Citat:
Ursprungligen postat av
Svartediket
Opplysningene jeg sitter på tilsier at TH ville mer med ektepakten enn å bare sikre sine egne verdier.
Det gjør uansett ingen forskjell på hva vi diskuterer, siden politiet sitter på samme opplysninger og
selvsagt mer enn det også. Så får vi se om/når rettssaken kommer opp. Jeg tipper Holden vil begjære
lukkede dører for flere av forklaringene som evt. vil komme. Om han får medhold er en annen sak.
På tredje året holder skråsikre hobbypsykologer på og diskuterer hvorvidt TH var psykopat eller ikke.
Samtidig diskuterer hobbyadvokatene hvorvidt ektepakten var urimelig eller ikke.
Hobbypsykologene fjerndiagnostiserer, og hobbyadvokatene trekker konklusjoner uten å kjenne detaljene.
Anta for en kort stund at de som elsker å møte opp ved gapestokken har rett: Anta at ektepakten er fullstendig urimelig, og at TH er psykopat.
Det gjør ham IKKE til «drapsmann».
Å sette opp en urimelig ektepakt er ikke forbudt, det er langt fra svindel, i hvert fall ikke straffbart, du kommer ikke i fengsel, og du blir ikke dømt for drap.
Å være psykopat er heller ikke forbudt. Ingen blir straffet for å være psykopat.
Politiet vil neppe ha problemer med å finne skillsmisseadvokater som møter opp i retten og hevder at den gamle ektepakten er urimelig, men hva så?
Den er ikke engang et indisium på at TH står bak denne forbrytelsen.
Selv om ektepakten ved en eventuell skilsmisse ville blitt tilsidesatt, ville det aldri endt med en avtale som var økonomisk truende for TH eller hans selskaper.
Ektepakten er rett og slett irrelevant.
Ryktene om THs psykopatiske trekk, er bare det - rykter.
Og uansett må politiet lete lenge for å finne psykiatere som stiller opp i en rettssak og konkluderer med at TH er en psykopat.
Og om de skulle finne noen, finner forsvaret andre rettspsykiatere som motsier politiets psykologer.
Det et forskjell på psykopater og drittsekker, og jeg er ikke engang sikker på om TH er en drittsekk.
Men at mange her inne er det, det er jeg sikker på.