortalte åpent om hvalen, Monero-kidnapping osv.

Men så sjekket jeg litt nærmere...

Prat om hvalen finner jeg bare at RU har sagt i PRIVAT korrespondanse med andre kryptoeksperter, jeg finner ikke at han har skrevet om hvalen åpent på nettforum. Kilde NRK:

https://www.nrk.no/norge/slik-fortalte-bortforingssiktet-i-hagen-saken-om-forretningssamarbeidet-1.15013836

Dette er viktig, for om RU kun har fortalt om hvalen i privat korrespondanse, snevres fort hypotese 3 ned til få navngitte personer?

Men det stopper ikke der. I den private korrespondansen om hvalen nevnes ikke Monero-kidnapping, dette skriver han om i nettforum ETTER forsvinningen var offentlig kjent.

RU fremstår mer troverdig i sin fremstilling. Th hadde en historie tidligere om en kidnappet som søkte tilflukt. Har motiv. Th er åpenbart bak drapsplanen. Hvilke koder ru evt har gitt th er uklart.
Citera
2022-04-04, 01:03
Medlem
Citat:
Ja litt rart dette at hun trodde th var i bakgrunnen. Maste han om at hun skulle legge på. Bevegelsen på tlf kom etter samtale med teh så de tok seg god tid. Kan th hentet bilen selv? Mb hørte feil. Ble hun spurt om th kunne høres i bakgrunnen eller noe hun sa uoppfordret. Mye vi ikke vet eller mangler innsyn i

Dette var innlegget du skrev som jeg stilte spm ved. Svaret du gir henger ikke i hop med dette. Du spør om TH kan ha hentet bilen selv og at MB kan med det ha hørt feil når hun hevdet at hun trolig hørte han i bakgrunnen under samtalen med Fru Hagen. Og jeg spør deg, hvilken bil skal han eventuelt selv ha vært i behov av å hente og hvor skulle denne bilen hentes fra?
Det må du spørre th om. Sannsynligvis er det en mgm, men vi har kun ths forklaring.
Citera
2022-04-04, 01:05
Medlem
Citat:
Ja han virker i overkant «hjemmekjær».

Forundrer meg ikke om Fru Hagen ville ligget meget tynt an om hun forsøkte seg på å hevde sin borett, eller gud forby, nevnte at hun ville gå rettens vei for å bli eier av SV4.
noe er satt i gang av aeh som fikk th til å iverksette planen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in