2022-04-03, 21:36
Medlem
legoboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nospheratu
Jag bad om en förklaring till hur Chris uttalande rimligtvis skulle kunna vara en förolämpning. Du varken vill eller kan förklara detta. Mer än att i största allmänhet vimsa om känslomässiga nivåer och bli defensiv med motfrågor. Men du är i gott sällskap. Ingen i tråden har lyckats förklara hur kommentaren kan uppfattas som en kränkning. Det bästa någon lyckats prestera är att mena att det är en tolkningsfråga. Huvudsaken tycks vara att man ska få lappa till folk om man tolkar dem på fel sätt.

Grundfrågan i topic är vilka konsekvenser incidenten kommer få. Sen får du avhandla planerade örfilar bäst du vill. Men jag kan försöka svara på grundfrågan. Jag tror det hela är glömt om ett halvår. Will Smith kommer be om ursäkt några gånger till, tills dess han inför krav i intervjuer att ingen får fråga om Chris Rock längre. Chris Rock kommer antagligen göra något skämt om det vad det lider. Sen har det runnit ut i sanden.

Jada har tvingats raka håret pga sjukdom och blir påmind om det i ett skämt. Det är en förolämpning, och har jag inte varit tydlig innan så är jag det nu: DET ÄR EN FÖROLÄMPNING! Kan jag skriva det mer på din näsa än vad jag gör nu?

För övrigt håller jag med dig om ditt sista stycke.
Citera
2022-04-03, 21:43
Moderator
Nospheratus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av legoboy
Jada har tvingats raka håret pga sjukdom och blir påmind om det i ett skämt. Det är en förolämpning, och har jag inte varit tydlig innan så är jag det nu: DET ÄR EN FÖROLÄMPNING! Kan jag skriva det mer på din näsa än vad jag gör nu?

Chris Rock sa ordagrant att han älskar Jada och gärna hade sett henne i GI Jane 2. Det är ingen förolämpning. Att du framhärdar med att det minsann visst är en förolämpning gör det inte mer till en förolämpning. Det funkar inte så att jorden minsann är platt för att du skriker det ännu högre.

Du får liksom förklara din ståndpunkt istället för att tro att skriva med versaler hjälper.
Citera
2022-04-03, 21:47
Medlem
Gold94s avatar
Hur kunde WS efter smällen lugnt få gå tillbaka till sin plats, sätta sig och fortsätta gapa?
Vart fanns säkerhetsvakterna?

Dom skulle ha slängt ut WS med huvudet före och skickat statyetten (som han inte är värd) på posten.

Så himla förnedrande det måste ha varit för Chris att ingen gjorde någonting.
Det sitter miljoner människor och tittar på Oscarsgalan inklusive barn som vill se sina idoler, vafan ger det för signaler till dom?
Att det är okej att slå någon?

WS har verkligen visat vem han är, Jada och Will förtjänar varandra.
Citera
2022-04-03, 22:03
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Klart det var ett skämt, CR skrattade ju själv åt det, och sa sen "that was a nice one". Sen fick han en smäll.

När det gäller sjukdom, handikapp och annat känsligt personligt så är det en sak att själv prata själv om det, en helt annan om andra börjar dra skämt om det.

Kontexten var par och fruar, CR skämtade först om att Javier Bardem och hans fru Penelope Cruz båda var nominerade, och att om Penelope inte vann så fick inte Javier vinna (för han får naturligtvis inte överglänsa sin fru?) Själva temat var alltså klichéartade könsroller inom äktenskapet, så tacka sjutton för att WR (som klichhéartat beskyddande make) klippte till honom för att ha baserat ett skämt på Jadas autoimmuna sjukdom. CR bad om det kan man väl säga, och skrattade så gott åt sitt eget skämt tills WR klippte till honom.

https://youtu.be/myjEoDypUD8
Vem är WR?
Citera
2022-04-03, 22:07
Medlem
rubin22s avatar
Citat:

Tvingats raka håret? Källa på det?
Dessutom finns det naturtrogna peruker.
Kan inte förstå varför det ska vara värst synd om henne? Finns långt värre sjukdomar i världen, så löjligt!
Gnälla om lite hår! BUUUH! 😭
Citera
2022-04-03, 22:19
Medlem
legoboys avatar
Citat:
Chris Rock sa ordagrant att han älskar Jada och gärna hade sett henne i GI Jane 2. Det är ingen förolämpning. Att du framhärdar med att det minsann visst är en förolämpning gör det inte mer till en förolämpning. Det funkar inte så att jorden minsann är platt för att du skriker det ännu högre.

Du får liksom förklara din ståndpunkt istället för att tro att skriva med versaler hjälper.
Jag har förklarat min ståndpunkt mer än en gång. Men det fastnar liksom inte. Att du framhärdar en motsatt åsikt gör inte den mer sann. Om Chris skämt INTE (ursäkta versalerna) är en förolämpning, varför reagerar då Will? Han, framförallt, anser att det är en förolämpning och går bananas. Att du framhärdar att det minsann inte är en förolämpning får du ta med Will.
Citera
2022-04-03, 22:30
Moderator
Nospheratus avatar
Citat:
Jag har förklarat min ståndpunkt mer än en gång. Men det fastnar liksom inte. Att du framhärdar en motsatt åsikt gör inte den mer sann. Om Chris skämt INTE (ursäkta versalerna) är en förolämpning, varför reagerar då Will? Han, framförallt, anser att det är en förolämpning och går bananas. Att du framhärdar att det minsann inte är en förolämpning får du ta med Will.
Aha, så din förklaring är att eftersom Will Smith får spel så måste det ju vara en förolämpning? Will Smith har ju redan bett om ursäkt till Chris Rock och akademien, så det behöver jag ju inte ta med honom. Det är du som bör förklara varför du anser att det är en förolämpning. Inte ens Will Smith håller ju med dig längre.
Citera
2022-04-03, 22:40
Medlem
Gold94s avatar
Citat:

Menar du att Penelope också borde ha gått fram och klappat till CR för att han förminskade hennes man då?

Fan vad slagsmål det skulle bli på alla möjliga galor då..😅

Jada har fortfarande sagt att hon tycker att hon är vacker utan hår, hon har säkert en massa fantastiska peruker hemma som hon skulle ha använt annars.
Kan tala om att de flesta tjejer har löshår och extensions nuförtiden.

Jada var nog bara på dåligt humör den kvällen för att hennes nya älskare kom till galan med en annan vacker kvinna..
Senast redigerad av Gold94 2022-04-03 kl. 22:43.
Citera
2022-04-03, 22:41
Medlem
legoboys avatar
Citat:
Aha, så din förklaring är att eftersom Will Smith får spel så måste det ju vara en förolämpning? Will Smith har ju redan bett om ursäkt till Chris Rock och akademien, så det behöver jag ju inte ta med honom. Det är du som bör förklara varför du anser att det är en förolämpning. Inte ens Will Smith håller ju med dig längre.
Ja, det är min förklaring, eftersom WS får spel så har han tolkat det som en förolämpning. Hallå? Kan det vara mer uppenbart? Är det bara det vi diskuterar kan vi stänga boken nu.

Sen tar du upp att WS bett om ursäkt. Ja inte Chris Rock i första läget i alla fall! Sent om sider... Will Smith håller med mig till 100 % om att han gjorde fel, om vi nu ska fortsätta lägga ord i hans mun.
Citera
2022-04-03, 22:48
Moderator
Nospheratus avatar
Citat:
Ja, det är min förklaring, eftersom WS får spel så har han tolkat det som en förolämpning. Hallå? Kan det vara mer uppenbart? Är det bara det vi diskuterar kan vi stänga boken nu.

Sen tar du upp att WS bett om ursäkt. Ja inte Chris Rock i första läget i alla fall! Sent om sider... Will Smith håller med mig till 100 % om att han gjorde fel, om vi nu ska fortsätta lägga ord i hans mun.
Okej, så du själv har egentligen ingen aning om varför Will Smith tog det som en förolämpning. Att Will Smith uppfattade som en förolämpning vet vi redan. Varför vet vi dock inte. Och du kan inte förklara det heller. Det är helt lugnt, du verkar vara i gott sällskap.

Eftersom du med andra ord står lika frågande som mig till hur i helsike Will Smith fick för sig att Chris förolämpade hans fru kan vi till slut alltså vara överens om att nja, det där var alltså ingen förolämpning alls när det kommer omkring.
Citera
2022-04-03, 22:59
Medlem
legoboys avatar
Citat:
Okej, så du själv har egentligen ingen aning om varför Will Smith tog det som en förolämpning. Att Will Smith uppfattade som en förolämpning vet vi redan. Varför vet vi dock inte. Och du kan inte förklara det heller. Det är helt lugnt, du verkar vara i gott sällskap.

Eftersom du med andra ord står lika frågande som mig till hur i helsike Will Smith fick för sig att Chris förolämpade hans fru kan vi till slut alltså vara överens om att nja, det där var alltså ingen förolämpning alls när det kommer omkring.
Hold your horses. Vi är inte alls överens. Det var absolut en förolämpning. Varför du refererar till "vi" förstår jag som att du försöker få med flera på din åsikt. Jag är inte en av dem.
Citera
2022-04-03, 23:06
Moderator
Nospheratus avatar
Citat:
Hold your horses. Vi är inte alls överens. Det var absolut en förolämpning. Varför du refererar till "vi" förstår jag som att du försöker få med flera på din åsikt. Jag är inte en av dem.
Hur ska du ha det nu? Alldeles nyss menade du att det bara var Will Smith som tyckte att det var en förolämpning. Själv kan du inte förklara hur Chris uttalande skulle kunna vara en förolämpning. Nu menar du återigen att du själv är säker på att det är en förolämpning.

För formens skulle hade jag velat att du därmed alltså förklarar hur detta är en förolämpning. Men det tror jag inte du kan göra. "Jamen Will Smith verkade ju tycka att det är en förolämpning" är ingen förklaring. Mer än att du själv i så fall alltså står lika frågande till varför han ens blev upprörd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in